Gevoelige knieen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik snap niet waarom ik schijnbaar de enige ben hier die door de runnershigh normaal kan functioneren in de maatschappij. Normaal heb ik namelijk ritalin nodig, en zelfs dat werkt minimaal. Ik loop hard, de dag daarna profiteer ik hier van, en de dag daarna loop ik weer hard. Op dagen dat ik ervan profiteer duik ik de sportschool in.

Maar ik ga erachter aan. Mijn knieën zijn nu nog gevoelig op sommige dagen. Soms blijft het bij een drukkend gevoel op mijn knieen, alsof er op wordt gedrukt. Echt pijn heb ik nog niet.

Ik ga zo snel mogelijk naar zo'n runners winkel waar ze indd de boel gaan filmen. En goed op mijn houding letten: benen omhoog trekken, rechtop, borst omhoog, etc.
    Last edited by Mindgamer; 14-12-2009, 21:53.

Comment

Lijkt me beetje geval van plaat voor je kop magoed, kom je vanzelf wel achter.
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
        Lijkt me beetje geval van plaat voor je kop magoed, kom je vanzelf wel achter.
        Leg dit eens uit?

Als ik stop met hardlopen (zoals ik laatst drie weken lang had gedaan) Dan word ik raar in me hoofd. Hoeveel krachttraining ik ook doe. Is dit placebo? Lijkt me niet hoor, want ik heb het er echt moeilijk mee wanneer ik stop met hardlopen. Ik kan minder gaan hardlopen. 1 a 2x in de week. Maar helemaal stoppen, daar verneuk ik mezelf mee. Ik word er ongecontroleerd van, ongeconcentreerd, negatief denkend enz. Als ik hardloop word ik helder in mijn hoofd, waardoor ik veel beter kan functioneren. Als er een pil is wat voor hetzelfde effect zorgt, dan zou ik me daaraan vastgrijpen, maar helaas, ik ben het nog niet tegengekomen.

Comment

En heeft een knieband zin?

Comment

Of een knieband zin heeft, ligt eraan wat precies het probleem is met je knie. is er iets mis met het gewricht zelf, met het kraakbeen, is je knie instabiel?

Bij een knie die instabiel is, heb je wat aan een knieband. Ook mensen die extreem zwaar squatten kunnen baat hebben bij een knieband, omdat het zware gewicht de knie instabiel maakt. Dit lijkt me niet het geval bij jou.

Het zelfde gevoel dat je hebt na het hardlopen cq runners high, zul je naar mijn mening niet krijgen door krachttraining. Maar zeker wel na een heftige spinning les, na een sessie hiit op de crosstrainer, of na een lespress tabata sessie ook wel. Ik denk dus dat je gewoon wel cardio moet blijven doen. Maar dit hoeft dus niet perse hardlopen te zijn. kan ook op een crosstrainer, spinning fiets of whatever.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

oja zoon speciaalzaak is geen oplossing.

ben je al naar het ziekenhuis geweest om fotos te laten maken van je knie?
              Lijkt me wel verstandig, dan krijg je tenminste te horen hoe erg het is, wat het probleem is, en met deze informatie kun je dan bepalen wat wel en niet kan. en wat wel of niet helpt.;
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Mindgamer View Post
                Leg dit eens uit?

Als ik stop met hardlopen (zoals ik laatst drie weken lang had gedaan) Dan word ik raar in me hoofd. Hoeveel krachttraining ik ook doe. Is dit placebo? Lijkt me niet hoor, want ik heb het er echt moeilijk mee wanneer ik stop met hardlopen. Ik kan minder gaan hardlopen. 1 a 2x in de week. Maar helemaal stoppen, daar verneuk ik mezelf mee. Ik word er ongecontroleerd van, ongeconcentreerd, negatief denkend enz. Als ik hardloop word ik helder in mijn hoofd, waardoor ik veel beter kan functioneren. Als er een pil is wat voor hetzelfde effect zorgt, dan zou ik me daaraan vastgrijpen, maar helaas, ik ben het nog niet tegengekomen.
                Niemand zegt dat je moet stoppen met lage/middelmatige intensiteit cardio, iedereen verteld je gewoon dat je even een reality check moet doen, omdat hardlopen je al zwakkere knieeën blijkbaar vernietigd. Zoek gewoon een ander type cardio, als dat niet hetzelfde effect heeft als hardlopen, ja dan zeg ik inderdaad dat het puur placebo effect is. Zowiezo denk ik dat er wel meer achter zit dan puur het fysieke aspect als ik jouw redenatie hoor, maar daar ga ik niet op in.
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Placebo ontstaat nadat je overtuigd bent geraakt van een bepaald effect wat je in gedachte hebt....Eén van de manieren.

Maar waarom wil je er niet verder op ingaan? Ben benieuwd hoor, wat je daar over te zeggen hebt

Comment

speciale loopschoenen hebben meer zin om "shin splints" en heup problemen te voorkomen en niet echt de knieen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X