nog niet uitgegroeit + kuurtje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nog niet uitgegroeit + kuurtje

Ik vroeg me af..

Ik ben nu 19 jaar (en volgens mij nog niet uitgegroeit), wat gebeurt er als ik 1 kuurtje neem (oral, zon 10mg tot 15mg per dag want meer heb ik ook niet nodig en geen hele schadelijke AS) ?

Hoe zit het met de genitalien en organen (lever etc)? Ik las dat je ook naast je kuurtje nog iets anders kunt bijslikken om je lever een beetje O.K. te houden.. en dat schade m.b.t. de genitalien afhangt van de soort AS die je slikt..

kunnen jullie me hier meer info over geven? ik zoek ook zelf nog verder op google en op dit forum

Wat je met AS doet is je veranderd je hormoonhuishouding. Je testosteron spiegel stijgt. Je lichaam maakt een bepaalde hoeveelheid aan in je testikels. Wanneer je lichaam genoeg testosteron in het bloed heeft daalt de lichaamseigen testosteron produktie. Daarbij kunnen je testikels krimpen. Komt na je kuur (al dan niet m.b.v. een nakuur) de lichaamseigen testosteronproduktie weer opgang zullen de testikels hun normale grote weer aannemen. Echter kunnen er op DNA niveau schades zijn ontstaan, een mogelijke oorzaak van testikelk@nker (dit is nog niet eenduidig aangetoond!).

Verder kunnen sommige AS ook je lever zwaar belasten. Wat er gebeurt is dat levercellen stuk gaan door voor de lever schadelijke stoffen. De lever probeert de kapotte cellen te herstellen. Er ontstaat dan littekenweefsel dit heet leverscirose. Als je veel en langdurig kuurt kun je na verloop van tijd problemen krijgen met lever. Middelen die je lever (proberen) te beschermen kunnen ook een soort schijnveiligheid creeeren.

Of deze effecten anders zijn wanneer je nog niet helemaal bent uitgegroeid weet ik niet.
    Over het nut van een kuur op jonge leeftijd kun je, je wel veel afvragen.
    Ten eerste je testosteronniveau ligt nog erg hoog, dus waarom nog meer willen?
    Hoelang heb je al getraind? Heb je je max bereikt? Zijn je voeding, training rust en supletie dusverre optimaal dat een acceptabele spierhypertrofie er niet meer inzit?

Ik denk dat deze zaken meer passen in afweging om te gaan kuren dan de eventueele schade die je EXTRA zou oplopen door jong te beginnen met kuren.

gr

Comment

ik vraag dit omdat een vriend van me een kuurtje heeft gedaan is en ook nogmaar 19 is. hij heeft orale AS gebruikt (5 weken lang). 15mg per dag.

hij was eerst echt een latje, nu (zo'n 4 week NA zijn kuur) aanzienlijk breder.. hij trainde 5 dagen in de week 60 - 120 min (elke dag ander programma..rug/schouders/borst/benen/buik/armen etc..).

daarom lijkt me 1 kuurtje wel aantrekkelijk om mee te beginnen..ik train al een paar maand (laatste weken echt serieuzer 7 dagen in de week), heb ook een vast voedings schema etc) weeg 70kilo en ben zo'n 1.80lang.

welke AS zouden jullie aanraden?
      Last edited by Stephen88; 07-03-2007, 03:48.

Comment

Aanrader begin pas met anabolen als je er minimaal een jaar of 2 a 3 op heb zitten en je van jezelf ook niet of nauwlijkt meer verder komt kwa groei en kwa gewicht.

Comment

Lichaamsgewicht dan wel te verstaan en dit mits je voeding en rust helemaal in orde is.

Comment

Originally posted by Stephen88 View Post
            ik vraag dit omdat een vriend van me een kuurtje heeft gedaan is en ook nogmaar 19 is. hij heeft orale AS gebruikt (5 weken lang). 15mg per dag.

hij was eerst echt een latje, nu (zo'n 4 week NA zijn kuur) aanzienlijk breder.. hij trainde 5 dagen in de week 60 - 120 min (elke dag ander programma..rug/schouders/borst/benen/buik/armen etc..).
            AS werkt ook zeker! resultaten ga je ook zeker zie na een kuurtje! Dat is het probleem ook. Het werkt prima. Kun je die massa ook vast houden als je bent gestopt met een kuur? Is het dan niet te makkelijk om nog Ă©Ă©n kuur te nemen?

daarom lijkt me 1 kuurtje wel aantrekkelijk om mee te beginnen..ik train al een paar maand (laatste weken echt serieuzer 7 dagen in de week), heb ook een vast voedings schema etc) weeg 70kilo en ben zo'n 1.80lang.
            Je traint AL een paar maand? Voor dat een kuur "zinvol" is zul je toch echt een paar jaar goede training achter de rug moeten hebben.
            Je traint de laatste weken 7 dagen in de week..... Met welk schema? Lijkt me wat veel om 7 dagen in de week te trainen. gezien je ook een goede balans tussen training en rust moet hebben om tot een optimale groei te komen.
            Heb je ook een goed voedingsschema? komt het allemaal met elkaar overeen? is het geoptimaliseerd?

Ik zou je aanraden om geen AS te nemen voorlopig! Ik geloof ook niet dat er geadviseerd wordt op dit forum over welke AS jij zou kunnen gebruiken.

Haal eerst het maximale uit jezelf door een paar jaar goed te trainen, te eten en te rusten met daarnaast eventueel een goede supletie. Dus de basis!

gr

Comment

Zorg dat je voordat je naar a.s. gaat vragen je basis en leeftijd en trainingservaring in orde zijn. En met je basis bedoel ik voeding rust en training. Want als jij 7 dagen in de week traint ben je zeker niet goed bezig. 4 dagen in de week trainen is zeker meer dan genoeg, anders is de kans op overtraining zeker aanwezig. En dat betekend spierafbraak, en dat is niet iets waar je op zit te wachten..

gRtz..
              Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Dit is een open vraag en die is niet toegestaan! Je hebt inmiddels goede reply's gekregen dus doe daar wat mee. Wil je de rest van je leven impotent zijn, omdat je onverantwoord ging op jonge leeftijd, toen je hormoonhuishouding nog niet 'volwassen' was? Laat je nou niet gek maken door een 'brede' vriend, die niet weet wat 'ie doet!
                We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

je vriend is 4 weken na de kuur al brder als ervoor.
                  gelukkig maar.
                  maar bekijk hem nog eens over een paar maanden of hij er iets van heeft over gehouden.

Comment

kerel hou er ook maar ff rekening mee dat het niet bij 1xtje kuurtje blijft.
                    Maar dat je het vaker gaat doen.
                    Dat d88 er meer hiero 1 keertje kuren om ff wat aan te komen
                    Inclusive ike zelf.
                    Dus hou daar ook rekening mee!!
                    Wie rijk wil zijn moet niet zijn vermogen vermerderen, maar zijn hebzucht verminderen!!

Comment

met de juiste voeding en training kun je ook snel vooruit gaan. Ik merk het bij mezelf ik was eerst ook een latje, maar ik zie mezelf aanzienlijk groeien en vooruit gaan sinds ik hier aandacht aan heb besteed dus blijf mooi van die troep af

Comment

Originally posted by D-Body View Post
                        kerel hou er ook maar ff rekening mee dat het niet bij 1xtje kuurtje blijft.
                        Maar dat je het vaker gaat doen.
                        Dat d88 er meer hiero 1 keertje kuren om ff wat aan te komen
                        Inclusive ike zelf.
                        Dus hou daar ook rekening mee!!
                        Ik vind dit echt een goede reactie.

Kuren als je net begint is zoals iedereen hier zegt een afrader. Je maat komt snel aan, maar houdt hij dit ook vast. Afgezien van blessures die je op kan lopen omdat je pezen een stuk langzamer mee groeien, kan het zijn dat je pezen de gewichten die je tilt niet meer aan kunnen.

En hoeveel weet je vriend nou van steroids? Vraag hem maar eens naar zijn nakuur en waarschijnlijk heeft hij deze niet.

Kijk naar de lange termijn. En optimaliseer eerst je training. Zeven dagen trainen per week is echt te veel.

Kijk vervolgens naar je voeding en rust.

Als je dit alles goed op elkaar afstemd, kom je ook snel aan zonder AS.
                        Groei, Groeier, Groeist

Comment

Originally posted by sliderke1 View Post
                          je vriend is 4 weken na de kuur al brder als ervoor.
                          gelukkig maar.
                          maar bekijk hem nog eens over een paar maanden of hij er iets van heeft over gehouden.
                          hier sluit ik me helemaal bij aan
                          ben benieuwd of ie er wat van overhoud
                          Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X