nandrolone schadelijker dan testosteron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nandrolone schadelijker dan testosteron

Nandrolon elf keer schadelijker voor bloedvaten dan testosteron (Toxicol Lett. 2007 Mar 8;169(2):129-36.) Nandrolon doodt de cellen aan de binnenkant van de bloedvaten bij een concentratie die elf keer lager is dan de concentratie waarbij good old testosteron die bloedvatcellen doodt. Dat ontdekten onderzoekers van de Italiaanse University of L’Aquila toen ze in reageerbuizen proeven deden met menselijke cellen.
    Fors en langdurig anabolengebruik verhoogt de kans op dodelijke hartaanvallen, zeker in combinatie met recreatieve drugs als coke.
    Hoe anabolen dat precies doen, daarover zijn meerdere theorieën die elkaar niet uitsluiten. De meest bekende is dat anabolen zorgen voor een soms dodelijke vergroting van de hartspier. Die treedt niet op na een enkele kuur, ook na niet een zware kuur, maar na verloop van tijd. De kans op een vergroting van de hartspieren wordt groter door de combinatie van anabolen met groeihormoon.
    Anabolen hebben ook een direct effect op hart- en bloedvaten. In hoge concentraties doden anabolen hartcellen en laten in het bloed stolsels ontstaan. Soms talloze kleine, bijna onzichtbare stolsels, die weefsels afsluiten van de bloedbaan.
    Weer een ander negatief effect is dat androgenen bloedvaten nauwer maken. Zelfs het o zo milde DHEA kan het.
    In al die processen zijn de cellen van het endotheel, de binnenkant van de bloedvaten, een sleutelfactor. Anabolen maken die cellen stijver waardoor de bloeddruk stijgt. De vergroting van de hartspier is waarschijnlijk een gevolg daarvan. De verstijfde cellen zijn bovendien kwetsbaarder voor bloedstolsels.
    Ziedaar de achtergrond van het Italiaanse onderzoek. De onderzoekers stelden bloedvatcellen bloot aan testosteron, een testosteronprecursor, nandrolon en twee precursoren van nandrolon. Vervolgens keken ze bij welke concentratie de helft van de cellen stopte met groeien. Het resultaat zie je hieronder.

Hoe meer een anabool de groei van bloedvatcellen remt, des te gevaarlijker is dat anabool voor hart en bloedvaten. Nandrolon is beduidend schadelijker dan testosteron, zie je hierboven. Dat wisten we al uit dierstudies.
    Verrassend mild is nor-androstenediol. [Misschien is dat spul inderdaad een SARM - red.]
    Hieronder zie je het effect van testosteron [blauw], nandrolon [zwart] en norandrostenediol [groen] op de groei en ontwikkeling van de endotheelcellen. Nandrolon belast de cellen beduidend zwaarder dan testosteron.

De anabolen verhogen de concentratie calcium in de cel, ontdekken de onderzoekers. Dat calcium activeert waarschijnlijk zelfmoordenzymen.
    "According to these findings, we suggest that the observed endothelial alterations may be considered as events predisposing to serious damage at the cell vasculature level", schrijven de Italianen.
    Hoe serious die damage kan zijn, daarover kunnen Mike Matarazzo, Jesse Marunde, Batuhan Tayfun, Kris Dim, Greg Deferro, Anthony D'Arezzo, Eddie Guerrero, Fanny Barrios, Don Youngblood, Charles Durr en Claudia Bianchi meepraten.
    De basis van forse anabolenkuren in de chemische bodybuilding is testosteron, niet nandrolon. Dat is, zo kun je opmaken uit het Italiaanse onderzoek, helemaal niet zo'n slecht idee.

0 3 - 0 8 - 2 0 0 8
    Interleukine-6 is anabole factor (J Endocrinol. 2008 Jun 3. [Epub ahead of print].) Muizen die injecties met synthetisch interleukine-6 krijgen verbranden meer vet. Hun spiercellen worden bovendien gevoeliger voor insuline. Dat blijkt uit een studie die Australische moleculaire wetenschappers binnenkort publiceren in de Journal of Endocrinology.
    Er is iets raars aan de hand met interleukine-6 of kortweg IL-6. Aan de ene kant zien onderzoekers IL-6 als een ontstekingseiwit, een eiwit dat cellen aanmaken als het lichaam onder stress staat, bijvoorbeeld na een zware training. Hoe meer IL-6 circuleert in lichaam, des te slechter ben je eraan toe.
    Ontstekingseiwitten als IL-6, zo staat in de textbooks, zorgen er bijvoorbeeld voor dat je spiercellen ongevoelig worden voor insuline en dus minder brandstoffen kunnen opnemen. Geen spul dat je in lichaam moet spuiten, dus.
    Wetenschappers hebben zich zelfs zorgen gemaakt over middelen die interleukine-6 uitschakelen. Omdat interleukine-6 ook een rol speelt bij het ontstaan van vermoeidheid door fysieke inspanning, waren de onderzoekers bang dat sporters de interleukine-6-blokkers gaan gebruiken als brainpowerdrugs.
    Maar aan de andere kant gaan er in het dopingmilieu al jaren geruchten over bodybuilders die interleukine-6 als doping gebruiken. Ze zijn ooit opschreven door Brian Batcheldor in een column voor Testosterone Nation.
    "Yes, there are a handful of bodybuilders who have experimented with interleukin-6, although I have only actually spoken with one", schreef Batcheldor toen. "He claimed that he made gains from using it, but then he'd also go out searching for sheep eggs if I told him that they were the ideal protein source. In general, there may still be a lot to learn about the role of interleukin-6, but the evidence indicates a negative impact from self-administration, so give this one a miss." [t-nation.com]
    Hum.
    Nou hebben wij, grijsgeworden dopingverslaggevers, geleerd dat als sporters over doping "zus" zeggen, en wetenschappers "zo", dat je dan maar moet aannemen dat het "zus" is, en niet "zo". Het recente wetenschapsnieuws over interleukine-6 bevestigt de geldigheid van die vuistregel.
    De Australische onderzoekers dienden interleukine-6 twee weken lang toe. Toen ze hun proefdieren na twee weken bestudeerden, zagen ze dat de spier- en levercellen van de dieren meer van het eiwit UCP-2 en meer van de vetreceptor PPARa waren gaan aanmaken. UCP2 is een eiwit dat de vetverbranding verhoogt, terwijl cellen met meer PPARa meer vetzuren opnemen.
    Op papier is interleukine-6 dus helemaal niet zo'n onwaarschijnlijk dopingmiddel. Zeker niet als je daarbij nog een andere recent verschenen dierstudie betrekt. Volgens dat onderzoek speelt interleukine-6 een sleutelrol bij de vergroting van spiervezels door training.

Is al veel langer bekend.
    Maarja iedereen weet ook wel dat als je harddrugs erbij gebruikt het dubbelop slecht voor je hart is.
    Als je al die dingen gaat lezen word je gewoon gek en zal je er nooit aan beginnen( wat natuurlijk wel het verstandigst is)
    eat eat eat and look like a freak!

Comment

Had dat stukje op een ander board ook voorbij zien flitsen. Vraag me zoiezo af waarom Deca zo gruwelijk populair is, terwijl het eigenlijk gewoon een ontzettend zware roid is waar betere vervangers voor zijn.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Had dat stukje op een ander board ook voorbij zien flitsen. Vraag me zoiezo af waarom Deca zo gruwelijk populair is, terwijl het eigenlijk gewoon een ontzettend zware roid is waar betere vervangers voor zijn.
        wat is dan beter dan deca? vergis je niet deca doet zn werk goed heel goed...herstel is zo snel dat je geen spierpijn meer voelt
        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
        We like it
        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
          wat is dan beter dan deca? vergis je niet deca doet zn werk goed heel goed...herstel is zo snel dat je geen spierpijn meer voelt
          Precies,..
          Dankzij Deca zie je elke week weer dezelfde spelers bij de NFL op het veld staan,..

Comment

deca is zker een heel goed middel kwa herstel en eiwitopname.
            Welk middel is een goede vervanger?
            eat eat eat and look like a freak!

Comment

Aangezien ik geen gebruiker ben is het uiteraard zeer risicovol om wat te gaan beweren, maar ik hoop er wat van op te steken, dus hier komt hij: wat ik begrijp van deca is dat het zeer lang in je systeem blijft, waardoor je hormonale axis ontzettend traag herstelt (was laatst nog een studie over), het is behoorlijk slecht voor je bloedvaten en cholesterol, en tenzij je echt goed op je dieet let blaas je op. Verder lees ik veel terug over dat het een progestin is, en dat dit nadelig is, maar het wordt me niet echt helder waarom dat zo slecht is.
              De pluspunten zijn dat het behoorlijk anabool is, het is goed voor je "mineral density", en voor je gewrichten al op lage doses. Verder is het weinig androgeen.

Ik zou dan eerder gaan voor boldenone. Minder vochtretentie, minder lang detecteerbaar, sneller herstel, minder fakes, zelfde minimum zettijd, geen progestin. Las ook in zo'n profiel dat het zorgt voor meer RBC's, maar op pubmed is daar geen woord over te vinden. En je schijnt er meer honger van te krijgen. Ook wel makkelijk in een cycle.

Laat maar komen.
              Last edited by GeneralIx; 22-08-2008, 15:54. Reason: afgrijselijke spelfout eruit gehaald
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

boldenone is een product voor dieren. nandrolone voor mens. kan netuurlijk ook voor dieren. ik ben wel een animal, maar toch
                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce View Post
                  boldenone is een product voor dieren. nandrolone voor mens. kan netuurlijk ook voor dieren. ik ben wel een animal, maar toch
                  Ganabol is de veterinaire variant. Bold is wel degelijk voor menselijke consumptie meen ik.

sigpic

Comment

hm... dan zal jij wel glijk hebben. ik heb me dr verder niet in verdiept toen het weer op de markt kwam en ik las dat het voor dieren was en dat je 2x zoveel moest zetten, etc.
                    nandrolone blijft een top anabool. ikzelf denk zelfs de beste. maar ja, dat moet ik dan onderbouwen en dat doe ik lekker niet.
                    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Hahahaha.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Ganabol is de veterinaire variant. Bold is wel degelijk voor menselijke consumptie meen ik.
                        idd. En ganabol kan je best gebruiken. Tenslotte zijn we animals
                        een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X