Lage doses var alleen op trainingsdagen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lage doses var alleen op trainingsdagen?

Zat laatst te denken over een nieuw protocol van kuren en dit was waar ik aan dacht, gesteld het volgende:

Je HTPA heeft tijd nodig om zich aan te passen, twee weken om volledig plat gelegd te worden.

Anavar heeft slechts een korte halfwaardetijd, zeg 7 uur en is op lage dosering dus zeer snel niet meer onderdrukkend.

Op de juiste momenten (pre/postworkout) weet anavar wel spieraanzet te bevorderen.

Weet dus niet over de hierboven staande beweringen feitelijk waar zijn, maar dit is wat ik zo'n beetje heb opgepikt, en de laatste bewering is een gok.

Maar als dit hierboven waar is, zou het feitelijk mogelijk moeten zijn om te kuren zonder onderdrukking toch?

Stel je traint 3x/week. Direct na elke training neem je 20mg var. In vergelijking met normale kuurdoseringen is dit dus een zeer laag gedoseerd gebeuren. Onderzoeken laten echter al zien dat bij 10mg/dag enige aanwas van spiermassa op treedt bij niet trainende individuen. Daarnaast navenant nul onderdrukking en slechts (als hij al aanwezig is) marginale virilisatie.

Hiermee zou je dus gebruik maken van je lichaams trage aanpassing, en je lichaam zou te traag zijn om je testosteron te onderdrukken, waardoor je het beste van twee werelden hebt.

Mocht je hier niet van overtuigd zijn, zou je nog altijd op niet trainingsdagen een testosteronbooster kunnen pakken als nolva of clomid. Of als je legaal wilt blijven maar met een aardig bewezen werking: Novedex XT.

Wat denken jullie?
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Kan je het beter smorgens vroeg nemen... zodat het savonds allemaal al weer weg is en er dus geen onderdrukking ointstaat.. alleen of het werkt das een 2e... je kan zo met dboll kuren zonder last te krijgen....
    It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Ja, daar heb ik over gelezen, had Robin wat over geschreven toch? Heb echter ook de rest van het verhaal gelezen dat dat uiteindelijk toch niet helemaal werkte zoals gehoopt (was op CEM geloof ik).

Plus dat je uiteindelijk je testosteronpiek in de ochtend zou hebben, en het zou zonde zijn om die te vergallen met iets externs.

Eigenlijk is de cruciale vraag hier: hoe snel reageert je lichaam op exogene hormonen?

Maar bedankt voor je reactie.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Die piek komt dus door je slaap en doe je dus niet teniet, juist omdat je het s'morgens neemt.... je bent alles s'avonds al weer kwijt en gaat dus zelf s'nachts weer test aanmaken....
        It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Eigenlijk is de cruciale vraag hier: hoe snel reageert je lichaam op exogene hormonen?
          Vrijwel direct.....dus zodra het je bloedbaan heeft bereikt.....je lichaam dus een signaal heeft gekregen dat er meer (exogene) testosteron in je bloed aanwezig is.
          Last edited by onderhandelen; 04-02-2009, 02:55.
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
          We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
            Vrijwel direct.....dus zodra het je bloedbaan heeft bereikt.....je lichaam dus een signaal heeft gekregen dat er meer (exogene) testosteron in je bloed aanwezig is.
            Dat geloof ik dus niet. Kijk naar je metabolisme. Dat duurt 4(!) dagen voordat dat zich gaat aanpassen.

@ Red
            Zit wel wat in.

sigpic

Comment

I dunno m8.....wat ik weet is dat je een zelf regulerende systeem hebt dat nauw luistert naar je hormoonwaarden......

dus als je te hoge waarden in je bloed gaat krijgen, gaat het zich zelf aanpassen!

Wat is dan te hoog?

Hoger als je natuurlijke productie......je lichaam is afgesteld op je natuurlijke balans tussen Oestrogenen> Testosteron.......elke verschuiving hier in brengt in meer of mindere mate onderdrukking van je eigen systeem.

Een verschuiving in je natuurlijke productie gaat gebeuren....vroeg of laat.
              Last edited by onderhandelen; 04-02-2009, 17:12.
              We like it

Comment

Gekloot met oestrogeen gaat slechts onderdrukken als je oestrogeen stijgt, niet bij daling.

sigpic

Comment

En je testosteron productie? en of op een andere manier?

Het heeft invloed op je systeem......op 2,5 mg p/d

Lees net dat het een halfwaardetijd van 9 uur heeft
                  We like it

Comment

Ik heb hier ook al een tijdje over nagedacht, al lang geleden wel. Pulsen van orals is een nichemanier van kuren, en ik ziet het vooral bij prohormonen en duursporters voorkomen. Kan me ook herrineren dat halotestin vroeger via een pulsmethode werd gedaan in medisch gebruik.

Spijtig genoeg moet je eerlijk zijn, 60mg/w var is een vrouwendosis. Veel hoef je er niet van te verwachten.

Daarnaast zou ik graag eens bloedtesten zien na pulsegebruik met var, met name het effect op cholesterol.

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Je HTPA heeft tijd nodig om zich aan te passen, twee weken om volledig plat gelegd te worden.
                    De studie waarop dat gebaseerd is is een studie over enkel testosteron. Extrapoleren naar andere AS is risicovol. Ook al heb ik het zelf vroeger gedaan...
                    Last edited by Genjuro; 04-02-2009, 18:45.
                    the one and only tabata overlord

Comment

K heb er dit over gevonden:
                      OBJECTIVE: To investigate the effect of low dose oxandrolone
                      2.5 mg oxandrolone daily
                      CONCLUSION: Oxandrolone transiently suppressed the pituitary-testicular axis and altered GH pulsatility. Testosterone increased GH via amplitude modulation.
                      Var in itself even at high dosages does not produce superior growth as you think. It's used mainly as a hardener. Also, the average male produces between 4 and 7mg of test a day.

Running 10 to 15mg ED would suppress HPTA but it wouldn't suppress it as bad as running Var at a higher dose. I just don't understand why everyone keeps bringing this subject up. Any hormone production higher then what you produce will have some sort of effect on your own natural hormone production.
                      Last edited by onderhandelen; 04-02-2009, 18:51.
                      We like it

Comment

Nog wat toevoegen:

Q & A from Nandi
                        Q: The D-Bol bridge theory claims that at the suggested dose of 10 mg each morning the HTPA will not be suppressed. Is there any truth to this?

A: None whatsoever that I have ever seen. I would say to the people making this claim that the burden is on them to present some evidence that bridging does NOT suppress the HPTA. There is ample evidence that very low doses of Dianabol and Anavar, two drugs often cited as being good for bridging, significantly suppress the HPTA.

The claim made by bridging advocates is that LH and testosterone levels are highest in the morning, and if one were to take say 10 mg of dboll so that plasma dboll levels peaked at the same time plasma test levels peaked, the body would somehow fail to notice the extra plasma androgen and hence there would be no suppression.

There is just no evidence the body works this way.
                        We like it

Comment

Dat klopt. Maar de vraag is dus of je lichaam snel genoeg is om er direct op te reageren, zeker als je geen constante onderdrukking hebt, maar pulset.

En 60mg/week is ook weinig. Maar je hebt studies die op 10mg/dag al iets van vvm winst laten zien bij niet trainende individuen. Natuurlijk zal het geen gram test per week gains geven. Maar wellicht net dat beetje extra.

sigpic

Comment

Op het moment dat je testosteron level hoger is dan je normale waarde stopt je lichaam met zelf maken. Dus het hangt af van de snelheid (ester) waarmee test wordt opgenomen.
                            Je lichaam reageert er snel op! of denk je je systeem voor de gek te kunnen houden?

Je neemt immers middelen die snel in je bloedbaan komen.

Proviron 1 wk getest, bij het stoppen had ik die val zegmaar. Binnen enkele dagen merkte ik dat proviron werkte. (herstel was wel snel btw)

eehm mijn idee......Test het uit, Laat je bloedwaarden checken tijdens die test periode.

Ik zou de gok niet wagen zonde om je systeem te belasten......

Mijn mening, doe dan geen goede kuur of niks.

Ben je van plan om dit toe te passen?
                            Last edited by onderhandelen; 04-02-2009, 20:30.
                            We like it

Comment

Ik denk dat je lichaam tot op zekere hoogte zeker voor de gek te houden is. En hoewel ik voor mezelf graag de rechtvaardiging aan zou halen dat var ook op lage doses zelfs bij kinderen werd gebruikt gedurende lange tijd zonder problemen, ga ik nog even moeten wachten.
                              Maar ben wel zeer benieuwd.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X