sociale/maatschappelijke schade roids

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sociale/maatschappelijke schade roids

Ik was op internet nieuwsberichten aan het lezen, waar iemand reageerde met de volgende afbeelding;

De gevolgen mbt lichamelijk schade snap ik, maar hoe uiten de sociale en maatschappelijke schade zich betreffende het gebruik van anabolen? Roid rage geldt maar bij een gering aantal gebruikers, dus dat lijkt me niet de veroorzaker.
    Squat 5 x 147.5
    Bench 5 x 122.5
    Deadlift 5 x 180

kun je misschien de bron hiervan even posten?
    Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
      kun je misschien de bron hiervan even posten?
      Home - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
      Squat 5 x 147.5
      Bench 5 x 122.5
      Deadlift 5 x 180

Comment

Ik vind het nog wel meevallen. Cannabis scoort bijvoorbeeld hoger, terwijl ik zat reguliere gebruikers ken die gewoon mee kunnen draaien op school.
        Vergis je niet, het zijn gemiddelden. Toevallig zit er hier iemand op het forum (even geen namen) waarvan 'het rijk' zal zeggen dat hij 18 maanden de gevangenis in moest vanwege roidrage. Zoiets tikt natuurlijk flink aan bij de sociale en maatschappelijke schade.
        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

rijksinstituut. kijken niet naar iemand die 1x per maand blowt dus ook niet die 1x per jaar kuurt.
          zijn constante gebruikers.
          en as als je dat constant gebruikt, dan kan er idd nogal wat gebeuren. al kijk je alleen maar naar je sociale leven wat draait om groeien en vreten.
          dus: zelfs dan vind ik het nog meevallen
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
            Ik vind het nog wel meevallen. Cannabis scoort bijvoorbeeld hoger, terwijl ik zat reguliere gebruikers ken die gewoon mee kunnen draaien op school.
            Vergis je niet, het zijn gemiddelden. Toevallig zit er hier iemand op het forum (even geen namen) waarvan 'het rijk' zal zeggen dat hij 18 maanden de gevangenis in moest vanwege roidrage. Zoiets tikt natuurlijk flink aan bij de sociale en maatschappelijke schade.
            Of je het vind meevallen of niet, is niet van toepassing. Ik vraag me gewoon af wat verantwoordelijk is voor die percentages. De achterliggende gebeurtenissen/verklaringen dus.
            Squat 5 x 147.5
            Bench 5 x 122.5
            Deadlift 5 x 180

Comment

Wacht effe dus roids geven een derde van de schade die tabak oplevert?
              Dus als ik stop met siggies en begin met anabolen ben ik gezond bezig??
              Ssssmoking

Comment

AAS zijn verboden in NL, dus de handel erin is een criminele activiteit. Er worden wel eens mensen gepakt die handelen of AAS in bezit hebben. Opsporing, onderzoek en de straf kost de maatschappij geld. Dus, maatschappelijke schade.
                Daarnaast zijn er ook effecten van AAS op het lichaam waardoor een gebruiker (zeker bij verkeerd gebruik) een groter beroep zou kunnen doen op medische zorg, of vaker moet verzuimen van het werk etc etc.
                Last edited by erik1982; 22-05-2011, 13:39.

Comment

Originally posted by FlorisPL View Post
                  Of je het vind meevallen of niet, is niet van toepassing. Ik vraag me gewoon af wat verantwoordelijk is voor die percentages. De achterliggende gebeurtenissen/verklaringen dus.
                  Ow okey, uit je post haalde ik de insinuatie dat je de waardes behoorlijk hoog vond, en daar een verklaring voor zocht. Schijnbaar is dit niet het geval, en een verklaring voor je verduidelijking kan ik ook niet geven helaas.
                  Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Dat tabel klopt echt niet.. tenminste niet vanuit mijn opzicht.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                      Dat tabel klopt echt niet.. tenminste niet vanuit mijn opzicht.
                      Argumenten?

Comment

Wat wordt verstaan onder sociale schade? Zie niet hoe roken sociale en maatschappelijke overlast veroorzaakt bijvoorbeeld. Zelfde met XTC, heb nog niemand met sec een pilletje op een rel zien trappen/ruzie zien maken, als ik er wat van word is het juist wel socialer.
                        Cocaïne is niet echt zo lichaamsschadelijk als amfetamine.

Kan vast nog wel meer verzinnen als ik nog specifieker kijk. Ik vind het een kuttabel.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die zich storen aan een opgepompt uiterlijk, om het zo maar even te noemen. Ik denk dat het voor sommigen wel agressie uistraalt.

Comment

ja, het is dus een POEPtabel
                            om niet te spreken van een DREKtabel
                            een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X