OT, testosteron> gedragsverandering is er ondanks dat onderzoek.
stoppen met kuur
Collapse
X
-
Originally posted by seanl94 View PostOok goed, 5 HAVO. (En een betapakket uiteraard.) Dan heb je al een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking te pakken.
Practisch 50% van de bevolking heeft één van deze diploma's, en dus de hersencapaciteit om op dit niveau te functioneren. Als je op fora als deze zit, kan het wel eens voorkomen dat men wat dieper op de materie in gaat. Als je op een forum als dit zit, ga ik ervanuit dat je kennis wilt opdoen die gerelateerd is aan dit onderwerp. Zo heel moeilijk is het niet voor diegenen wat het willen begrijpen. (ja, je dient als je het niet snapt nog wat research te doen ja, maar als het je interesseert doe je dat.) Als het je niet interesseert, lees je verder.
Als het berekeningen of andere zaken gerelateerd aan bodybuilden (en biochemie met het accent op verbeteren van sportprestaties.) wel hoor. Ik kan ook computergerelateerde zaken posten, maar die gaan gewoon in off-topic. Als irrelevante zaken voor bodybuilden betreffende je dagelijkse bezigheden wilt plaatsen, doe je dat toch gewoon in het off-topic deel?
Welkom, deze plaats op het internet waar mensen berichten plaatsen heet een 'forum'. Als je nog wilt weten hoe een forum werkt, mag je me rustig een pm sturen. Dan zal ik je uitleggen hoe het in zijn werk gaat.
Btw, nog bedankt voor het professor deel. Ik zal het maar opvatten als een compliment.
Zoals ik al eerder zei, houd het simpel zodat iedereen er wat van kan opsteken.
Wat je nu doet is gewoon stoerdoenerij.
Kijk eens luitjes hoe goed ik wel niet ben en wat ik wel niet kan, in die context.
Originally posted by Burnedice View Postjongens jongens ik snap het niet dus 95% van bodynet snapt het niet.
Dit is molrekenen, dit kent bijna iedereen wel denk ik.
Bullshit!
Comment
-
Originally posted by Snuff-Sann View PostBlablablablabla, whatever knul!
Originally posted by SnuffIedereen denk jij?
Tot slot: wat boeit jou mijn stoerdoenerij? Kun je het niet hebben dat ik iets moeilijker rekenwerk dan 'voor 500mg e5d heb je een 2x zo grote kickstart, dus 1000mg' uitvoer?
_____
Soms kan ik geen touw aan je vast knopen. Eerst plaats je weer een paar posts die getuigen van volwassen gedrag, zoals richting mij toegeven dat je in het verleden een fout hebt gemaakt. (Wat ik overigens zeer knap vind, ik doe zoiets ook niet snel.) En vervolgens kom je out of the blue met een persoonlijke aanval naar mij, simpelweg omdat ik in ga op wat rekenwerk.Last edited by scoobydoo; 07-12-2011, 10:37.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Originally posted by Snuff-Sann View PostBlablablablabla, whatever knul!
Wat je nu doet is gewoon stoerdoenerij.
Kijk eens luitjes hoe goed ik wel niet ben en wat ik wel niet kan, in die context.
Iedereen denk jij?
Bullshit!
Wil je het rekenwerk best uitleggen hoor, is echt een stuk makkelijker dan je denkt.
Comment
-
Originally posted by Snuff-Sann View PostLol, zo gewoon is het niet professor sean.
Niet iedereen heeft op het VWO gezeten.
Dat jij en Gen dat nu wel gedaan hebben of nog steeds doen wil niet zeggen dat het de gewoonste zaak van de wereld is.
Ik durf dan ook stellig te zeggen dat jullie twee waarschijnlijk tot een elite groep behoren hier op BN, en waar ook niet veel meer leden van zijn.
Kijk, ik kan het ook wel gaan hebben over mijn dagelijkse dingen waar ik mee te maken heb en daar snap jij en Gen weer geen reet van. De vraag is alleen, schiet het wat op?
Schiet het wat op voor de leden wat jullie allemaal aan het posten zijn?
Het antwoord daarop is nee, 95% snapt er geen hol van omdat zij er niet dagelijks mee werken, en jullie wel.
Dus doe me een lol en houd het gewoon simpel zodat iedereen het begrijpt.
deze jongens hebben een brave jeugd gehad precies..Beest in opleiding
Comment
-
Originally posted by Burnedice View PostEr staat bijna iedereen, dat is niet hetzelfde als iedereen.
Wil je het rekenwerk best uitleggen hoor, is echt een stuk makkelijker dan je denkt.
Laat maar zien zodat de rest die er geen harige bal van begrijpt ook weet waar het over gaat.
Als het toch gemakkelijk is, waarom dan in hemelsnaam in hierogliefen?
Comment
-
Tekst en uitleg dan maar.
Een molecuul, testosteron in deze, heeft een bepaald gewicht in daltons of units. Elk C atoom weegt 12 u, elk O atoom 16, elk H atoom 1. Het molecuul testosteron weegt dus 19*12+2*16+28*1=288 u.
Voor een concentratie neemt men in de scheikunde het aantal moleculen/L, waarbij 1 mol een concentratie is van 1=molair gewicht/g. Oftewel 288 g testosteron= 1 mol testosteronmoleculen.
De referentiewaarden van testosteron zijn 3-13 µg/L, oftewel 3-13*10^-6 g/ L.
In molen levert dat dus: 3-13/288= 1*10^-8 tot 5*10^-8 op per liter. In millimol, mmol dus, levert dat 1*10^-5 tot 5*10^-5 op, je vermenigvuldigt namelijk met duizend (de 10^3 in de berekeningen), net zoals een 1 g 1000 mg wordt.
Omgekeerd levert 1-5*10^-8 mol dus 1-5*10^-8*288 op aan g/L, of keer 10^3 aan mg/L. =2,9*10^-3 tot 1.4*10^-2. Per mens met zo'n 6L bloed dus alles keer zes: 1,7*10^-2 tot 8,6*10^-2 aan mg. Als je het dan ook nog per week wilt hebben, vermenigvuldigen met 7, levert ref. w. op van: 0,1 tot 0,6 mg/w.
Savy?
Let wel op Seans aantekeningetje dat dit niet gelijk hoeft te staan aan de echte aanmaak, gezien we hier afgaan op bloedniveau, en niet alle testosteron kunnen meten dus."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Last edited by GeneralIx; 07-12-2011, 14:18."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 90kg 3x
Safety bar back extension:
- 40kg 4x
Push press:
- 61kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 75kg 12x
One legged calf raise:
- 50kg 6x L en R
Superset met
Lu side...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 100kg 1x
Qua kracht gemakkelijk, ervaar nog steeds kramp in kuiten, al zij het minder als eerst....-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWoensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
-
1 week geleden -
-
door ellengreen8160Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
-
Kanaal: Lichaamsverzorging
1 week geleden -
-
door JellyhardBeste Builders,
Ben al ruim 10 jaar in de fitness zaal te bekennen en was altijd super fit en breed.
Nu heb ik vorig jaar een ongeluk...-
Kanaal: Kuren & resultaten
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWeer wat grieperig / ziekjes afgelopen dagen, dus wat minder sets gedaan bij aantal oefeningen én hier en daar lager gewicht / RPE.
Training...-
1 week geleden -
-
door Stevenhackey➢ Product Name — Fairy Bread Farms Hemp Gummies Chemist Warehouse
➢ Main Benefits — Pain Relief & Reduce Stress!
➢ Composition — Natural...-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 73kg 12x
One legged calf raise:
- BW + 32.5kg 18x
- BW + 32.5kg 8x
Superset...-