stoppen met kuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wtf staat daar Gix lol......die mg was een schatting dames.....had in de middag een converter gebruikt kwam een redelijk hoog getal uit in mg.

Normale waarde ligt in nederland tussen de 10 en 25 mmol/l, das de standaard die ik ken.

µg/L i dont get.......berekening is zeker vwo niv. of niet ?

Zal maar een test moeten doen en zoiets moeten berekenen damned flipmode def. failure. Niet aan mij besteed dat soort shizzle

10 mmol/l = dus 288 mg?
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
      10 mmol/l = dus 288 mg?
      Molmassa*mol=gram

288*0,01=2,88g=2884mg/l

En volgens mij klopt óf de molmassa niet, óf het aantal mM, óf mijn berekening, óf de uitkomst klopt en ik vind het gewoon een raar getal.

Edit, wikipedia geeft als man <50 jaar een normale waarde van 10-45 nmol/L aan (lettertje vertypt scheelt hier dus een factor 10^6) Je hebt dus gewoon de verkeerde waarden in je hoofd.

Normale waardes zijn dus 2,9 á 13,5mg/liter. Wat op een volwassene neer komt op zo'n 17 á 80mg testosteron in zijn hele lichaam. (Even ervanuitgaande dat testosteron zich ENKEL in de bloedbaan bevindt.)
      Last edited by scoobydoo; 06-12-2011, 19:59.
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Mooi om te zien dat er ook nog andere gasten zijn die eea kunnen

80mg klinkt realistischer
        We like it

Comment

@ Sean
          Test. mol. w: 288.42
          Ref. Test. waarde: 3-13-µg/L

Ergo 3-13*10^-6 g/L als referentie.

Ergo:
          3-13*10^-6/288.42*10^3=1*10^-5 -5*10^-5 mmol/L (met afronden op significantie).

Volgens mij klopt hij wel?

Editje: narekenen levert nogal een ander mol. w. op: 190*12+2*16+28+1= 1044.

Dat invoeren levert een nog lager mmol op:
          2,9*10^-6 - 1,3*10^-5 mmol/L.
          Last edited by GeneralIx; 06-12-2011, 20:54.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
            Edit, wikipedia geeft als man <50 jaar een normale waarde van 10-45 nmol/L aan (lettertje vertypt scheelt hier dus een factor 10^6) Je hebt dus gewoon de verkeerde waarden in je hoofd.
            *Rekent nog eens na voor zichzelf*

van M (of mol/L)naar g/L:

M*molmassa=g/L:

10-45nM (mol/l)*288=2884-12978ng/L
            3-13microg/L, totale hoeveelheid bij 6L bloed: 18 - 78microgram/6L.

_____

Nog eens goed gekeken, en we hebben het beide goed. Ik maakte alleen milli van micro op het einde. Best wel falend nadat ik commentaar gaf op OH's vertyping.

_____

Originally posted by Gen
            190*12+2*16+28+1= 1044.
            Dat jij op een ander moleculair gewicht uitkomt, is best wel héél logisch. Tel nog eens het aan koolstofatomen na.
            Last edited by scoobydoo; 06-12-2011, 22:05.

Comment

jullie lijken wel een stel professoren zo samen...

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                jullie lijken wel een stel professoren zo samen...
                Lol, het is gewoon basic 4 VWO scheikundig rekenwerk.

Comment

19 staat er op wiki zie dat ik 190 schreef, foutje in excel. Die 288,42 in eerste instantie is wel juist. Verder maak ik er milli van (10^3), geen micro. Blij dat we het verder eens zijn, was in eerste instantie al gefrustreerd dat ik ernaast zou zitten.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

is gewoon basic 4 VWO
                    iets met test en makkelijk of niet GiX.....zonder goede uitleg imo onmogelijk ook al heb je boekjes.

@nibor, niet overdrijven he!

Dis leuker 2x2 - 3x + 10 = 12 of 3a X b= 15 ofzo......als je het goed uitgelegd krijgt, dus begrijpt
                    We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
                      iets met test en makkelijk of niet GiX.....zonder goede uitleg imo onmogelijk ook al heb je boekjes.
                      Je quote mij, maar hebt het tegen Gen? Want van je zin kan ik eigenlijk weinig anders opmaken dan dat je denkt dat je Gen hebt gequote.

Comment

@ sean
                        Mwah, sk 4 ligt veel te ver achter voor mij. Heb het alleen nu weer gehad ivm col. Doc. Voor de betavakken.

@ OH
                        Dit is niet echt moeilijk, het is alleen heel goed in de gaten houden wat je waarnaar om moet rekenen, en dit ook juist doen. Sk kan verder vreselijk zijn hoor, trust me. Maar dat is dit nog niet.

sigpic

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                          Lol, het is gewoon basic 4 VWO scheikundig rekenwerk.
                          Lol, zo gewoon is het niet professor sean.
                          Niet iedereen heeft op het VWO gezeten.
                          Dat jij en Gen dat nu wel gedaan hebben of nog steeds doen wil niet zeggen dat het de gewoonste zaak van de wereld is.
                          Ik durf dan ook stellig te zeggen dat jullie twee waarschijnlijk tot een elite groep behoren hier op BN, en waar ook niet veel meer leden van zijn.

Kijk, ik kan het ook wel gaan hebben over mijn dagelijkse dingen waar ik mee te maken heb en daar snap jij en Gen weer geen reet van. De vraag is alleen, schiet het wat op?

Schiet het wat op voor de leden wat jullie allemaal aan het posten zijn?
                          Het antwoord daarop is nee, 95% snapt er geen hol van omdat zij er niet dagelijks mee werken, en jullie wel.

Dus doe me een lol en houd het gewoon simpel zodat iedereen het begrijpt.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                            Lol, zo gewoon is het niet professor sean.
                            Niet iedereen heeft op het VWO gezeten.
                            Ook goed, 5 HAVO. (En een betapakket uiteraard.) Dan heb je al een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking te pakken.

Practisch 50% van de bevolking heeft één van deze diploma's, en dus de hersencapaciteit om op dit niveau te functioneren. Als je op fora als deze zit, kan het wel eens voorkomen dat men wat dieper op de materie in gaat. Als je op een forum als dit zit, ga ik ervanuit dat je kennis wilt opdoen die gerelateerd is aan dit onderwerp. Zo heel moeilijk is het niet voor diegenen wat het willen begrijpen. (ja, je dient als je het niet snapt nog wat research te doen ja, maar als het je interesseert doe je dat.) Als het je niet interesseert, lees je verder.

Kijk, ik kan het ook wel gaan hebben over mijn dagelijkse dingen waar ik mee te maken heb en daar snap jij en Gen weer geen reet van. De vraag is alleen, schiet het wat op?
                            Als het berekeningen of andere zaken gerelateerd aan bodybuilden (en biochemie met het accent op verbeteren van sportprestaties.) wel hoor. Ik kan ook computergerelateerde zaken posten, maar die gaan gewoon in off-topic. Als irrelevante zaken voor bodybuilden betreffende je dagelijkse bezigheden wilt plaatsen, doe je dat toch gewoon in het off-topic deel?

Het antwoord daarop is nee, 95% snapt er geen hol van omdat zij er niet dagelijks mee werken, en jullie wel.

Welkom, deze plaats op het internet waar mensen berichten plaatsen heet een 'forum'. Als je nog wilt weten hoe een forum werkt, mag je me rustig een pm sturen. Dan zal ik je uitleggen hoe het in zijn werk gaat.

Btw, nog bedankt voor het professor deel. Ik zal het maar opvatten als een compliment.
                            Last edited by scoobydoo; 07-12-2011, 00:29.

Comment

Originally posted by snuff-sann View Post
                              lol, zo gewoon is het niet professor sean.
                              Niet iedereen heeft op het vwo gezeten.
                              Dat jij en gen dat nu wel gedaan hebben of nog steeds doen wil niet zeggen dat het de gewoonste zaak van de wereld is.
                              Ik durf dan ook stellig te zeggen dat jullie twee waarschijnlijk tot een elite groep behoren hier op bn, en waar ook niet veel meer leden van zijn.

Kijk, ik kan het ook wel gaan hebben over mijn dagelijkse dingen waar ik mee te maken heb en daar snap jij en gen weer geen reet van. De vraag is alleen, schiet het wat op?

jongens jongens ik snap het niet dus 95% van bodynet snapt het niet.

Dit is molrekenen, dit kent bijna iedereen wel denk ik.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                                Maar dat is dit nog niet.
                                lol

een elite groep behoren
                                zkr

Dan heb je al een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking te pakken.
                                weet je het zkr

Als je op fora als deze zit, kan het wel eens voorkomen dat men wat dieper op de materie in gaat.
                                Goed bezig
                                We like it

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X