Waarom nooit een tablet ony?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hetgeen wat ze mij wel op de borst drukken is:

Dat ik het gebruik van Kh blijvend moet beperken, Ik voldoende eiwitten binnen moet krijgen, ik vaker moet ontgiften, ik op mijn essentiele mineralen en vitaminen moet letten en ik voldoende essentiele vetzuren moet binnenkrijgen.
    Dit om de zo mogelijke gevolgen te vermeiden.

Comment

Ook niet iedere roker krijgt longkanker hè ...

Comment

Originally posted by bauke86 View Post
        Ook niet iedere roker krijgt longkanker hè ...
        Als je daar mij op aanspreekt;

dat is correct, maar er is wel duidelijk een verband tussen roken en longkanker. Je vergroot je risico ermee om longkanker te krijgen als je rookt.

En niet iedere roker krijgt longkanker, maar je kan net zo goed blaaskanker ervan krijgen. Beide lijken mij niet fijn. Roken kan namelijk veel meer soorten kanker veroorzaken dan enkel longkanker, maar goed.

@ Knul kun jij iets uitweiden waarom je carbs moet beperken om recidieven? te voorkomen? De andere aanbevelingen zijn mij duidelijk, maar carbs. Bedoel je dan suikers zoals tafelsuiker, fructose etc..?
        "Straight outta gym"

Comment

Natuurlijk...das ook zo! Wou je ook niet aanvallen ... Was alleen ff op de 2e alinea gericht... dat stukje klopt natuurlijk niet helemaal...

Comment

Zoals Iron al aanhaalt, het is allemaal een risico en niets is helemaal zeker.
            Ze hebben ook ik weet niet hoeveel jaren asbest gebruikt voor van alles en nog wat.. Van handschoenen en muurbekleding tot aan warmteplaatjes op het gasstel.. En in vele huizen ontdekken ze het nog!
            Het geeft allemaal niets tot je het gaat bewerken of er mee gaat werken, of het gebruikt.
            Net als alle pesticiden die ze maar raak spoten over het gewas tot aan de spuitbussen met rotzooi voor in huis waar men lustig mee rond spoot tegen vliegen, en waar de vliegen en muggen resistent tegen geworden zijn...

Wat zal het probleem zijn? wij leven te lang om ons aan te kunnen passen!

Comment

Originally posted by bauke86 View Post
              Natuurlijk...das ook zo! Wou je ook niet aanvallen ... Was alleen ff op de 2e alinea gericht... dat stukje klopt natuurlijk niet helemaal...
              Oh zo zie ik het ook niet hoor, maar ik zeg nergens dat je van roken sowieso longkanker krijgt, toch?
              "Straight outta gym"

Comment

Klopt

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                  Dan moet je eerst kijken wat de oorzaak van kanker is:
                  Dr Otto Wartburg ontdekte dat de oorzaak van kanker een zuurstof tekort in de cellen is!
                  Een van de hoofdoorzaaken van kanker is te wijten aan de vervanging van zuurstof in het chemische proces van celademhaling door gisting van suiker. Het groeien van kankercellen is in feite een gistingsproces, wat alleen onder een relatief zuurstofgebrek kan plaatsvinden, dit kan al bij een afname van 35% zuurstof. Aangezien beperkte zuurstofoverdracht en verminderde celademhaling bij alle kankersoorten voorkomt, noemt hij dit de primaire oorzaak van kanker. Secundaire oorzaken (kankerverwekkende stoffen) leiden naar de primaire oorzaak en kunnen zijn; pesticiden, straling, giffen, zonlicht, transvetten, steroiden, roken en chemicaliën....

Dus niet alleen winstrol is een secudaire oorzaak.
                  Lol, dat was een theorie van Wartburg uit de jaren '60. Het is een (logisch!) gevolg, geen oorzaak, desalniettemin een belangrijke constatering destijds voor de oncologie.

Originally posted by Iron Mind View Post
                  Kanker is niets anders dan een cel die ballistic gaat en ongecontroleerd gaat delen, doordat er genmutaties zijn opgetreden. Normaliter staat celdeling/groei onder controle net zoals geregelde celdood (apoptose), maar bij kanker zijn deze controles verloren gegaan of niet meer werkzaam. Deze genmutaties kunnen aangeboren en/of verworven zijn/worden (door ouderdom, UV straling, transvetten, straling, giftige stoffen etc. etc.)
                  Dit. Nu niet per se genmutaties, kan ook epigenetisch zijn.
                  Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Oke we gaan weer diep hahah, wel mooi lees voer!
                    Een dag niet getraind...

Comment

Ok we pakken onze pathologieboek erbij:

The cells have mechanisms by wich they can adapt their growth and differentation to altered conditions in the body. Disease may develop when cell structure and function change and homeostasis cannot be maintained as a result. Irreversible changes in a cell signal a change in DNA structure or function. Abnormal changes are not necessarily a precursor to permanent tissue damage or the development of tumors or cancer, but its important to determine the cause and monitor any abnormality to reduce the risk of serious consequenses. Cells may be damaged or destroyed by changes in metabolic processes, reduced levels of adenosine triphosphate (ATP), altered pH in the cells, or damage to the cell membrane and receptors.

-Normal cells: gewone cellen
                      -Atrophy: nachtmerrie cellen worden kleiner
                      -Hypertrophy: cellen groeien in formaat
                      -Hyperplasia: celverdeling (kan alleen door middel van stamcellen)
                      -Dysplasia: cellen verschillen in grootte en vorm en celvermeerdering neemt toe. Het kan een voorteken van kanker zijn (hoeft niet). Meestal blijft deze vorm in zijn omhulsel en verspreid het niet
                      -Metaplasia: volwassen cellen worden vervangen door andere cellen, nieuwe cellen hebben voor en nadelen. Bij rokers worden bijvoorbeeld gezonde cellen van longblaasjes met haren vervangen door sterkere cellen. Helaas zonder schoonmaak haartjes....copd etc etc.
                      -Anaplasia: muterende cellen, denk aan cellen met meerdere kernen etc.
                      -Neoplasia: nieuwe groei, genaamd tumor.

Ter informatie, waarschuwings symptomen van kanker:
                      1 Abnormale bloedingen;
                      2 Verandering in de stoelgang, extreme diarree of tegenovergestelde;
                      3 Een verandering in een wrat of moedervlek;
                      4 Een pijn dat niet overgaat;
                      5 Onverklaarbare gewichtsverlies;
                      6 Bloedarmoede en vermoeidheid;
                      7 Verandering in stem en continu hoest;
                      8 Een solide bult op de testes of borsten, of elders op het lichaam.

Heel eerlijk? dagelijks onstaan er duizenden kankercellen en door middel van apoptosis (geprogrammeerde cel dood) verdwijnen ze. Die ene perfecte mutatie waarvan het lichaam denkt dat het de eigen is, die is dan je ticket naar de andere zijde.

Voorkomen is beter dan genezen, tjah hoe voorkom je iets wat niet te zien is en er zijn zat mensen die nooit iets noemenswaardig verkeerd gedaan hebben en toch een ziekte gekregen hebben. Ergens heb ik gelezen dat de genetische factor voor het overdragen van ziektes niet veel hoger dan 10% ligt. 90% ligt in je eigen lichaam en de kans dat er iets mis gaat bestaat of je goed of slecht leeft. Natuurlijk is het verstandig om terughoudend te zijn. Wat ik wel weet is dat alle kankercellen groei(en andere) hormonen nodig hebben en dat een bodybuilder minder kans maakt op het ontwikkelen van kanker doordat al zijn spiercellen alle groeihormonen verbruiken zodat er bijna niets over blijft voor de stakkerige rot tumor cellen. Dus hoe meer je kan bankdrukken, squaten en benchen, hoe minder kans om een tumor te ontwikkelen. Wellicht verlaagt dat de zorgen
                      There are no pacts between lions and men!

Comment

Owjah nog iets:

Kijk de onderdelen in je lichaam worden op moleculaire niveau gevormd. Atomen daarentegen beschadigen gezonde cellen op een nog kleiner niveau. Dit noemt men het oxidatieve proces, snij een appel in tweeen en laat het liggen, het oxideert en verrot doordat er atomen die een elektron verloren hebben, de goede atomen in de cellen aanvallen en hun elektron stelen.

Wat kun je hieraan doen? anti-oxidanten. Anti oxidanten bevatten meer elektronen en dienen als een voorraad, ze geven dus elektronen weg. Goede anti-oxidanten zijn:

-astaxanthine
                        -flavanoiden (groene thee, koffie, vooral pure cholade)
                        -vitamine C
                        -zink en selenium (beiden zijn ook goed voor bodybuilding

Ergens had ik gelezen dat de oudste vrouw op aarde wel een half kilo chocolade per week at wel minimaal 70% + cacao. Bij melkchocolade waarin al bijna geen cacao inzit binden de flavanoiden zich aan de melkmoleculen waardoor het te groot voor opname wordt, zoiets..bind mij er niet aan vast..

Comment

Best interessant om te lezen kerel, thanks.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                            Best interessant om te lezen kerel, thanks.
                            Graag gedaan Knulletje, trouwens wat zwaar en sterk van je om het 3 keer mee te moeten maken. Ik geloof dat we bij jou dan inderdaad over een genetische aanleg kunnen spreken. Wel erg goed dat je het overwonnen hebt. We gaan ervan uit dat het wegblijft dan.

Tumoren en kanker is eigenlijk geen onderwerp voor dit forum. Er zijn zoveel oorzaken en de huidige commerciële kapitalistische systeem kent niets anders dan winst maken. Ten koste van alles en iedereen. Een mooi voorbeeld is Coca Cola:
                            -Vol met suiker
                            -Vol met van alles en nog wat
                            -Genotsdrank
                            -Frisdrank

Maar toch maken ze reclame om het te verkopen en door commerciële tactiekjes laten ze mensen geloven dat het goed voor hun is of dat ze het moeten consumeren.

Water:
                            -H2O
                            -mineralen en spoorelementen

Hoeveel mensen kiezen er voor frisdrank? Juist, bijna iedereen. Maar het is nog niet afgelopen, een nieuwe hype, mensen willen afvallen en willen niet dik worden en zijn slim genoeg geworden om te begrijpen dat frisdrank liquide pure vorm van energie is. Commercieel denken denken denken, en voila frisdrank zonder suiker, smaakt even goed maar zonder calorieen. Beter dan de vorige zelfs beter dan water....ondertussen zit het vol met chemische zoetstoffen waarvan eigenlijk niets bekend is. Jaa maar de kans dat je het krijgt is zoo laaag etc etc.. tjah een verstandig mens kiest dus voor water, helaas zijn er ook onverstandige mensen (overgrote deel van de wereld) die dus nu gezond en verstandig leven door suikervrije cola te drinken... eeeeuhhh huh. Resultaten in het verleden bieden wel degelijk inzichten in de toekomst en coca cola heeft mensen jarenlang dik gemaakt. Het zou pas dom zijn om te denken dat ze dit keer iets goeds op de markt gebracht hebben dunkt me. Op het moment dat coca cola water begint te verkopen ga ik coca water drinken. Dat is pas innovatief verdienen ze niet veel aan aye?

Toen ik hier voor het eerst op dit forum kwam wist ik niets over voeding, nu wel. No processed food for this boy no more, never.

Ik heb mij nog nooit zo lekker gevoeld. Bodybuilding begint in mijn ogen alle andere sporten te passeren qua gezondheid. Trouwens dat afname van testo gehalte en hormonen naarmate je ouder wordt kan echt beperkt worden door bodybuilding en ik voorzie een opkomst in senioren training. Ik maak er binnenkort wel een topic van, erg interessant en het blijkt een mythe te zijn dat je geen of veeeel moeilijker spieren aanmaakt naarmate je ouder wordt......

Wisten jullie dat bijna alle gewrichten in je lichaam kraakbeen (cartilaginea) en dat deze kraakbeen enkel door druk gevoed wordt (synoviaal vocht in gewrichten)? Dus hoe meer druk, hoe meer kraakbeen je behoud, geen druk en kraakbeen begint af te breken. Vezelig kraakbeen in je rugwerfel kan 170 keer je lichaamsgewicht dragen..een beetje squaten kan echt geen kwaad

Comment

Leuke reacties Cell,ik kijk uit naar je topic over de mythe van spieraanmaak bij senioren.

Alleen het voorbeeld dat de oudste vrouw ter wereld een halve kilo chocolade per week eet, is voor mij geen garantie om gezond oud te worden.

De (inmiddels overleden)oudste man ter wereld zei dat zijn geheim om oud te worden hard werken was.
                              Last edited by rain; 08-11-2013, 15:38.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

leuke info cell. ook voor de leek met anatomie e.d. als ik goed te begrijpen! keep us posted please!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X