Originally posted by Kevster
View Post
Originally posted by quibus
View Post
Bilo heeft mij eind januari (2014) een voeding en training schema voor hem laten opstellen. Zijn ingeschatte behoefte was bij de opgegeven activiteit rond de 3000 kcal per dag.
De opzet was 2600 kcal op trainingsdagen en 2200 op rustdagen. Het trainingschema was een UB/LB/FB schema en er is dus uitgegaan van 3x krachttrainen per week + 1x cardio per week. Genmiddeld gezien zou de kcal inname uitkomen op 2371 kcal per dag. Er is dus een kcal deficiet van ongeveer 629 kcal gecreerd wat neerkomt op grofweg 20% reductie in kcal tov verwacht verbruik.
Uiteraard is dit een eerste inschatting en moet er gekeken worden wat deze aanpak in de praktijk oplevert. En op basis van de resultaten in de praktijk kan er eventueel verder verhoogd of verlaagd worden qua voeding. Bij het afleveren van het schema heb ik hem gevraagd om na 4 weken het schema gevolgd te hebben contact met mij op te nemen zodat we de resultaten kunnen evalueren en ik mits nodig bij kan sturen qua voeding.
Tot op heden (ruim 10 maanden later) heb ik na het afleveren van de schema's niets meer van Bilo vernomen. Dit s geen verwijt naar Bilo. Hiermee wil ik enkel aangeven dat ik geen rol speel in de begeleiding van Bilo.
----------------------------------------
@ Bilo. Je waarden zijn wat aan de lage kant. Misschien verbrand je daardoor in plaats van de verwachte 3000, maar een 2700 kcal (10% minder)(is een hypothese). Hierdoor is maar een heel klein daadwerkelijk tekort gecreerd. Je valt dus relatief weinig af qua vet%. En dit kun je door zo nu en dan slecht eten makkelijk teniet doen.
Mijn advies is om je nu eens 4 weken volledig strikt aan de voeding en training te houden. Dan ga je kijken wat dit voor een resultaat op heeft geleverd. Op basis van dit resultaat, kun je bepalen hoe je verder moet gaan qua voeding. mits het bijvoorbeeld nodig is, kun je de voeding iets omlaag schroeven qua kcal / koolhydraten (om zo te compenseren voor je iets langzamer werkende stofwisseling).
Succes in ieder geval. Als je alsnog gebruik wilt maken van mijn hulp, help ik je nog steeds graag.
Comment