Road To The Golden Era Of Bodybuilding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by pescatore View Post
    Toevallig nog een stukje over die hartslag geschreven vorige week: Body Workshop - De Mythe van de Vetverbrandingszone (1)
    Nee, maar wel een aardig stuk.

Comment

Originally posted by lincoln View Post

Bankdrukken: Laat de bar niet op de borst komen, met uitduwen niet geheel uitduwen. Gewrichten niet gebruiken als rust moment. Positieve beweging gaat iets sneller dan negatieve als het mogelijk is. Met zakken van de bar rustig en gecontroleerd zakken.
      Doe je dat vanwege de TUT? Dat maakt in de praktijk helemaal niets uit. Je kunt gewoon volledige reps doen en je zult ook geen last krijgen van je ellebogen wanneer jij je armen helemaal uitstrekt.

Als ik niet in de gelegenheid ben dit te doen. Cardio ik na mijn work-out voor 30-45min. Ik doe niet aan intensieve cardio. Waar je een hoge hartslag van krijgt, conditie en uithouding vermogen is een onderdeel maar niet mijn doel. Vetverbranding is hoger bij een minder hoge hartslag. Ook is zweten geen indicatie van meer vetverbranding maar het lichaam die probeert af te koelen.
      Het klopt wel dat je naar verhouding meer vet verbrandt tijdens low intensity cardio. De totale hoeveelheid kcals die je verbruikt is echter lager vergeleken met intensieve cardio.

Met intensieve cardio, dus een hogere hartslag, verbruikt je lichaam een kleiner percentage vet van een veel grotere hoeveelheid kcals.

En daarom verbrand je in totaal meer vet wanneer je intensieve cardio doet. Je moet naar de totale hoeveelheid kijken, niet het percentage.

Een simpel voorbeeld om het verschil tussen percentage en totale hoeveelheid te tonen:

50% van van 100kcal = 50 kcal
      20% van 500 kcal = 100 kcal
      Last edited by inferno_0666; 24-12-2015, 20:07.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Eigenlijk is het zo simpel als kcal in vs kcal out Inferno. Niet eens wat je hierboven beschrijft. Zijn wat mitsen en maaren maar das meer lange termijnwerk. Welke bron je gebruikt voor atp boeit in the end of the day niet zoveel. Anders zou bijv het % vetten dat je eet direct verband houden met je lichaamsvet.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

pesc of inferno. Wat is het grote verschil tussen HIIT trainingen voor vet verbranding en LIIT? Waarom word er vaak HIIT gebruikt voor vet verbranding en geen LIIT van 25-30 minuten.

Zoals maarten ooit schreef is dat HIIT vaak werd gebruik door jerry voor MAP jongens en LIIT voo bb'ers. Wat is hier de reden dan van?
          Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Eigenlijk is het zo simpel als kcal in vs kcal out Inferno. Niet eens wat je hierboven beschrijft. Zijn wat mitsen en maaren maar das meer lange termijnwerk. Welke bron je gebruikt voor atp boeit in the end of the day niet zoveel. Anders zou bijv het % vetten dat je eet direct verband houden met je lichaamsvet.
            Mijn reactie was meer op roodgedrukte deel van zijn tekst.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Originally posted by emielos View Post
              pesc of inferno. Wat is het grote verschil tussen HIIT trainingen voor vet verbranding en LIIT. Waarom word er vaak HIIT gebruikt voor vet verbranding en geen LIIT van 25-30 minuten.
              Hiit zou nog voor een afterburn zorgen voor een paar dagen.
              Dat is inmiddels redelijk achterhaald
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

pesc of inferno. Wat is het grote verschil tussen HIIT trainingen voor vet verbranding en LIIT? Waarom word er vaak HIIT gebruikt voor vet verbranding en geen LIIT van 25-30 minuten.

Zoals maarten ooit schreef is dat HIIT vaak werd gebruik door jerry voor MAP jongens en LIIT voo bb'ers. Wat is hier de reden dan van?
                In het geval van MAP vs BB'ers heb ik sterk het vermoeden dat de conditie van de personen in kwestie een rol speelt.

Een persoon die conditioneel op een hoger niveau is zal beter in staat zijn om HIIT toe te passen. Om een extreem voorbeeld te noemen; ik heb wel eens een docu van Jay Cutler gezien en die was aan het hijgen als een doodvermoeide ezel nadat hij de trap op was gelopen in zijn eigen huis. Er zijn meerder clips van bodybuilders die zwaar aan het ademen zijn bij minimale inspanning. Als die extra spiermassa eist zo zijn tol op de conditie van die mannen. Die kunnen dus beter LIIT doen.

Dat is zo mijn vermoeden. Maar wellicht is er een heel andere reden die ik helemaal over het hoofd zie.
                Last edited by inferno_0666; 24-12-2015, 20:18.
                - Dave Tate

Comment

Om eerlijk te zijn, en dit is geen sneer maar puur inhoudelijk, kan ik vrij weinig met wat Jerry en Maarten hierover zeggen. Ik heb al de gekste dingen langs zien komen met een nog gekkere onderbouwing die kant nog wal raken qua basisbiochemie. Dat mensen erin trappen prima. Maar dit zou je dus aan Jerry of Maarten moeten vragen.

Mss herstel omdat de meeste bb'ers compleet fakked zijn qua conditie? Durf nooit te zeggen wat uit die toverhoedjes komt.
                  Last edited by pescatore; 24-12-2015, 20:16.

Comment

Om eerlijk te zijn, en dit is geen sneer maar puur inhoudelijk, kan ik vrij weinig met wat Jerry en Maarten hierover zeggen. Ik heb al de gekste dingen langs zien komen met een nog gekkere onderbouwing die kant nog wal raken qua basisbiochemie. Dat mensen erin trappen prima. Maar dit zou je dus aan Jerry of Maarten moeten vragen.

Mss herstel omdat de meeste bb'ers compleet fakked zijn qua conditie? Durf nooit te zeggen wat uit die toverhoedjes komt.
                    Laten we het dan zo stellen.
                    Wanneer zou jij iemand LIIT aanraden voor Vet verbranding of wanneer juist HIIT. Of ligt dit aan het conditie niveau van je cliënt?

Sorry voor topic vervuiling.
                    Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

ja voor 2 uur na de training ofzo. Word bij mijn Fitness A cursus nog steeds als waarheid verkondigd ( die afterburn dan)

Kan mij dat onderzoek nog herinneren wat volgens mij inferno toen had gepost over HIIT en afterburn.

Comment

Laten we het dan zo stellen.
                        Wanneer zou jij iemand LIIT aanraden voor Vet verbranding of wanneer juist HIIT. Of ligt dit aan het conditie niveau van je cliënt?

Sorry voor topic vervuiling.
                        In principe HIIT, dit is gewoon effectiever daar hoeven we niet lastig over te doen dat blijkt gewoon uit meta analyses. Dan zitten wel paar voorwaarden aan aangezien wat de meeste mensen HIIT noemen gewoon pittige lit is.

Maar het heeft zeker icm met krachttraining wat praktische nadelen qua herstel. Daarnaast moet je al aardig in shape zijn conditioneel om het goed te doen. Zeker richting een wedstrijd oid als mensen in essentie aan t afsterven zijn heeft dat weinig zin. In de meeste gevallen als je al veel cardio wilt gebruiken en je doet geen gekke dingen qua dieet is een combinatie het best toe te passen om praktische redenen. Maar dat uren op een loopband staan per week kalm aan doen is gewoon tijdverspilling. Maar dat kan ook, heb je iig wat te vertellen hè.

Comment

ik heb hier eens stukje wat mooi inhaakt op het cardio- onderdeel
                          https://www.t-nation.com/training/th...article-period

Het hangt er dus ook wel vanaf of je natural bent of niet, de kans op spierverlies bij zware cardio trainingen is veel meer aanwezig dan bij LIIT
                          Persoonlijk is dat voor mijn 1 van de redenen dat ik steady fasted cardio of steady cardio na een workout doe

Lincoln had jij niet ergens een onderzoek over afterburn?

Comment

Originally posted by Lady Sky View Post

Het hangt er dus ook wel vanaf of je natural bent of niet, de kans op spierverlies bij zware cardio trainingen is veel meer aanwezig dan bij LIIT
                            Persoonlijk is dat voor mijn 1 van de redenen dat ik steady fasted cardio of steady cardio na een workout doe

Communiceren jullie nu ook al via BN?
                            Of zitten jullie niet naast elkaar op de bank ?
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Lady Sky View Post

Fasted cardio is ook al achterhaald.
                              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                Fasted cardio is ook al achterhaald.
                                No ja het kan op zich ook niet echt kwaad. Artikel is wel min of meer een mening zonder concrete onderbouwing daarnaast creëert de man eigen context en slaat links en rechts de plank mis qua hormonen. Vind T-Nation altijd een gevaarlijke bron qua artikelen, niveau verschilt enorm per auteur en in dit geval weet je eigenlijk bij de titel al dat het niet genuanceerd gaat zijn. Maar op zich geen slecht advies, mensen die actiever zijn verliezen ook makkelijker vet dan mensen die met de auto naar de gym rijden om daar op een fiets te gaan zitten.

Wat betreft spierverlies, ligt aan je vp maar is sowieso lastig aan te ontkomen als je heel laag wilt gaan qua vp. Alleen zie ik (in dit artikel) je logica nergens terug.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X