Het Grote Metal Topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik kwam dit onderzoek tegen op de startpagina van Ziggo. Ik vond het interessant genoeg om even te posten en ben benieuwd naar jullie commentaar hierop. Mijn mening:
    Ik vond het griezelig hoe dicht dit bij de waarheid kwam. Ik ben een groot liefhebber van metal EN klassieke muziek.

Muziekkeuze gebaseerd op karakter

8/9/2008

Onze persoonlijkheid bepaalt naar welke soort muziek we luisteren. Dit is de uitkomst van een grootschalig onderzoek.

Wereldwijd namen maar liefst 36.000 mensen deel aan het onderzoek. De conclusie luidt dat mensen hun muziekkeuze definiëren aan de hand van hun persoonlijkheid. Zo blijkt dat liefhebbers van heavy-metal en klassieke muziek hetzelfde karakter hebben: Creatief, maar niet extravert. Tevens zitten ze goed in hun vel en hebben ze veel zelfvertrouwen. Ook de muziek zelf toont overeenkomsten, want zowel heavy-metal als klassieke muziek is groots en opzichtig.

Verder blijkt dat dance-liefhebbers creatief en wél extravert zijn, maar egocentrisch en niet zo vriendelijk. Liefhebbers van rapmuziek zouden zelfs arrogant kunnen worden genoemd. Reggae-liefhebers zijn genereus en voelen zich goed, maar zijn lui van aard. Country- en Rock & Roll-liefhebbers daarentegen zijn echte harde werkers. Tevens blijkt dat Blues fans beschikken over een flinke portie zelfvertrouwen.

De liefhebbers van indiemuziek komen er het slechtst vanaf; zij hebben weinig zelfvertrouwen, zijn lui van aard en niet aardig. Daarentegen zijn ze wel creatief.

Bron: Ziggo
    Geniet, en drink met maten!

Comment

En toch klopt daar geen reet van. Waar plaats je iemand die van meer dan 1 muziekgenre houdt? En hoe hebben ze de boel gemeten?
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik vind het ook tricky om zulke uitspreken te doen.
        Ik hou zelf idd van alle miziek maar ik denk ook dat het heel erg tijdsgebonden is ik denk dat de messte van onze ouders allemaal houden cvan de muziek waar ze mee zijn opgegroeid en dat is volgens mij rock en rock en roll etc.
        er was toen geeneens dance laat staan rap

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          En toch klopt daar geen reet van. Waar plaats je iemand die van meer dan 1 muziekgenre houdt? En hoe hebben ze de boel gemeten?
          Het is net als met astrologie gewoon natte vinger en gis werk. Maar dat maakt het er niet minder lollig om

Comment

Als je generaliseerd klopt het. Zat vorige week ook te denken over stoerdoenerij en muziek.

Dance/Trance luisteraars die te zwak en verwijfd zijn om iets te kunnen doen.

RAP/RnB die merendeels nep-gangsters zijn. Grote bek, maar doen niks tenzij ze in een groepje zijn. In het ergste geval mep je zo iemand neer en komt ie later terug en steekt je als een lafaard in de rug neer.

Gabbers en co. Denken heel wat te zijn in hun trainingspakken en kaalkoppen. Net zoals RAP eigenlijk.

Metalheads zijn zeker van zich zelf en geen drang zich te moeten bewijzen met groot praat. We hoeken je gewoon neer en gaan weer verder. Black metal brand kerken neer zoals ze ook zeggen dat ze doen. Death metal gasten mutileren je in de meest ranzige manieren als je ze te ver pushed. Maar in het algemeen zijn we de rust zelve en zou je het niet verwachten als het zover komt.

Maar zoals in elke groep zijn er natuurlijk uitzonderingen die niet aan het algemene beeld voldoen.

Comment

Ik ben opgegroeid als jongetje met Black Sabbath, Led Zeppelin, Status Quo en Ac/Dc.
              Dat is naarmate ik ouder werd steeds heftiger geworden.
              Eerst was dat in de jaren 80 Iron Maiden, toen kwam er opeens Metallica, Anthrax..en daarna Celtic Frost, Death, Obituary...
              Mijn smaak werd steeds heftiger...Morbid Angel vond ik tof...en daarna Dimmu Borgir, Arch Enemy.
              Nu luister ik veel van Nevermore, Metallica heb ik vanzelfsprekend alles van en ik wacht vol hoop op Death Magnetic, hun nieuwe cd die weer ouderwets gaat knallen.

Aanrader is ook de nieuwe van Testament en de Cavalera Conspiracy (ex Sepultura).
              Daarnaast ben ik nog steeds verknocht aan Status Quo, al zijn ze honderd jaar oud.

Ik hou nu ook steeds meer van andere soorten muziek.
              Snow Patrol, Coldplay en dat soort bands....
              Ik word ook ouder he?

Al kon ik het niet laten om gisteren Pantera weer eens op te zetten...Vulgar Display of Power....ROaaaaaaaaaarggggh!!

Hahaha..
              Super gewoon..die moodswings.

Comment

Heerlijk zoals al die oude namen de revue weer passeren...ik waan me weer in betere tijden..
                De muziek was nog puur en zonder kapsones.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  Als je generaliseerd klopt het. Zat vorige week ook te denken over stoerdoenerij en muziek.

Dance/Trance luisteraars die te zwak en verwijfd zijn om iets te kunnen doen.

RAP/RnB die merendeels nep-gangsters zijn. Grote bek, maar doen niks tenzij ze in een groepje zijn. In het ergste geval mep je zo iemand neer en komt ie later terug en steekt je als een lafaard in de rug neer.

Gabbers en co. Denken heel wat te zijn in hun trainingspakken en kaalkoppen. Net zoals RAP eigenlijk.

Metalheads zijn zeker van zich zelf en geen drang zich te moeten bewijzen met groot praat. We hoeken je gewoon neer en gaan weer verder. Black metal brand kerken neer zoals ze ook zeggen dat ze doen. Death metal gasten mutileren je in de meest ranzige manieren als je ze te ver pushed. Maar in het algemeen zijn we de rust zelve en zou je het niet verwachten als het zover komt.

Maar zoals in elke groep zijn er natuurlijk uitzonderingen die niet aan het algemene beeld voldoen.
                  Spijt me gozer, maar wat een gelul.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik ben het met Atta eens. Dit is gewoon uit je duim gezogen vincent.

Comment

echt dit stuk slaat alles..Vince, waar zit je de laatste tijd met je hoofd man..?
                      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        Ik ben het met Atta eens. Dit is gewoon uit je duim gezogen vincent.
                        Niks gezogen. Mijn persoonlijke ervaringen van 5-6 jaar.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Niks gezogen. Mijn persoonlijke ervaringen van 5-6 jaar.
                          Ik heb mijn stukje puur voor de fun geplaatst. Er staat nergens een officiele bron vermeld. Ja, Ziggo...maar dat zegt dus niks.
                          Overigens zijn metalfans bij jou altijd superieur aan liefhebbers van andere muziekstijlen valt mij op. Ik hou niet alleen van Metal. Ik hou ook van klassieke muziek (da's nr 2 bij mij) maar ik kan ook heel goed naar andere muziekstijlen luisteren zoals jazz, blues, soul, trance, pop. Tis maar hoe mijn mood is op dat moment. Mensen zijn te complex om in hokjes te stoppen.

Comment

Op al mijnoude scholen werden juist altijd de hardrocke4rs gepest en geschopt.

Comment

School

Alles en iedereen werd gepest van gabbers tot skaters en wiggers tot goths. Alleen de skaters en wiggers werden het ergst gepakt. Lag er niet wakker van zolang ze mij maar niet lastig vielen

Maar je ziet het nu nog. Ga dagelijks met de trein en bus en zie je de meest vage "gangsta" figuren rondlopen die denken heel wat te zijn. Dikke grote jassen vol met lucht waar een ecto zich in verschuilt, breed en lomp doen denken dat ze stoer zijn. Vind het zielig en storend want die gasten stellen geen ruk voor als je ze aanspreekt of op hun provocaties in gaat. Vandaar dat ik er over ben gaan nadenken en meestal zijn mijn "vooroordelen" zo vaak in de praktijk bevestigd dat het steeds meer de vorm van een feit aan neemt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X