Vandaag op het werk/op school...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DSO,... lekker cliche,.. maar daarom is genieten van je werk zo belangrijk. Of njah genieten... In ieder geval leuke momenten erin hebben.

Ik zeg niet dat ik mijn werk altijd geweldig vind, ik erger me vaak genoeg. Maar mocht ik een jaar of 70 zijn, dan weet ik zeker dat ik zon ouwe seniele gek ben, die dan nog een dagbesteding nodig heeft. Voor zover als dat lichamelijk kan. Ik word nu al gek als ik 2 avonden achter elkaar op de bank hang. Laat staan geen werk hebben.
    Last edited by Patricia86; 10-10-2009, 07:05.

Comment

• Originally posted by Patricia86 View Post
      DSO,... lekker cliche,.. maar daarom is genieten van je werk zo belangrijk. Of njah genieten... In ieder geval leuke momenten erin hebben.

Ik zeg niet dat ik mijn werk altijd geweldig vind, ik erger me vaak genoeg. Maar mocht ik een jaar of 70 zijn, dan weet ik zeker dat ik zon ouwe seniele gek ben, die dan nog een dagbesteding nodig heeft. Voor zover als dat lichamelijk kan. Ik word nu al gek als ik 2 avonden achter elkaar op de bank hang. Laat staan geen werk hebben.
      Makkelij gezged als je jong bent.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Makkelij gezged als je jong bent.
        Idd. Maar gelukkig ben jij ook nog jong

Comment

Idd. Maar gelukkig ben jij ook nog jong
          Ja, maar ik besef maar al te goed dat je niet jong blijft. En als je later oud bent dan veranderen je behoeftes ook.

Comment

Ja, maar ik besef maar al te goed dat je niet jong blijft. En als je later oud bent dan veranderen je behoeftes ook.
            Dan ga je liever zeiken over het aantal mensen dat op zestig kanker krijgt, en dat je steeds verder afslijt en daarom niet meer van je pensioen kan genieten.

Is onzin DSO. Dat kanker tegenwoordig de leidende doodsoorzaak is, maakt niet dat het vaker voorkomt dan vroeger. Laat staan dat er meer mensen aan doodgaan. En de kwaliteit van je leven bepaal je zelf. Je kunt ervoor kiezen om achter een rollator aan te hobbelen. Ik zet dan gewoon de spuit erin. Het is een keuze die je maakt.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@ GeneralIx

Hoeveel mensen sterven tegenwoordig al voor hun 60e aan kanker? Dat worden er steeds meer he vriend? En bovendien...de meeste mensen die boven de 70 jaar oud zijn zijn inmiddels zo lichamelijk versleten dat ze dus echt niet meer van die "11 jaar pensioen" kunnen genieten omdat ze in een rolstoel zitten of achter een rollator aan moeten lopen. Weg levensvreugde! Leuk hoor...heb je eindelijk pensioen...heb je er geen flikker meer aan!
              Of het aantal mensen dat Alzheimer krijgt...die hebben pensioen ja.. maar ze zitten weg te kwijnen in een verzorgingstehuis terwijl ze niet eens zelfstandig naar de wc kunnen. Wat ik er dus mee wil zeggen is dat je straks veel minder goeie gezonde jaren over hebt, of misschien wel helemaal geen, om actief van je pensioen te kunnen genieten. En dat ze dat van je afpakken ervaar ik als zeer storend!
              Das een gecalculeerde actie

Originally posted by GeneralIx View Post
              of AOW afschaffen. Ik ben meer voor het laatste, maar oké.
              Dat ligt in de lijn der verwachting.
              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
              We like it
              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

• Moet toch heerlijk zijn. Van je pensioen genieten.
                Hele dag doen waar je zin hebt. Lekker vissen de hele dag, beetje sporten lekkere reizen maken....ik kan niet wachten.
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
                  Moet toch heerlijk zijn. Van je pensioen genieten.
                  Hele dag doen waar je zin hebt. Lekker vissen de hele dag, beetje sporten lekkere reizen maken....ik kan niet wachten.
                  Kijk dat bedoel ik maar te zeggen! Dat is toch je goed recht als je je hele jonge leven gewerkt hebt!

@ Atta

Spuit jij er maar lekker op los kerel.

Comment

• pensioen lijkt me heerlijk maar ook dodelijk saai.. wil me niet als zo'n bejaarde gana voelen en uit verveling maar ergens heen rijden. en dan maar uit verveling gaan winkelen en om van alles en nog wat gaan zeuren.. waarom zit er plastic om de komkommers moet ik er weer af halen.. waarom zitten er geen pitjes in de druiven dat hoord toch niet... men come on.. stel voor gereduceerde werkdage naarmate je ouder word en het nog verantwoord is. dan is de vraag wat is nog verantwoord. afhankelijk van het werk, anders maar gewoon zorgen dat ze vrijwilligers werk gaan doen. stimuleren die oudjes,

oudjes aan de roids mwoa.. denk niet dat het verantwoord is met je hart verhoogde bloeddruk enzo. al zou een lage dosering misschien wel kunnen helpen.

Comment

• Wacht jij maar af.
                      Als je 40 jaar gewerkt heb zal je er vast anders over denken. Dan wil je echt alleen maar de dingen dioen waar jij zin in hebt. Om te zeggen dat het dodelijk
                      saai word...dat heb je zelf in de hand.

ik heb er nu 22 jaar Hard labor opzitten en kan me heel goed voorstellen hoe het is om lekker de dingen te doen waar je zin in hebt.
                      Achter de geraniums wegkwijnen hoort daar niet bij.
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Als ik met pensioen ga zorg ik gewoon dat ik m'n eigen sportschool heb en word ik Mr. Olympia voor 70+
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by Posseltje View Post
                          pensioen lijkt me heerlijk maar ook dodelijk saai.. wil me niet als zo'n bejaarde gana voelen en uit verveling maar ergens heen rijden. en dan maar uit verveling gaan winkelen en om van alles en nog wat gaan zeuren.. waarom zit er plastic om de komkommers moet ik er weer af halen.. waarom zitten er geen pitjes in de druiven dat hoord toch niet... men come on.. stel voor gereduceerde werkdage naarmate je ouder word en het nog verantwoord is. dan is de vraag wat is nog verantwoord. afhankelijk van het werk, anders maar gewoon zorgen dat ze vrijwilligers werk gaan doen. stimuleren die oudjes, .
                          Idd.
                          Als iemand zijn werk geen kloot aan vind, en al die tijd naar het pensioen toe werkt en verder te weinig leuks doet,... dan kan het pensioen nooit veel beter zijn. Genieten moet je teveel leren lijkt me.

Comment

Idd.
                            Als iemand zijn werk geen kloot aan vind, en al die tijd naar het pensioen toe werkt en verder te weinig leuks doet,... dan kan het pensioen nooit veel beter zijn. Genieten moet je teveel leren lijkt me.
                            Niet iedereen heeft het geluk een baan te vinden die hij of zij leuk vind. Je moet niet teveel van jezelf uit gaan.

Comment

Niet iedereen heeft het geluk een baan te vinden die hij of zij leuk vind. Je moet niet teveel van jezelf uit gaan.
                              Klopt. Maar er zijn maar bar weinig mensen die alleen maar vervelend werk kúnnen. Mensen onderschatten zichzelf enorm, of durven het roer niet om te gooien. En dat laatste is iets wat best begrijpelijk is als iemand 50 is, maar dat neemt niet weg dat diegene daarvoor hoogswaarschijnlijk wel kansen heeft gehad, maar ze gewoon niet wou/durfde te zien.
                              Maar accepteren dat geluk vormbaar is, is voor veel mensen ook moeilijk. En het is ook niet gek dat het moeilijk is.

Comment

• ga ook niet uit van mijn eigne geluk heb tot nu toe al 2 x geswitch van opleiding, omdat het toch niet mijn ding was. geluk is niet altijd binnen handbereik, maar als je zelf je hand niet uitstrekt om naar het geluk te reiken zul je zeker niet het werk vinden wat je leuk vind.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X