Originally posted by Patricia86
View Post
Vandaag op het werk/op school...
Collapse
X
-
Geniet, en drink met maten!
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostNiet dat ik je niet serieus neem hoor. Niet in het minste. Maar ik ben van mening dat niet iedereen de kans heeft om verder te studeren of zich om te scholen door persoonlijke situaties waarin men zit. Soms sta je gewoon met je rug tegen de muur. En dan moet je je wel berusten in je lot. En dan is het toch wel heel erg fijn als je met je 65e eindelijjk mag stoppen. Of zit ik er naast volgens jou?
Als ik om me heen kijk; vrienden, vrienden van me ouders, collega's, vage kennissen.. Zijn heel veel mensen die denken dat ze de kansen krijgen, maar er ook weinig aan doen. Zodra ze eenmaal een baan hebben, gaan ze niet meer regelmatig verderkijken (in wat voor vorm dan ook). En dan ontneem je toch je eigen kansen?
Nu weet ik wel dat het voor mij makkelijk is om te zeggen. Omdat ik mijn werk leuk vind, en omdat ik er redelijk makkelijk aangekomen ben. Maar het is totaal geen werk wat ik voor altijd zou willen doen. En er zijn totaal geen opleidingen voor hetgene wat ik echt zou willen doen. Dus ik doe nu een cursus die er maar een beetje mee temaken heeft. Niet omdat ik direct mijn kansen daarmee vergroot, niet omdat ik daar zoveel nieuwe dingen leer, niet omdat het zo geweldig staat op mijn cv,.. maar omdat ik daar mensen leer kennen die meer wegen kennen.
Natuurlijk speelt voor veel mensen geld een grote rol. Niet alles is aftekbaar, en als het al aftrekbaar is, moet je wel de mogelijkheid hebben om het 'voor te kunnen schieten'. En het aantal cursussen wat vergoed wordt door de werkgever is vaak ook beperkt, als je teminste daarvoor al de mogelijkheid krijgt. Maar een opleiding/cursus mag niet de enige weg zijn.
Comment
-
Originally posted by Patricia86 View PostIk ben het wel met je eens. Enige verschil is, is dat ik denk dat het maar bij een heel klein percentage daadwerkelijk zo is, en dat heel veel mensen denken dat het bij hun ook zo is.
Als ik om me heen kijk; vrienden, vrienden van me ouders, collega's, vage kennissen.. Zijn heel veel mensen die denken dat ze de kansen krijgen, maar er ook weinig aan doen. Zodra ze eenmaal een baan hebben, gaan ze niet meer regelmatig verderkijken (in wat voor vorm dan ook). En dan ontneem je toch je eigen kansen?
Nu weet ik wel dat het voor mij makkelijk is om te zeggen. Omdat ik mijn werk leuk vind, en omdat ik er redelijk makkelijk aangekomen ben. Maar het is totaal geen werk wat ik voor altijd zou willen doen. En er zijn totaal geen opleidingen voor hetgene wat ik echt zou willen doen. Dus ik doe nu een cursus die er maar een beetje mee temaken heeft. Niet omdat ik direct mijn kansen daarmee vergroot, niet omdat ik daar zoveel nieuwe dingen leer, niet omdat het zo geweldig staat op mijn cv,.. maar omdat ik daar mensen leer kennen die meer wegen kennen.
Natuurlijk speelt voor veel mensen geld een grote rol. Niet alles is aftekbaar, en als het al aftrekbaar is, moet je wel de mogelijkheid hebben om het 'voor te kunnen schieten'. En het aantal cursussen wat vergoed wordt door de werkgever is vaak ook beperkt, als je teminste daarvoor al de mogelijkheid krijgt. Maar een opleiding/cursus mag niet de enige weg zijn.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostNiet alleen geld, maar ook zijn veel mensen gescheiden en zitten met de zorgen voor hun kind(eren) waardoor ze geen kans hebben om te gaan studeren of een andere baan te zoeken. De kosten blijven steeds maar terug komen. Ook Is het vaak zo dat je steeds vaker binnen een (half) jaar ergens buiten getrapt wordt omdat bedrijven geen vaste medewerkers meer willen hebben. Flex werken is de toekomst zeggen ze. Maar voor veel mensen is flex dus echt geen optie. Goed , je hebt een jaar werk, maar hoelang zit je daarna weer thuis? Het wordt er niet makkelijker op dus geen wodner dat veel mensen hun baan niet willen opgeven omdat dat hun vaste inkomstenbron is.
Als je herhaaldelijk er na een half jaar uitgetrapt wordt, lijkt mij het ook tijd om eens anders naar jezelf te gaan kijken. Dan is een opleiding des te belangrijker.
En zoals ik al zei, een opleiding is ook niet alles. Er zijn meer mogelijkheden om je kennis/kansen te vergroten, dan alleen opleidingen.
Comment
-
Originally posted by Shredmaster View Post@ DSO, het leven begint niet na het werken he. Geniet van je hele leven, werk is noodzakelijk maar moet wel leuk zijn Ik wil best 2 jaar langer werken hoor
En nogmaals; als je die 65 jaar niet/amper/te weinig genoten hebt, hoe kan je dan na je 65e ineens wél genieten?
Comment
-
Originally posted by Patricia86 View PostIdd.
En nogmaals; als je die 65 jaar niet/amper/te weinig genoten hebt, hoe kan je dan na je 65e ineens wél genieten?
Nu van je leven genieten, maakt het ouder worden alleen maar leuker.ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
@ Iedereen
Ik hou hier mee op. Ik ben het gewoon NIET met jullie eens. En niks wat jullie daar tegen in brengen zal mij van mijn standpunt doen wijken (koppig he?). Dus ik meng me vanaf nu niet meer in een discussie over dit onderwerp. Naar mijn mening: Na je 65e is het genoeg geweesd, en als je verder wilt werken moet je dat zelf weten maar een ander die niet meer wil moet je ook in zijn of haar waarde laten en laten genieten van zijn of haar rust! Punt.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Even een bump:
Vandaag ben ik aan het heftrucken op mijn dooi akkertje want er is geen hol te doen bij het distributiecentrum deze week.
Kijk ik rechts van me, zie ik dat er een nieuw clubje uitzendkrachten wordt opgeleid. Staat er een oud Bodynetter tussen dat clubje
Nicky de Beer! It's a small world afterall!http://forum.bodynet.nl/members/nickydebeer.htmlLast edited by de sterkste ophaler; 13-04-2010, 18:14.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Gisteren is het bedrijf overgegaan op windows 7. Ik zit op klantenservice emails te doen...normaalgesproken dan. Maar ten eerste had ik geen KS inbox toen ik aan kwam. En toen ik eindelijk een inbox had, had ik geen authorisatie om uit te mailen! En we hadden al vanaf zaterdagavond geen mail meer gedaan want we zijn op zondag gesloten.
Dus inbox vol. En ik werk ook op logistiek (de retourenafdeling) en die stroomde ook vol! Dus er twee afdelingen trekken aan alex omdat ze nodig is op beide afdelingen. Grrrrr weet je zeker dat het geen VRIJDAG de 13 was vandaag??? Of nog een keer maandag
En ik moet nog 2 dagen! gggggrrrrrrrrr
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...8 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
10 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
14 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: