Alcohol en hardlopen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alcohol en hardlopen.

Ik ben de laatste periode ook weer lekker aan het hardlopen.Nu drink ik uberhaupt al weinig alcohol laat staan de avond voor een hardloopwedstrijd.Nu las ik onlangs een stuk over alcohol en hardlopen.Een of andere vent deed al jaren aan hardloopwedstrijden en de avond voor een wedstrijd nam hij dan altijd een paar wijntjes (wat vol zit met complexe koolhydraten beweert hij)om zijn glycogeen voorraad in zijn spieren vol te pompen.
    Dus ik aan het twijfelen,drank en sport gaan toch niet samen.
    Gisteren een hardloopwedstrijd met mijn vrouw mee gelopen,km of 10.En laat ik die avond daarvoor nu net een feestje hebben.Ik denk ik neem de proef op de som.Ik 15 glazen bier achterover en de volgende dag stond ik op met een klein beetje hoofdpijn,maar ja even een asperientje en klaar dacht ik.Ik voelde me eigenlijk beren sterk en de hoofdpijn verdween na 5 minuten lopen.
    Nu komt het;mijn benen voelde super.Mijn vrouw loopt iets trager dan ik en we kwamen aan na 50 minuten,maar ik was totaal niet moe ik kon nog wel 10 km en dan in 40 minuten.
    Wie weet hier meer over.Mijn standpunt tov alcohol en hardlopen is toch wat veranderd.
    Graag meningen.

Originally posted by levensgenieter View Post
    Ik ben de laatste periode ook weer lekker aan het hardlopen.Nu drink ik uberhaupt al weinig alcohol laat staan de avond voor een hardloopwedstrijd.Nu las ik onlangs een stuk over alcohol en hardlopen.Een of andere vent deed al jaren aan hardloopwedstrijden en de avond voor een wedstrijd nam hij dan altijd een paar wijntjes (wat vol zit met complexe koolhydraten beweert hij)om zijn glycogeen voorraad in zijn spieren vol te pompen.
    Dus ik aan het twijfelen,drank en sport gaan toch niet samen.
    Gisteren een hardloopwedstrijd met mijn vrouw mee gelopen,km of 10.En laat ik die avond daarvoor nu net een feestje hebben.Ik denk ik neem de proef op de som.Ik 15 glazen bier achterover en de volgende dag stond ik op met een klein beetje hoofdpijn,maar ja even een asperientje en klaar dacht ik.Ik voelde me eigenlijk beren sterk en de hoofdpijn verdween na 5 minuten lopen.
    Nu komt het;mijn benen voelde super.Mijn vrouw loopt iets trager dan ik en we kwamen aan na 50 minuten,maar ik was totaal niet moe ik kon nog wel 10 km en dan in 40 minuten.
    Wie weet hier meer over.Mijn standpunt tov alcohol en hardlopen is toch wat veranderd.
    Graag meningen.
    de een loopt er beter door en de ander slechter. ik zelf ging altijd over me nek als ik de dag ervoor had gezopen en het lopen ging er dan niet beter op worden, maar ik ken veel jongens bij mij in dienst die er wel beter op liepen. na een avondje stappen hield ik ze nooit bij de dag erna. ze rende me eruit. een hoop lui gaan hier inderdaad beter op lopen. kan het moeilijk geloven maar toch is het zo!!

Comment

Alcohol en hardlopen

Ik zit het ook met verbazing te lezen, wat ik er altijd over hoorde (wielrenners) is dat ze dan vollopen en hun benen niet meer rond kregen.. Zelf merkte ik met BB dat als ik s n avond was doorgezakt, dat het soms n paar weken duurde voor ik weer op t peil was waar ik gebleven was.. Maar misschien is dat bij ieder verschillend?

Comment

Wijn vol met complexe koolhydraten??? Hoe komt ie aan die lulkoek?
        Wijn zit boordevol suikers en alcohol!
        De enige voordelen die wijn je kunnen geven zijn de antioxidanten en de bloedvaat opschonende werking van alcohol. Alles met mate uiteraard.
        Vlak voor een wedstrijd of training alcohol tot je nemen is zelfs zeer slecht!
        Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam en dat beinvloed je prestatie. Je droogt uit!
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          Wijn vol met complexe koolhydraten??? Hoe komt ie aan die lulkoek?
          Wijn zit boordevol suikers en alcohol!
          De enige voordelen die wijn je kunnen geven zijn de antioxidanten en de bloedvaat opschonende werking van alcohol. Alles met mate uiteraard.
          Vlak voor een wedstrijd of training alcohol tot je nemen is zelfs zeer slecht!
          Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam en dat beinvloed je prestatie. Je droogt uit!
          Ja zo zie ik het ook,maar met hardlopen is het misschien toch een ander verhaal,ik heb het nu zelf ook ondervonden.

Comment

Hardlopen vergt nog meer vocht dan krachttraining dus lijkt het mij nog gevaarlijker ivm uitdroging!
            Geniet, en drink met maten!

Comment

dus jij gaat vannaf nu voortaan een avondje van te voren flink zuipen!!

Comment

Nee,het gaat tegen mijn principes in van het sporten.Ik vind nog steeds dat alcohol en sport niet samen gaan,maar ik blijf het vreemd vinden.

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
                  Nee,het gaat tegen mijn principes in van het sporten.Ik vind nog steeds dat alcohol en sport niet samen gaan,maar ik blijf het vreemd vinden.
                  misschien dat bepaalde delen van je lichaam verdoofd worden ofso ik zou het anders ook niet weten.

Comment

Ken het verhaal van wielrenners die een pilsje voor de wedstrijd achterover slaan wegens de achterlijke GI.

Je glycogeen bijvullen is in ieder geval onzin. Zolang je lever namelijk bezig is met de alcohol kun je geen vet verbranden, en gaat je lichaam dus interen op je glycogeen. Je krijgt dus eigenlijk juist het tegenovergestelde effect. Met genoeg ruimte tussen de alcohol en de wedstrijd zal het glycogeen weer bijgevuld zijn, daar niet van, maar ik betwijfel of daar supercompensatie plaats vindt.

Probeer eens eenzelfde aantal calorieën aan suikers voor het slapen gaan te pakken, en ren dan nog eens. Als je dan net zo goed rent, waren het de suikers, en zou dat betekenen dat je je glycogeen tijdelijk kunt overloaden wellicht.
                    Ren je dan net zoals anders dan moet er toch iets met die alcohol aan de hand zijn.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X