Dames...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dames...

Mythe bierbuik ten gronde gericht

Uitgegeven: 27 september 2003 10:19
    Laatst gewijzigd: 27 september 2003 10:20

LONDEN - Britse wetenschappers hebben de hardnekkige mythe ten gronde gericht over de relatie tussen het drinken van bier en de buikomvang. Bier blijkt helemaal geen bierbuik te veroorzaken, zo meldde de Britse krant The Times zaterdag op gezag van onderzoeker Martin Marmot van University College London.

Een groep wetenschappers die het fenomeen bierbuik wilde onderzoeken, ging uit van de geijkte ideeën dat veel bier onlosmakelijk verbonden is aan de buikomvang. "Maar we vonden dat er weinig echte bewijzen voor zijn in de wetenschappelijke literatuur'', aldus Marmot.

Om de zaak diepgravend te onderzoeken, vertrok het team naar Tsjechië dat claimt de hoogste bierconsumptie per hoofd van de bevolking te kennen ter wereld. Onderzoek onder en groep vana bijn 2000 mensen leidde tot de opmerkelijke conclusie dat er geen significante relatie bestaat tussen bierconsumptie en bierbuiken. Sterker nog; vrouwen die bier plachten te drinken, wogen over de hele linie genomen minder dan vrouwen die helemaal geen bier dronken.

In het onderzoek, dat is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift European Journal of Clinical Nutrition, hebben de wetenschappers factoren als roken meegewogen. Echte verschillen tussen Tsjechische bieren en Brits bier vonden ze ook niet. ,,De Tsjechen brouwen uitstekend bier, maar het bevat hetzelfde aantal calorieën en dezelfde hoeveelheden suiker en alcohol'', aldus Marmot.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Originally posted by [b
    Citaat[/b] (Curiosio @ Sep. 27 2003,19:05)]Sterker nog; vrouwen die bier plachten te drinken, wogen over de hele linie genomen minder dan vrouwen die helemaal geen bier dronken.
    Met deze conclusie kan ik nog wel leven, of hetzelfde opgaat voor mannen betwijfel ik eerlijk gezegd ten zeerste...
    Of zou het wellicht meer te maken hebben met de algehele levensstijl van de gemiddelde Nederlandse man die zwaar bier drinkt dan met het bier op zich?

Comment

Ik heb wel gehoord dat alcohol de spiermassa aan kan tasten. En een biertje vind ik nu juist zo lekker. Ik probeer thuis geen bier te drinken, maar alleen met uitgaan. Ik ga de laatste tijd wel veel uit, ongeveer 2 tot 3 keer per week. Ik heb geen bierbuik (wel een bierboek) en denk ook niet dat ik dat krijg, omdat ik gezond eet. De meeste mensen die veel drinken, hebben ook een ongezond eetpatroon, ik denk dat Shannase het bij het rechte eind heeft. PROOST

Comment

Gek hoor! Als je veel drinkt eet je ook minder volgens mij. Denk dat het eerder daar aan ligt. Was vroeger elke week vaste biertanker, maar nu niet meer en ja ik kom aan, maar niet in vet
        I live to end the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X