Geert Wilders Wat erin kan, kan er immers ook weer uit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by erikv View Post
    Dit wordt nog een héle lange discussie.
    is ook niet erg, zo kan iedereen even stom afblazen en zeggen hoe hij over dingen denkt.

Comment

• Originally posted by Misterfit View Post
      is ook niet erg, zo kan iedereen even stom afblazen en zeggen hoe hij over dingen denkt.
      True. Maar op een gegeven moment komt elk argument voor de zoveelste keer aan bod en wordt een soortement welles-nietes verhaal.

Vandaar dat ik me verder ook niet te veel in deze discussie ga mengen. Al te veel discussies gevoerd over dit onderwerp op mijn werk etc, geen zin in om dat nu weer te doen. (Alwaar je elke keer het onderspit delft omdat er, als blijkt dat ze de discussie niet kunnen winnen, 'discriminatie' geroepen wordt en dan ben je op de werkvloer helemaal nergens meer.)

Ik kan me wat dat betreft redelijk prima vinden in de gedachtengang van Gen.
      Last edited by erikv; 07-06-2009, 23:45.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

• Originally posted by cojones View Post
        je kunt wel zeggen dat marokkanen met een dubbele nationaliteit niet gelijk zijn, voor de wet zijn ze dat wel....en er zijn genoeg die alleen een marokkaans paspoort hebben.....

En dat is de groep die dus schijt heeft aan dit land. En die mensen mogen wat mij betreft direct het land uit in geval van overtreding. Als Nederlands staatsburger (en dat mag je best vastleggen dat je dat bent met maar een nationaliteit zijnde de Nederlandse) krijg je natuurlijk exact dezelfde behandeling als de autochtonen. Als je je echter wilt profileren als allochtoon, mag je ook zo behandeld worden.

Nogmaals, trap geen rel en het maakt dus niet uit. Het zal mij mijn reet roesten hoe je je leven inricht, zolang je andere mensen er niet mee in de weg zit. Als je echter de criminele straatboy uit wilt hangen en graag zo Marokkaans mogelijk wil blijven, mag je dat fijn in Marokko doen.

kerel general je spreekt te veel vanuit je eigen ervaringen en representeert dit voor de hele groep.....media helpt hier ook aan mee.....

De media kan niet maken wat er niet is. Natuurlijk draagt de media graag relmateriaal uit. Feit is echter dat ik nog nooit heb gehoord van mishandeld ambulancepersoneel, totdat er een Marokkaan kwam die dit nodig vond. Feit is dat ik nog nooit van bekogeld brandweerpersoneel had gehoord totdat een groepje... Etc. etc. En ik had daar nog nooit van gehoord omdat het nog nooit was voorgevallen. En niet omdat het nu toevallig een minderheid betreft.

Ik heb nog nooit inbrekers gehad. Totdat ik in R'dam geram aan mijn deur hoorde, ik naar beneden liep en twee van die achterlijke kutmarokkanen aan het inbreken waren op klaarlichte dag in het huis van mijn pa. Om maar een "incident" te noemen. Kijk, ik snap dat je niet je ervaringen kunt projecteren op een hele groep. Als die ervaringen echter stroken met die van zo'n beetje elke persoon die eens een Marokkaan in dienst heeft gehad, of woonachtig was in een buurt waar ook Marokkanen wonen, ja dan zie ik mezelf genoodzaakt dit als waarheid te ervaren. Zeker ook nu zelfs het CBS die ervaringen staaft met harde grafieken.

heeft een marokkaan iets gedaan, staat er met dikke koppen in de krant marokkaan doet dit of dat....heeft een autochtoon iets gedaan wordt het niet eens vermeld in het krant omdat het geen groot nieuws is.....mensen intersseert het niet en vinden zulke dingen geen groot nieuws, zo is het nu eenmaal....

Als een autochtoon iemand neersteekt lees je het ook in de krant bro. Als een autochtoon groepje jongeren een buitenlander in elkaar ragt lees je het ook. En dat veroordeel ik dan net zo hard. Ik houd niet van dat soort mensen. Helaas echter zitten er veel meer van dat soort mensen onder de Marokkanen dan onder de autochtonen (procentueel gezien). En daarom ageer ik voornamelijk tegen Marokkanen.
        Denk jij dat de Chinezen die hier zijn komen wonen niet exact dezelfde problemen hadden/hebben als de Marokkanen nu? Cultuurkloof, geen beginpunt etc? Hoe komt het dan dat ik nooit gezeik van die kant hoor? Ik weet het wel. Zij hebben dezelfde keuze gemaakt om hierheen te komen, maar proberen er wat van te maken, en niet de boel hier uit te buiten en aan te passen aan hun eigen cultuur. Als je die zo fantastisch vindt, blijf dan lekker in je eigen land.

je kunt wel doen alsof er geen discriminatie is in nl, maar dat is er wel, en als je een blanke huidskleur hebt is dat ook moeilijk te begrijpen omdat je dat zelf nooit meemaakt.....

Natuurlijk is er discriminatie. Die is er overal. Dat ontken ik niet, dat probeer ik niet te ontkennen, en zal dat ook nooit ontkennen. Dat is ook echter mijn punt niet. Ik zeg alleen dat 99% van de mensen die roept dat hun ontslag/hun weigering van in dienstname/wat voor klaag dan ook, geen racisme is, maar hun eigen schuld. En ze maar al te graag in de slachtofferrol van de minderheid kruipen. Dat stel ik aan de kaak.

Als ik een bedrijf ben, en ik weiger een neger omdat het een neger is, mag jij me een racist noemen.
        Als ik echter een bedrijf ben en een neger weiger omdat hij de kwalificaties niet heeft, en hij naar de commissie gelijke behandeling stapt met als reden "mijn baas discrimineert", dan is dat gewoon gelul. En dat laatste is precies wat er in 99% van de gevallen aan de hand is. Niemand mag zeggen waar het op staat, want we hebben te maken met "kansarme minderheden". Val toch kapot. Die 1% die echt gediscrimineerd wordt, die moeten we helpen. Honderdduizend procent. Die andere 99% moeten we aan de schandpaal nagelen godverdomme, maar dat durft bijna niemand. En zeker niet de linkse partijen, die staan namelijk in de rij om elke minderheid de zakdoek uit te reiken om de tranen mee te drogen met al die "racisten van rechts". Dat is waar ik tegen ageer.

aantal jaren geleden was er een filmpje op internet, van een man die een vrouw achterna zat en met een mes was aan het steken, volgens mij waren het de marokkanen die als eerste ingrepen en de man van de vrouw af proberen te trappen.......

Ben bekend met het filmpje, en die gasten moesten een medaille krijgen. Een vetleren oorkonde. Dat is precies zoals het zou moeten.

Maar de reden dat jij dit filmpje aanhaalt heeft daar niks mee te maken. Jij zegt, "er zijn ook goede Marokkanen, kijk maar". Ik zeg nergens dat we geen goede Marokkanen hebben, ik zeg alleen dat die er procentueel minder zijn dan bij de autochtonen of andere allochtonen, en dat racisme een veelgebruikt woord is, ook als dit totaal geen grond heeft. En dat niemand daar wat over durft te zeggen uit angst zelf een racist genoemd te worden.

indonesische man van 65 jaar in elkaar geslagen door autochtonen van 23 jaar omdat hij bij hen op een bankje kwam zitten op het treinstation.....ik kan ook genoeg voorbeelden opnoemen van gebeurtenissen van autochtonen die niet door de beugel kunnen en waar je van versteld staaat.....maar het zijn allemaal incidenten en niet representatief voor de hele groep.....
        Zulke gasten moesten ze ook ophangen. Echt waar. Als ze iemand zoeken die knopen legt, ik stel me beschikbaar. En wellicht vergis ik me een keer, hangen ze na een halfuur nog naar adem te happen. Ik zou daar niet mee kunnen zitten.

Maar dat is het punt niet. Ik veroordeel zulk gedrag net zo hard als dat van kutmarokkanen. Het gaat er echter om dat er procentueel gezien wel zo afgrijselijk veel meer Marokkanen klootzakken zijn dan autochtonen of andere allochtonen, dat we daar wat op moeten verzinnen.

Mijn kritiek gaat niet op mensen, maar op het gedrag dat ze hebben. En als ik constateer dat een hele bevolkingsgroep zich procentueel misdadig slecht gedraagt, dan lijkt het mij zeer gerechtvaardigd om daar een opmerking over te plaatsen.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Marokkanen zorgen wel voor veel problemen ja.... ik kan het weten.

Comment

• het is ook procentueel zo dat marokkanen in een veel lager socialle klasse leven vergeleken met de autochtoon....check het maar....in de lager sociale klasse is de criminaliteit eenmaal groter, ook bij de autochtonen....

het is geen 1%dat gediscrimineerd wordt, zo makkelijk is niet.....

ik heb ook nog nooit een marokkaan in een auto gezien die de koningin probeert dood te rijden, wel een autochtoon, wat zegt dat dan.....

Comment

• Ik kan er ook een boek overschrijven. Heeft er hier een lange tijd in huis een Marokkaan gewoond. ( Het huis word per kamer verhuurd, vandaar. )

Geluidsoverlast 's nachts, sprak je hem hierop aan, werd hij agressief.
              Badkamer werd altijd vies achtergelaten, met z'n smerige haren.
              Hij haalde constant de batterij uit onze bel. Het mooist was nog wel, dat de postbode een pakketje hier afleverde, ter waarde van 300 euro. wou de buurvrouw hem ophalen, was het pakketje weg. En wie heeft het gejat, juist.

Of om 6 uur s nachts werd er constant aangebeld en op de deur geklopt. Stond de politie voor de deur, met hond en al. Kerel kon vluchten, helaas.

Wat me opvalt, zowel bij hem als bij andere. Is dat ze altijd met een onzin argumentatie komen. zo van, ik mag kabaal maken, want ik woon hier langer.
              Gaat hij ook nog lekker mij en mijn buurman de schuld geven, dat we hem provoceren en wij schuld zijn.

Natuurlijk zijn wij schuld, als je om 3 uur s nachts, iedere dag, op de trap gaat stampen en de deuren dicht smijt, zodat je geen nacht je oog dicht doet.

Natuurlijk zijn we schuld, als hij de bel uit elkaar haalt en eerst niet toegeeft dat hij het was. Werd zelfs door hem afgestempeld als iemand, die het op hem gemunt had. Later toen hij eruit getrapt werd, bleek hij het toch gejat te hebben. Raar, hij had het toch niet gedaan.

Oh en niet te vergeten de deurwaarders en zo is er nog wel meer gebeurt...
              Sinds ik in een stad woon, zie ik gewoon meer kutmarokkanen. ( ik gebruikt dit begrip even voor de Marokkanen, die zich niet kunnen gedragen en zie dus niet alle Marokkanen zo. )

Maar het wordt tijd om naar bed toe te gaan.

Comment

ik heb ook nog nooit een marokkaan in een auto gezien die de koningin probeert dood te rijden, wel een autochtoon, wat zegt dat dan.....
                Dat er in alle groepen van de maatschappij mafkeutels voorkomen.
                Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

het is ook procentueel zo dat marokkanen in een veel lager socialle klasse leven vergeleken met de autochtoon....check het maar....in de lager sociale klasse is de criminaliteit eenmaal groter, ook bij de autochtonen....

Dat er ook gestoorde autochtonen rond lopen. Ontkent niemand, neemt niet weg, dat Marokkanen gewoon veel vaker crimineel worden dan autochtonen. Waar dat mee te maken heeft, dat boeit hier niet. Leven in een sociaal lagere Klasse is geen excuus om crimineel te worden. Niemand beweert trouwens dat het perse met het ras te maken heeft. Feit is, dat het een probleem is en er iets aan gedaan moet worden.

Comment

het is ook procentueel zo dat marokkanen in een veel lager socialle klasse leven vergeleken met de autochtoon....check het maar....in de lager sociale klasse is de criminaliteit eenmaal groter, ook bij de autochtonen....

Originally posted by Misterfit View Post
                    Dat er ook gestoorde autochtonen rond lopen. Ontkent niemand, neemt niet weg, dat Marokkanen gewoon veel vaker crimineel worden dan autochtonen. Waar dat mee te maken heeft, dat boeit hier niet. Leven in een sociaal lagere Klasse is geen excuus om crimineel te worden. Niemand beweert trouwens dat het perse met het ras te maken heeft. Feit is, dat het een probleem is en er iets aan gedaan moet worden.
                    Niks aan toe te voegen.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

• het hoeft geen excuus te zijn, maar de cijfers wijzen uit dat mensen die in een lage sociale klasse leven, snellen en vaker met criminaliteit in contact komen....dat geldt zowel voor marokkanen als voor autochtonen.......en een groter percentage van de marokkanen is een lage sociale klasse dan autochtone.....het probleeem begint gedeeltelijk hier.....je kunt wel zeggen dat boeit niet, maar zo is het nou gewoon.....je kunt proberen hier het probleem aan te pakken.....

Comment

• True, maar ik zie ook weinig inspanning van de Marokkaanse kant om uit die klasse te komen. En dat is het probleem. Stelen is makkelijker dan werken. En dan nog, kijk even naar hoeveel procent van de allochtonen uit de laagste klasse crimineel is, en zet dit af tegen het percentage criminele Marokkanen uit de onderklasse.

En dan nog wat, bekijk even het aantal criminele autochtone jongeren en het aantal criminele Marokkaanse jongeren. Dat is toch een schande? En dat is echt niet goed te praten met "ze komen uit de onderklasse". Daar zit een probleem achter, en dat is de houding.

sigpic

Comment

• oplossing weet ik ook niet.....maar de meeste kun je wettelijk gezien neit terugsturen en is ook niet eerlijk vind ik.....

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                            True, maar ik zie ook weinig inspanning van de Marokkaanse kant om uit die klasse te komen.
                            En dan nog wat, bekijk even het aantal criminele autochtone jongeren en het aantal criminele Marokkaanse jongeren. Dat is toch een schande? En dat is echt niet goed te praten met "ze komen uit de onderklasse". Daar zit een probleem achter, en dat is de houding.
                            Cool je erkent sociale stratificatie

Uit welke Klasse kom jij General?

Als je sociale stratificatie erkent dan weet je ook dat het bijna onmogelijk is om daar uit te komen.

En als je dat ziet, zie je ook dat het een negatief systeem is dat zichzelf in stand houdt

Of in stand wordt gehouden door de elite. Want als je geen armen meer hebt heb je geen ongelijken, geen ongelijken, niet iets om met je vingers naar te wijzen en je eigen ego te strelen enz enz

Arm houdt maakt arm, rijk maakt houdt rijk.

Bij rijk hoort bepaalde vorm van Criminaliteit

en bij arm hoort een bepaalde vorm van Criminaliteit

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Stelen is makkelijker dan werken.
                            Je doet je naam eer aan, zulke makkelijke stellingen/ redeneringen

Als dat zo makkelijk is waarom ga jij dan niet stelen? Is immers lucratief

Dat ga je als je bij die elite gaat horen wel doen maar dan anders :P

dus jah de pot verwijt de ketel dat i zwart ziet.

Als je het nodig vindt kan ik je een paar elitaire Criminele voorbeelden geven.
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                            We like it

Comment

• hier sociale stratificatie:

Kijk maar waar je bij hoort

Sociale stratificatie is het indelen van groepen mensen in maatschappelijke lagen.
                              De meest uitgebreide sociale stratificatie is te vinden in het Victoriaanse Engeland van de negentiende eeuw. Aanvankelijk maakte de Engelse bevolking in de negentiende eeuw onderscheid tussen drie bevolkingslagen.

Vanwege o.a. de industrialisatie en de invloed van nieuwe denkbeelden die waren ingegeven door de Franse revolutie (1789) werden de bevolkingslagen verder onderverdeeld in:
                              • Lower lower Class
                              • Middle lower Class
                              • Upper Lower Class

• Lower middle Class
                              • Middle (middle) Class
                              • Upper middle Class

Redenen voor het indelen van een persoon of een familie in een klasse zijn o.a: inkomen, bezit, opleiding, afkomst, ras, sekse, geloof.
                              We like it

Comment

• Maar goed waar het mij om ging is dat je voor de gek wordt gehouden door een groot politiek spel.

en Ja Geert Wilders houdt mensen ook voor de gek! door onuitvoerbare, kansloze bedoelingen.

Rechts is imo per definitie achteruitgang. Niks progressiefs aan, niks vooruitstrevend's. Alleen maar terug naar........

In deze tijd van globalisering kan dit imo niet, vooral niet als men weet dat Wereld machthebbers Amerika en Japan in opkomst is.

Dit kan je alleen weerstaan door 1 groot Europa en niet als 1 ling Nederland.

Heb ongelofelijk respect voor Geert Wilders überhaupt voor mensen die met onzin grote massa's kan trekken. Dat doet i echt heeeeeel goed.
                                Last edited by onderhandelen; 08-06-2009, 01:08.
                                We like it

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X