Geert Wilders Wat erin kan, kan er immers ook weer uit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by onderhandelen View Post

Laat eens beste Ashley ff zien wie jou binnen dit topic voor racist heeft uitgemaakt!

Je ongezouten mening geven maakt niet dat je je nergens schuldig aan maakt

(goed opletten ik beschuldig hier niemand van racist)

Geert Wilders denkt ook dat je mening geven een absoluut iets is
    Je moet eens goed mijn post lezen, ik maak niemand uit voor racist!!!
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Originally posted by mohamed View Post
      Beste mensen, Wat ik steeds hoor is marokkanen en ik zal de laatste zijn die gaat ontkennen dat er inderdaad jongeren van marokkaanse afkomst zijn die niet het juiste gedrag vertonen, sterker nog ik verafschuw hun gedrag tegenover hun ouders, ouderen en anderen. Het is zeker niet het gedrag die een moslim behoort te hebben. Er wordt ons verteld in meerdere overleveringen van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) en zelfs letterlijk in de koran over het juiste gedrag van de gelovigen.

Waar mensen steeds de fout in gaan, is dat ze denken dat de Marokkanen de islaam vertegenwoordigen. Tot mijn grote spijt is dat niet altijd zo. Marokko is een land met een grens. De Islam is een religie zonder grenzen( het maakt niet uit wat je bent of wat je kleur is moslim worden of zijn kan iedereen.) Dus stop met generaliseren van marokkanen en moslims. Ongetwijfeld zijn er ook criminelen van andere afkomst. Hetzij heel duidelijk in de maatschappij, hetzij meer undercover.

De islam is een religie die alle vragen beantwoord en de weg duidelijk laat zien. De islam is zeker geen barbaars geloof wat velen jullie willen wijs maken, maar het is een geloof van orde, respect, een geloof die de mensheid heeft gered van het slaaf zijn van mensen naar het aanbidden en dienen van de Schepper van de mensen.

Ik raad jullie aan om de ware Islam te onderzoeken, Koran te lezen, zodat jullie meer rust in jullie hart zullen krijgen.

WWW.al-ummah.nl
      Hier heb je gelijk in,het zijn gewoon een stel etters die dat doen.Want in Marokko zelf heerst er inderdaad wel een sfeer met veel respect .En volgens mij is daar de opvoeding best streng.

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
        Ik denk dat je het beter op kan geven, want je hebt hetzelfde al 5 x uitgelegd en toch word je bestempeld als een racist.

ik ben zelf semi allochtoon en ik zie dit dus helemaal niet als racisme, het is toch typisch dat wanneer er uitspraken worden gedaan naar probleem Marokkanen toe , je gelijk uitgemaakt word voor een racist.

En de gene die die uitspraken doen, zijn vaak allochtonen.
        Ik geloof dat ze de link niet kunnen leggen, tussen probleem Marokkanen en racisme.

En dan elke keer weer het Moslim geloof erbij halen, snap ik ook niet.
        Dat heeft helemaal niks met dit probleem te maken!
        Onderhandelen is zelf ook een allochtoon,die zich kennelijk snel gediscrimineerd voelt.En ja,ik heb het misschien makkelijker gehad omdat ik volledig Nederlands ben opgevoed .

Ik viel wel op tijdens mijn schoolperiode en Aziatische mensen zijn over het algemeen vrij makkelijke slachtoffers wat betreft scheldpartijtjes (doen niet snel iets terug).Maar zo zijn kinderen nou eenmaal.

Met de leraren had ik nooit problemen gehad (sterker nog: ik was erg geliefd) en als iemand mij niks vond,dan kan dat ook nog te maken hebben met mij als persoon.

En ik ken zeker mensen van Arabische afkomst,maar heb ook vrienden die qua politiek rechts zijn.Sommige surfen weleens op Stormfront en om nu te gaan denken dat dat een stel racisten zijn vind ik erg kort door de bocht.

Ik beoordeel iemand als persoon,niet om zijn of haar politieke voorkeur ,geloof,geaardheid of huidskleur.

Comment

• Kennelijk trek je te snel je conclusies, dat kan ook he!

Je kan met mij een fatsoenlijke discussie voeren maar ga mij niks in de schoenen schuiven (op de man spelen, noemen ze dit. Als ik dat ga doen dan ben je kansloos dan speel ik hem vies)

Dus wil je dat kennelijk niet in mijn schoenen schuiven?

Dank je wel

mvg

Onderhandelen
          Last edited by onderhandelen; 08-06-2009, 07:52.
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
          We like it
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Als je sociale stratificatie erkent dan weet je ook dat het bijna onmogelijk is om daar uit te komen.
            Volgens mij is het mens eigen, om altijd beter te willen? Alleen dat sommige mensen nog slechter, nog meer stelen, ect onder beter zien, is een ander verhaal.
            Uit iets stappen heeft lef nodig. Maar dat wil niet zeggen dat het compleet onmogelijk is, als je op de juiste momenten de juiste keuzes maakt. Daar is karakter voor nodig, en dat hebben simpelweg maar weinig mensen. Wat opzich logisch is, als je in een land woont waar je niets hoeft te doen, maar alles mag. Zowel voor allochtoon als autochtoon.

Comment

• Originally posted by anouk22 View Post
              Met de leraren had ik nooit problemen gehad (sterker nog: ik was erg geliefd) en als iemand mij niks vond,dan kan dat ook nog te maken hebben met mij als persoon.
              Met jou als persoon... Dat is iets wat heel veel mensen vergeten. Het is makkelijk om iemand te pesten vanwege zijn huidskleur, gewicht, bril, of wat dan ook. Toch zijn er genoeg basischolen waarin juist zon iemand een soort van de leiding heeft.

En dan nog.. Als iemand een hekel aan buitenlanders heeft, waarom vallen er dan altijd marokkanen, antillianen, turken ect eronder? Waarom geen aziaten? Volgens mij omdat je zelden over een luie thuiszittende criminele aziaat hoort.

Comment

• Even het probleme met de hoofddoeken is anderzijds gewoon het afzonderen van de rest, in marokko of waar ze ook vandaan komen draagt niemand zo'n ding en hier opeens wel... en dat heeft dan met geloof te maken. trek dan gewoon een plastic zak over je kop heen :S..

statement: als alle nederlanders een hoofddoek zouden gaan dragen zou je met een jaar geen enkele moslim/ marokaan/ turk/ afghaan etc meer met een hoofddoek zien omdat ze zich dan niet meer kunnen onderscheiden van de rest (nederlanders)

Comment

Maar goed waar het mij om ging is dat je voor de gek wordt gehouden door een groot politiek spel.

en Ja Geert Wilders houdt mensen ook voor de gek! door onuitvoerbare, kansloze bedoelingen.

Rechts is imo per definitie achteruitgang. Niks progressiefs aan, niks vooruitstrevend's. Alleen maar terug naar........

In deze tijd van globalisering kan dit imo niet, vooral niet als men weet dat Wereld machthebbers Amerika en Japan in opkomst is.

Dit kan je alleen weerstaan door 1 groot Europa en niet als 1 ling Nederland.
                  Jij wilt wereldmachten weerstaan met een links beleid? Hahahaha. Bro, economie wordt opgestookt met een liberaal beleid, niet met een zwaar overheidsgereguleerd beleid. Nu kun je China aandragen, maar raad je dat niet aan. Die discussie ga je namelijk verliezen.

Ben met je eens dat Europa zeker voordelen kent, maar ik denk dat die puur en alleen economisch moeten zijn, naast het openstellen van de grenzen onderling en de educatie gelijk trekken tussen de landen. Verder dan dat moet het echter niet strekken. Dan krijg je wat we nu hebben: gezeik.

Originally posted by Patricia86 View Post
                  Volgens mij is het mens eigen, om altijd beter te willen? Alleen dat sommige mensen nog slechter, nog meer stelen, ect onder beter zien, is een ander verhaal.
                  Uit iets stappen heeft lef nodig. Maar dat wil niet zeggen dat het compleet onmogelijk is, als je op de juiste momenten de juiste keuzes maakt. Daar is karakter voor nodig, en dat hebben simpelweg maar weinig mensen. Wat opzich logisch is, als je in een land woont waar je niets hoeft te doen, maar alles mag. Zowel voor allochtoon als autochtoon.
                  Beter verwoord dan ik het had kunnen doen. Schitterend.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• [quote=cojones;540720]

je kunt wel doen alsof er geen discriminatie is in nl, maar dat is er wel, en als je een blanke huidskleur hebt is dat ook moeilijk te begrijpen omdat je dat zelf nooit meemaakt.....

O, dus jij beweert dat alleen mensen met een niet blanke huidskleur gediscrimineerd worden? Wat dacht je van de gangster turken en marrokanen die in groepen bij elkaar lopen en elke blanke die ze tegenkomen uitmaken voor kaaskop? Ik ben vaak genoeg Turken tegengekomen met z'n 5en asociaal naast elkaar op de stoep of op de scooter wat dan ook. Stoer doen in hun bmw en als gekken rondrijden, denken dat ze zo geweldig zijn. Moet je niet geloven dat ze voor iemand anders uit de weg gaan.
                    En maar nederlanders uitmaken voor kaaskop. Gaan ze belachelijk in het Turks tegen je praten. Alsof ze verwachten dat jij die taal beheerst. Turkije dit Turkije dat. Ga dan naar Turkije, ben je van dat kutnederland af! Turken die op hun shirt hebben staan Turkish pride en dat soort dingen. Maakt mij nie uit moet je zelf weten. Je mag best trots zijn op je eigen land, daar is niets mis mee. Maar dat betekent niet dat je daardoor een ander land lager moet gaan stellen. Ik vind echt dat je ballen hebt, als je het lef hebt om een ander land belachelijk te maken, terwijl je daar zelf naartoe gekomen bent om welke reden dan ook. Waarschijnlijk de reden om het beter te hebben als in je eigen land.

Mensen doen al gauw uitspraken zoals discriminatie en racisme. Alsjeblieft, voordat je dingen gaat roepen neem dan in elk geval even de tijd om je erin te verdiepen. Het lijkt er namelijk op dat het al zover is gekomen dat mensen de betekenis van racisme niet eens meer weten. Net als dat dat geldt voor het recht op vrijheid van meningsuiting.

Turken mogen wel laten zien waar ze vandaan komen en dragen trots een turkse vlag op hun shirt met nog wat passende tekst. Geen probleem. Maar waarom ben ik dan een racist in hun ogen als ik een shirt draag van lonsdale?
                    Waarom zijn we dan racistisch als we ons eigen land proberen te verdedigen? Hun zijn toch naar hier gekomen? Wij toch niet naar hun? Zij hebben daar toch voor gekozen? Wij niet. Ok, en dan kan je beginnen over WOII, dat wij ze zelf gevraagd hebben. Ok, misschien wel maar dat is 50-60 jaar geleden en in die tijd is er veel veranderd. Het gaat namelijk om de problemen die nu zijn en niet die toen waren.

Maar het slaat gewoon veel te ver door. Je kan niets meer zeggen, je kan je mening niet meer geven zonder dat je beschuldigd word van racisme. Als wij op koninginnendag de vlag uithangen zijn we dan ook opeens allemaal racist?

Ik vind het triest dat we constant moet zeggen ik heb niets tegen dit en dat.. Het is de normaalste zaak dat we niets tegen een andere afkomst hebben het gaat om het probleem. En toevallig is in dit geval het probleem: De marrokaanse jongeren. Waarom moet je er dan bij zeggen dat je niets tegen Marrokanen hebt. Dat heeft er totaal niets mee te maken. Als de Nederlandse jongeren zoveel problemen zouden veroorzaken zou dat het probleem zijn. Maar dat is nou eenmaal niet zo dus zeik er ook niet over.
                    Ook de islam heeft hier niets mee te maken. De turken in Turkije zijn over het algemeen enorm vriendelijk en respectvol. Zij hebben begrip voor hun medemens en respect voor iemand anders zijn geloofsovertuiging. Ik heb ook enorm veel respect voor de islam. Geloof me, als de marrokanen in Marokko zouden zien hoe er door de marrokanen in landen als Nederland zoveel misbruik word gemaakt van het geloof en de problemen die zij veroorzaken, zouden zij zich werkelijk schamen. De islam is respectvol maar ook zeer streng. Er word in de koran duidelijke regels gesteld over hoe om te gaan met de medemens en dat is voor turken en marrokanen zeer belangrijk.

Tja, maar inderdaad zoals erikv al zei dit beloofd een eindeloze discussie te worden. Mensen praten langs elkaar heen en blijven standvastig bij hun eigen punt.

Verder vind ik het onzin wat betreft dat ze te gast zijn en daarom overal excuus voor hebben en blabla. Als ik naar Turkije verhuis pas ik me toch ook aan? Ik zal dan toch ook werk moeten zoeken en de taal leren als ik van plan ben daar lang te blijven? Dat is dan hier in Nederland omgekeerd toch niet veel anders, of zie ik dat verkeerd?

Verder ben ik het eens met de posts van General.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

• Editje van GI op verzoek.
                      Edit 2: kut volgens mij bedoelde je hem andersom en moest ik die hierboven verwijderen... Excuses.
                      Last edited by GeneralIx; 08-06-2009, 12:54.

Comment

• Ja dat bedoelde ik inderdaad ja. Haha naja ik ga het niet nog een keer aanpassen. Lijkt me opzich duidelijk genoeg.

Comment

• dit blijft een eindeloze discussie.....

Comment

• Originally posted by mohamed View Post
                            Beste mensen, Wat ik steeds hoor is marokkanen en ik zal de laatste zijn die gaat ontkennen dat er inderdaad jongeren van marokkaanse afkomst zijn die niet het juiste gedrag vertonen, sterker nog ik verafschuw hun gedrag tegenover hun ouders, ouderen en anderen. Het is zeker niet het gedrag die een moslim behoort te hebben. Er wordt ons verteld in meerdere overleveringen van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) en zelfs letterlijk in de koran over het juiste gedrag van de gelovigen.

Waar mensen steeds de fout in gaan, is dat ze denken dat de Marokkanen de islaam vertegenwoordigen. Tot mijn grote spijt is dat niet altijd zo. Marokko is een land met een grens. De Islam is een religie zonder grenzen( het maakt niet uit wat je bent of wat je kleur is moslim worden of zijn kan iedereen.) Dus stop met generaliseren van marokkanen en moslims. Ongetwijfeld zijn er ook criminelen van andere afkomst. Hetzij heel duidelijk in de maatschappij, hetzij meer undercover.
                            zijn we het toch nog eens. (ook al ben ik dan niet islamitisch)
                            een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

• Originally posted by cojones View Post
                              het is ook procentueel zo dat marokkanen in een veel lager socialle klasse leven vergeleken met de autochtoon....check het maar....in de lager sociale klasse is de criminaliteit eenmaal groter, ook bij de autochtonen....

het is geen 1%dat gediscrimineerd wordt, zo makkelijk is niet.....

ik heb ook nog nooit een marokkaan in een auto gezien die de koningin probeert dood te rijden, wel een autochtoon, wat zegt dat dan.....
                              dus excuus is: lagere economische klasse, dan mag je je zo gedragen. jonge.. de probleem marokkanen zijn gewoon onbegrijpelijk aso. als je ziet/ hoort wat ze doen, dat komt niet eens bij een gezond denkend iemand op. zo verschrikkelijk achterlijk. zoals mensen in een supermarkt lastigvallen, zelfs het personeel weet niet wat ze moeten doen, de tol op de brug. ze zijn zo brutaal als de kolere. respect? forget it.
                              niemand probeerde de koningin dood te rijden. hij probeerde de bus te raken. anders kwam ie wel met een vrachtwagen. dat hij autochtoon was zegt toch genoeg: hij wilde duidelijk maken dat hij het beleid tov de (graf)marokkanen zat was. hij rekende alleen niet op die naald dus reed ie zn eigen aan gort voor hij dat op tv kon vertellen.

Comment

Als dat zo makkelijk is waarom ga jij dan niet stelen? Is immers lucratief
                                sommige hebben nog fatsoen, of respect voor de wet/ regels. dat ontbreekt bij die gasten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X