Jam jam chocomel
Collapse
X
-
Wow...ik hoorde al vaak da veel sporters/BB vaak chocomel dronken na het trainen...maar dag da dit minder goed was omdat het toch vet is en suikers enzo...ik ben gek op chocomel maar heb dit al echt lang niemeer gedronken,dus dan toch maar toevoegen voor na de training inplaats van fruit? en hoeveel ml is dan het beste? da woord nie vemeld...kan je ook mengen als proteine shake??
-
Euhm, wat een enthousiasme. Wil hier wel even een kanttekening bij maken dat het hier slechts een bericht op nu.nl betreft en dat het onderzoek dat aangehaald wordt op wielrenners is uitgevoerd en niet op krachttrainers/ bodybuilders. Vandaar dat-ie ook in de off topic sectie staat.
Desalniettemin zijn er genoeg krachttrainers/ bodybuilders die chocomel na de training aanraden (maar dat is dus meer een toevalligheid dan dat zomaar alle berichten van nu.nl klakkeloos geloofd moeten worden).
juffrouwmode uit."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Vince is ook helemaal fan van chocomel
Persoonlijk vind ik zelfs de magere variant veels te vet.
En ik geloof zeker dat het beter is dan een AA of Extran.
Maar ik geloof niet dat het beter is dan een shake whey met dextroseYou can not become LEGenDArY without Legday
Comment
-
Originally posted by Pinada View PostEuhm, wat een enthousiasme. Wil hier wel even een kanttekening bij maken dat het hier slechts een bericht op nu.nl betreft en dat het onderzoek dat aangehaald wordt op wielrenners is uitgevoerd en niet op krachttrainers/ bodybuilders. Vandaar dat-ie ook in de off topic sectie staat.
Desalniettemin zijn er genoeg krachttrainers/ bodybuilders die chocomel na de training aanraden (maar dat is dus meer een toevalligheid dan dat zomaar alle berichten van nu.nl klakkeloos geloofd moeten worden).
juffrouwmode uit.
Sure, go ahead and dash our hopes! Maar het blijft wel lekker.....
Comment
-
ter infoAttached Files"Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"
Comment
-
in mijn logje is me net ook aangeraden VOLLE chocomel te drinken, het hangt af van je gewicht hoeveel.
eigenlijk moet het zoiezo geen probleem zijn als je je binnen je macro's houd. heb ook even geinformeerd op DBB, daar drinken mensen liters melk door de dag door maar chocomel vooral na de training ( snelle suikers )
Comment
-
ik drink meestal 700 ml chocomel na mijn training.
er word vaak aangeraden iets van 0.8-1 gram snelle koolhydraten per kilo lichaamgewicht te nemen na de training.
als je dan zoon 700 ml binnenkrijgt, heb je meteen 25 g eiwitten binnen.
en genoeg koolhydraten. Ik denk dat het niet zo goed is als dextrose en een losse whey shake, maar wel dat het heel dicht in de buurt komt.
daarnaast is het super lekker, makkelijk mee te nemen,
goedkoop en zei ik al datg het lekker was?More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
oja voor de geintereseerden:
Op nu.nl zie je niet over welke onderzoeken het gaat, dus bij deze wat meer info:
Chocolademelk is niet alleen lekker maar ook nog eens te gebruiken als sportdrank vertellen onderzoekers ons.
In een onderzoek uitgevoerd aan de Indiana University en gepubliceerd in 2006 in het International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism blijkt dat wielrenners bij fikse inspanning sneller herstellen na chocomel gedronken te hebben in plaats van Sportdrank.
De studie is voor een deel betaald door de melkindustrie die wilde laten zien dat melk goed voor ons is.
In de studie heeft men 9 vrouwelijke goed getrainde wielrenners laten fietsen totdat ze totaal leeg waren.(op 3 verschillende dagen)
Hierna mochten ze 4 uur rusten om wederom te fietsen tot ze uitgeput waren. Tijdens de rustfase dronken de wielrensters low-vet chocolademelk, Gatorade (sportdrank) of EnduroxR4 (koohydratendrank). De Endurox had evenveel koolhydraten als de chocomel.
Tijdens het tweede rondje bleken de wielrensters die de chocolademelk gedronken hadden 50% langer te kunnen fietsen dan degene die de Endurox hadden gedronken en ongeveer even lang als met de Gatorade.
Vreemd genoeg waren de resultaten met het carbo drankje dus een stuk slechter. Men denkt dat chocolademelk een optimale ratio van koolhydraten en proteine (eiwitten) heeft. Dit is nodig na fikse inspanning om de spieren weer te herladen.
bronnen:
Chocolate milk as a post-exercise recovery aid. [Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2006] - PubMed Result
http://www.milknewsroom.com/download...milk_study.pdfMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Xomgeek View Postin mijn logje is me net ook aangeraden VOLLE chocomel te drinken, het hangt af van je gewicht hoeveel.
eigenlijk moet het zoiezo geen probleem zijn als je je binnen je macro's houd. heb ook even geinformeerd op DBB, daar drinken mensen liters melk door de dag door maar chocomel vooral na de training ( snelle suikers )Getting stronger to fend off potential zombie attacks.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment