Jam jam chocomel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik zie het zo, de ene pwo-drank bevat vet, de andere niet....met vet resulteert in een grotere aminozuur opname...

Comment

Originally posted by cojones View Post
      ik zie het zo, de ene pwo-drank bevat vet, de andere niet....met vet resulteert in een grotere aminozuur opname...
      Dus vetten in je postworkout shake kunnen je helpen meer spiermassa te winnen? Ik flikker mijn whey de deur uit denk ik en ga voortaan volle chocomel drinken!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ok.

Maar het onderzoek was niet zo algemeen, dat je kunt stellen "pwo-drank met vet" versus "pwo-drank zonder vet"..
        Het betrof immers melk, en niet Vitargo, Gatorade, AA, Sinaasappelsap of BlaDieBla.

Jouw conclusie volgende, zou je dus aan Vitargo, Gatorade, AA, Sinaasappelsap of BlaDieBla vet kunnen toevoegen waardoor je een grotere opname van aminozuren zou krijgen.

Of dat zo is, weet ik niet.
        Ik weet wel, dat dat er niet staat.

http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Wat staat er dan wel volgens jou?

Comment

Dat volle melk beter is dan vet vrije melk, ivm amimozuren e.d.

(Hetgeen mijn inziens niets zegt over andere dranken met vet of zonder vet. )
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
              Dat volle melk beter is dan vet vrije melk, ivm amimozuren e.d.

(Hetgeen mijn inziens niets zegt over andere dranken met vet of zonder vet. )
              En geld dat dan ook automatisch voor chocomel? Er wordt gezegd dat cacoa aan je shake toevoegen ook een goede toegevoegde waarde geeft aan je spierwinst. Sowieso bevat chocomel suikers die je nodig hebt na je training. Volle chocomel na de training dus?

Comment

Nou ja die conclusie durf ik niet te trekken, omdat dat niet onderzocht is.
                Chocolademelk is immers wat anders dan gewone melk.

De suikers die chocolademelk bevat, zijn voor mij niet goed en snel genoeg.

Ik kies liever voor andere producten en verhoudingen.

Comment

Daarmee is toch nog niet gezegd dat vet na de training ok is?
                  Ik zie alleen dat volle melk beter is dan magere melk/vet vrije melk.
                  Juist. Maar: je moet ook bekijken waar deze studie op aan stuurt. U ziet dat de calorieën het verschil maken met de eiwitsynthese. Bij isocalorisch maakt het namelijk niet uit of je vol of mager pakt. Ergo, calorieën laden is prioriteit een om een optimale eiwitsynthese te genereren.
                  Daarnaast laat het isocalorische verhaal zien dat het vet net zo goed is als wat extra koolhydraten en eiwitten. Dus ja, ze zijn oké.

Ok.

Maar het onderzoek was niet zo algemeen, dat je kunt stellen "pwo-drank met vet" versus "pwo-drank zonder vet"..
                  Het betrof immers melk, en niet Vitargo, Gatorade, AA, Sinaasappelsap of BlaDieBla.

Jouw conclusie volgende, zou je dus aan Vitargo, Gatorade, AA, Sinaasappelsap of BlaDieBla vet kunnen toevoegen waardoor je een grotere opname van aminozuren zou krijgen.

Of dat zo is, weet ik niet.
                  Ik weet wel, dat dat er niet staat.

Sucrose wordt razendsnel opgenomen. Dus of je dat verschil echt gaat merken.

Overigens zegt Lyle ook wel het een en ander over chocomel.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Juist. Maar: je moet ook bekijken waar deze studie op aan stuurt. U ziet dat de calorieën het verschil maken met de eiwitsynthese. Bij isocalorisch maakt het namelijk niet uit of je vol of mager pakt. Ergo, calorieën laden is prioriteit een om een optimale eiwitsynthese te genereren.
                    Daarnaast laat het isocalorische verhaal zien dat het vet net zo goed is als wat extra koolhydraten en eiwitten. Dus ja, ze zijn oké..
                    Zou je dit aub nog een keer in makkelijke taal willen uitleggen ?

Comment

De studie zegt bijna: vet is oké.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Conclusie ? Chocomelk of whey na de training ?
                        zo ja hoeveel volle choco dan ?

shit is gruwelijk lekker
                        <------ BB Gun doet auw!

Comment

ik doe meestal een liter choco na mn training :|

Comment

Chocomel. Overigens kun je ze ook samen nemen hoor (alleen niet samen mixen, dat wordt goor).

sigpic

Comment

Originally posted by Hebikniet View Post
                              shit is gruwelijk lekker
                              Ok...dan drink jij de shit...ik neem wel chocomel

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                                Chocomel. Overigens kun je ze ook samen nemen hoor (alleen niet samen mixen, dat wordt goor).

Chocomel met naturel whey is superlekker
                                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X