Ramadan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Tijdens de Ramadan zou toch ook gewoon s'avonds getraint kunnen worden? Na de training mag er dan meteen gegeten worden. Probleem opgelost

Slechts gedeeltelijk, het is belangrijk regelmatig te eten 6-7 x dag om je lichaam op een continue stabiele wijze te voorzien van de nodige bouwstoffen. Tijdens de dag niet eten? No Way dat dit productief kan zijn voor spieropbouw.
    Misschien dat het mogelijk is dat je je massa behoudt tijdens ramadan maar zelfs dat is twijelachtig. Je lichaam krijgt de hele dag niets te eten en dan 's avonds grote porties, vet% omhoog en spiermassa.....
    Only those who risk going too far can possibly find out how far one can go - George Eliot

Comment

Originally posted by stevie S View Post
      Slechts gedeeltelijk, het is belangrijk regelmatig te eten 6-7 x dag om je lichaam op een continue stabiele wijze te voorzien van de nodige bouwstoffen. Tijdens de dag niet eten? No Way dat dit productief kan zijn voor spieropbouw.
      Misschien dat het mogelijk is dat je je massa behoudt tijdens ramadan maar zelfs dat is twijelachtig. Je lichaam krijgt de hele dag niets te eten en dan 's avonds grote porties, vet% omhoog en spiermassa.....
      Twee woorden.

Eerste woord, 4 lettergrepen, klinkt als Intermittent.

Tweede woord, 2 lettergrepen, klinkt als Fasting.

Zie daar, IF! Heb je hier wel eens van gehoord?
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Stevie S je zou maar eens verder moet gaan inlezen.. want je zit nu te internette papegaaien

Comment

Zoals ik al eerder zei, de voeding hoeft helemaal geen probleem te zijn. De ramadan begint niet spontaan he. Nee, je weet toch ruim van te voren wanneer dat begint? Daar kun je dus rekening mee houden, en ook in de tijd van de ramadan kun je nog voldoende voedsel tot je nemen.Dus te weinig voeding?Gelul.. Het grootste probleem is drinken.

Comment

Ik papegaai nagenoeg nooit.

If, daar zijn voor zover ik weet nog geen sluitende resultaten over.

Hoe zeggen ze het : "Interesting but inconclusive"

Waar ze het wel over eens zijn is dat die methode goed kan werken om je lichaam te doen 'schrikken'. vb 2 weken en eod vasten
            Maar over een lange periode, nope imo.

En daarbij los van wat het de facto doet met je spiermassa/vetpercentage, het is niet leuk om de hele dag honger en dorst af te zien. Wat is belangrijk in bodybuilding, voeding uiteraard, trainen en voldoende rust. Wat echter niet vergeten mag worden is je mentale ingesteldheid. Als dat niet top is zal je training eronder leiden. Hieronder de bevindingen van Heilbronn -of hoe die ook noemt- over intermittent fasting: Overall, these results suggest that a prolonged schedule of fasting and feasting would be marred by aversive subjective states (eg, hunger and irritability), which would likely limit the ability of most individuals to sustain this eating pattern.”

Honger, irritatie en moeite om mij aan mijn eetschema te houden, yep net wat ik wil om vooruit te gaan.

Verder uit een studie specifiek tijdens de ramadan bij professionele voetballers: Research consistently shows a decrease in daytime alertness, mood, and wakefulness during the fasting month of Ramadan [32-35]. Physical performance - speed, agility, and endurance declined in professional soccer players observing Ramadan [36]. Their performance remained low for two weeks post-Ramadan.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor de mensen die dit doen uit hun religieuze overtuiging. Het is iets dat ze moeten doen, dat ze willen doen voor hun geloof. Maar dat een dergelijke eetwijze gedurende een hele maand past in een bodybuilding leefstijl, again nope.
            Only those who risk going too far can possibly find out how far one can go - George Eliot

Comment

Leuke poging stevie, bent nogsteeds papagaai maar je doet wel flink moeite het goed te praten. Praatgrage papagaai danmaar
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                Leuke poging stevie, bent nogsteeds papagaai maar je doet wel flink moeite het goed te praten. Praatgrage papagaai danmaar

Op zich is dat nog een itelligent beest, zeker als't veel praat.

Comment

damn, net bij het typen van het woord intelligent overvalt me een typo

Comment

Op zich is dat nog een itelligent beest, zeker als't veel praat.
                    Als hij dan ook nog weet waar hij het over heeft wel ja.

Comment

If, daar zijn voor zover ik weet nog geen sluitende resultaten over.
                      Ahum, check mijn log/ krachtstats van gisteren even
                      En ik doe IF en geen as

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...-fullbody.html
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                        Ahum, check mijn log/ krachtstats van gisteren even
                        En ik doe IF en geen as

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...-fullbody.html
                        Inderdaad niets mis mee.. Maar waarschijnlijk bedoel jij met IF Intercourse Free? Nee gekheid, maar daar is het bewijs.. OK Shred

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                          Inderdaad niets mis mee.. Maar waarschijnlijk bedoel jij met IF Intercourse Free? Nee gekheid, maar daar is het bewijs.. OK Shred
                          Nee intercourse fee, ik vraag geld als vrouwen van mijn gesculpteerde lichaam gebruik willen maken.
                          Mannen zijn onbetwist uitgesloten van deelname, betalend of niet.
                          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                            Nee intercourse fee, ik vraag geld als vrouwen van mijn gesculpteerde lichaam gebruik willen maken.
                            Mannen zijn onbetwist uitgesloten van deelname, betalend of niet.
                            Ja kan ook

Comment

Originally posted by TurkiBoy View Post
                              De Ramadan is weer begonnen tenminste voor mij dan en morgen begint het hoogstwaarschijnlijk ook voor de Arabieren.
                              Ik wil eigenlijk hiermee succes wensen aan iedereen die eraan mee doet.

Ik vraag me heel erg af hoeveel gewicht ik ga verliezen, hoop dat dat vooral van mijn buikje af gaat hahah.. Ik probeer in ieder geval zo veel mogelijk eiwitten binnen te krijgen tussen 9 uur savonds en 4 uur snachts, waartussen we dus mogen eten.
                              Als anderen al wat ervaring hiermee hebben lees ik dat natuurlijk ook graag!
                              denk maar niet dat er wat van je buik afgaat.
                              gaat nu miss wat smaller worden omdat je niks eet maar vet verbranden lijkt me niet.
                              het eerste waar je lichaam energie en voedingsstoffen vandaag gaat halen is spieren.
                              en als je niet constant kcal naar binnen gaat, gaat je lichaam dus ergens anders vandaan halen. de spieren dus.
                              daarom is ook belangrijk hele dag door kcal + overload eiwitten te eten als je aan het cutten bent.
                              Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
                              http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Originally posted by _joker_ View Post
                                denk maar niet dat er wat van je buik afgaat.
                                gaat nu miss wat smaller worden omdat je niks eet maar vet verbranden lijkt me niet.
                                het eerste waar je lichaam energie en voedingsstoffen vandaag gaat halen is spieren.
                                en als je niet constant kcal naar binnen gaat, gaat je lichaam dus ergens anders vandaan halen. de spieren dus.
                                daarom is ook belangrijk hele dag door kcal + overload eiwitten te eten als je aan het cutten bent.
                                Niks eet? Zeg joker, eerst iets lezen. Dan ff denken. Dan reageren. Constant kcal naar binnen? Mag je s voor komen doen. Ben bang dat het je niet gaat lukken..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X