Geen mod's installeren dan, de standaard game met dlc's is goed genoeg.
Het grote Game-Noob Topic
Collapse
X
-
hmmm ik herinner KOTOR totaal anders. Sommige stukken van de game herinner ik me totaal niet zoals de Wookie planeet. Maar de gevechten waren toch veel moeilijker. Misschien omdat ik dit keer beter nadenk over welke feats me personage te geven. Het helpt natuurlijk wel als je opeens +6 attack, +8damage en weet ik veel nog meer heb. En het scheelt dat ik dit keer het verhaal ook kan volgen ipv beetje van planeet naar planeet te springen.
Andere herinnering is dat het allemaal zoveel tijd kostte om te voltooien. Maar na 12 uur heb ik Taris, Trade Port, Wookie planeet en Tattooine voltooid. Alleen nog Manaan, Dantooine en Korriban te gaan. Maar het blijft een geweldige game. Ben zo uren verder voor ik het gevoel heb dat ik eens moet gaan stoppen. Heel anders dan hedendaagse games waar ik om het kwartier op de klok kijk.
Comment
-
@ Falstyr
Je zou echt eens moeten kijken naar een gamereviewboard ofzo. Wellicht kun je er nog wat mee verdienen ook.
@ topic
Laatst even geroken aan de nieuwe Hitman, fucking gaaf. Heerlijke spellen zijn dat. Nu bezig met crysis 2 (voor het eerst sinds jaren dat ik weer een flink spel speel), wat een graphics man. Stond er echt van te kijken, waanzin. (Ja, zo lang is het dus al geleden)."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View Post@ Falstyr
Je zou echt eens moeten kijken naar een gamereviewboard ofzo. Wellicht kun je er nog wat mee verdienen ook.
@ topic
Laatst even geroken aan de nieuwe Hitman, fucking gaaf. Heerlijke spellen zijn dat. Nu bezig met crysis 2 (voor het eerst sinds jaren dat ik weer een flink spel speel), wat een graphics man. Stond er echt van te kijken, waanzin. (Ja, zo lang is het dus al geleden).keep the focus going!
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View Post@ Falstyr
Zit ook op een forum waar ik de ontwerp/design fase van een game volg. Daar zitten ook anderen natuurlijk. Wij hebben allemaal Steam. Alleen hun zijn zo gek om bundles van 4 te kopen zodra ze een game aanschaffen. Een kopie voor zichzelf, spouse, vriend en dan blijft er vaak 1 kopie over. Die delen ze dan gratis uit onderling. Zo heb ik Last Remnant, Dota2 en nog een paar voor nop gekregen. Kotor 1 is bijna uit dus kan ik dan meteen door met Last Remnant
Van wat ik voorbij heb zien komen heeft Hitman wel wat meer vrijheid dan in voorgaande delen. Zo kun je nu ook via de buitenkant van een gebouw naar binnen gaan en zijn er alternatieve wegen/oplossingen. Beter dan achter een deur staan wachten tot de line of sight van guards zodanig is dat je er tussendoor kan kruipen in een linea recte manier richting je doel. Maar van al dat sluipwerk blijf ik games als Commando's behind Enemy lines, Thief, Dishonored en de eerdere Metal Gear Solid's toch leuker vinden. Hitman heeft me wat dat betroft nooit echt weten aan te trekken.Last edited by Falstyr; 18-12-2012, 11:20.
Comment
-
Ik herinner me hier iemand die RTS/Fantasy games zocht?
Als je Steam hebt kun je voor 9,99 het complete Spellforce pakket nemen. Dan heb je zowel deel 1 als 2 met alle uitbreidingen.
Voor de andere Steam gebruikers. Even op je geld letten. Er komt binnenkort, rond kerst, een wintersale met allerlei koopjes.
Comment
-
Zo heb even de moeite gestoken in een lijstje. Maak in december altijd zo'n lijstje voor komend jaar. Dus ook nu een lijst met circa 96 games voor de PC voor 2013.
https://docs.google.com/open?id=0B4I...25nT3plVkY2RW8
Comment
-
Originally posted by xBrian View Posthmm serieus? me neefje heeft hem pas gekocht, wordt ff lenen dus.
Originally posted by Falstyr View PostHeb in het verleden voor een paar sites reviews geschreven. Maar hield het toen niet vol voor langer termijn. Nu met youtube zat ik een tijd terug er weer aan te denken. Maar is behoorlijk wat werk met alle footage die je moet maken. Het maken is niet zo moeilijk, maar dan alles te doorlopen opzoek naar die stukjes om 10mins te vullen daar en tegen wel. Daarnaast ben ik ook te kritisch. Geen developer die mij sponsor/reclame geld betaald als ik hun games blijf afkraken hehe.
Zit ook op een forum waar ik de ontwerp/design fase van een game volg. Daar zitten ook anderen natuurlijk. Wij hebben allemaal Steam. Alleen hun zijn zo gek om bundles van 4 te kopen zodra ze een game aanschaffen. Een kopie voor zichzelf, spouse, vriend en dan blijft er vaak 1 kopie over. Die delen ze dan gratis uit onderling. Zo heb ik Last Remnant, Dota2 en nog een paar voor nop gekregen. Kotor 1 is bijna uit dus kan ik dan meteen door met Last Remnant
Van wat ik voorbij heb zien komen heeft Hitman wel wat meer vrijheid dan in voorgaande delen. Zo kun je nu ook via de buitenkant van een gebouw naar binnen gaan en zijn er alternatieve wegen/oplossingen. Beter dan achter een deur staan wachten tot de line of sight van guards zodanig is dat je er tussendoor kan kruipen in een linea recte manier richting je doel. Maar van al dat sluipwerk blijf ik games als Commando's behind Enemy lines, Thief, Dishonored en de eerdere Metal Gear Solid's toch leuker vinden. Hitman heeft me wat dat betroft nooit echt weten aan te trekken."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Ben weer hard bezig met skyrim. M'n character is een lvl 57 nord (fucking ripped ofcourse). Heb de thieves guild, dark brotherhood en de civil war voor stormcloaks uitgespeeld. Heb ook al bijna alle grotten, kastelen etc ontdekt en gecleared. Nu de main quest nog waar ik al ver in gevorderd ben maar eerst mages guild en de companions. Daarna de uitbreidingen kopenBP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostVerder moet je anders gewoon eens soliciteren voor een gameblad ofzo. Denk dat je dan ook meer ritme hebt dan met zelf klooien, plus geld. Nooit geschoten is altijd mis, en je kunt altijd verwijzen naar je forumactiviteiten zowel van reviewen als van actief zijn in het ontwikkelingsproces.
Mijn idee begint namelijk bij het oprichten van een tv zender geheel gewijd aan games. Hier haakte de meeste mensen al af in het verleden. Het is zo dat we meerdere zenders hebben voor muziek, films en sport. Nu is het zo dat de game industrie al lang niet meer dat idiote kind onder het trapgat is. De industrie heeft een grote omzet dan zelfs Hollywood. Daarnaast zijn de mensen die games als entertainment gebruiken flink gegroeid. In de jaren '80 was het een klein groepje nerds van 15-20 jaar die met computers en amiga's in de weer waren. In de afgelopen 30 jaar is dat uitgegroeid tot het punt dat er gegamed wordt van zeer jonge leeftijd tot bejaarden die aan het raiden zijn in WoW. Daarnaast is er op allerlei platformen een game mogelijkheid zodat je in de trein even 5minuutjes op je Ipad of smartphone een spelletje doet. De industrie is HUGE!!!
Dus eigenlijk is dit een gat in de markt waar nog niemand op is ingesprongen. We krijgen 30mins per week een uitzending van Gamekings op MTV. Wie kijkt er tegenwoordig nog MTV? Als alternatief worden we gedwongen naar twitch online tv streams te kijken van mensen met hun eigen innitiatieven. En ja dat is leuk, maar in feite is dit hetzelfde als dat er tig individuele event organisers zijn in de strongman wereld. Een echte overkoepelende organisatie die zorgt dat de industrie als geheel groter en beter wordt op langer termijn is er niet echt. Zo'n game tv zender kan zoveel facetten van de industrie uitzenden dat is ongehoord. De standaard reviews van games en hardware kan uitgebreider gedeeld worden waardoor de consument een beter beeld heeft. E-sport evenementen zoals bij Fifa en Starcraft 2 kunnen uitgezonden worden. Kleinere studio's kunnen via interviews in beeld gebracht worden voor naamsbekendheid. Er kunnen shows gemaakt worden waarin uitgebreid gesproken wordt over game design. Reclame blokken ingedeeld met reclames met industrie gerelateerde reclames gesponsored door de grote publishers. En zo zijn er nog tig andere dingen die men kan doen om een blok van 24 uur in te delen.
De vervolgstap waar ik dan vervolgens over nadenk is evenementen. Na circa 4-5 jaar zou de banklening e.d. afgelost moeten kunnen zijn zoals bij menig bedrijf. Dan is het mogelijk om van de naam van de tv zender een “brand” te maken. Zo kun je evenementen organiseren met tenten voor lan-parties terwijl buiten muziek bandjes spelen. Zomer kamp voor gamers waarin ontwikkelaars e.d. Langs kunt laten komen voor kleine “seminars” over design, game mechanics, innovativiteit en meer. Dus kinderen op dat kamp kunnen dan al meer inzicht in de industrie krijgen mbt hun vervolg opleiding mochten ze hun interesses verder willen uitdiepen. Ander aspect zou op zulke kampen/evenementen ook fysieke activiteiten hanteren om aan te tonen dat gamers meer doen dan alleen maar achter een scherm te zitten.
Maar het belangrijkste vervolg idee in mijn ogen zou zijn om een spil te vormen tussen de mondiale game industrie en de schoolopleidingen. Zo staan opleidingen voor de industrie nog in de kinderschoenen. Je kan grafische opleidingen volgen zodat je met photoshop en flash leert omgaan. Je kan dan leren hoe je stop-en-go animaties kunt maken. Je leert vrij basale en beperkte programmatie mbt games. Wat dat betreft zou het geweldig zijn om opgedane contacten met daadwerkelijke game studio's te gebruiken om te kijken aan wat voor vereisten een opleidingen zou moeten voldoen. Tevens kan er dan ook eventuele regelingen getroffen worden mbt stageplekken met hopelijk daadwerkelijke banen.
Ik zou het geweldig vinden om zoiets op te kunnen zetten. Maar ja wie ben ik...niemand meer dan een dromer.
En wat dromen betreft zit ik ook vaak te denken over iets wat veel gamers willen. Meer vrijheid in games. Op dit moment worden missies handmatig ontworpen om zoveel mogelijk verschillende oplossingen te bieden. Nadeel is dat dit veel tijd kost wat ten koste gaat van andere zaken. Zo zijn games bijvoorbeeld korter qua duur geworden. Nu zit ik wel vaker te denken over games van vroeger. Tot aan het punt van voor de computer. Hoe kwam het dat die games meer vrijheid boden dan hedendaagse games. Wat mij betreft zijn tabletop games een geweldige graadmeter. Dungeons and dragons heeft een rulebook, een monster manual en een dungeonmaster guide. De reden dat games toentertijd meer vrijheid boden was omdat er gewoon ontzettend veel mogelijk was. Je kon een tafel breken en de tafelpoot deed gewoon 1d4 damage. Je kan over vuur heen springen op een ballustrade en dan aan een chandelier hangen a la Robin Hood. Allemaal dankzij een paar kleine simpele regeltjes in de Rule Book. Combineer dat met levendige omgevingen omdat de Dungeonmaster vertelde over wat er in de kamer was, eventuele verschillen in kou of het gevoel dat je bekeken werd. En dan heb ik het nog niet eens over het verhaal.
Nu was mijn gedachte dat je de immersie en vrijheid van oude games los moet zien van het verhaal. Kwam pas op dat idee na het zien hoe een indie-ontwikkelaar een compleet eigen grafische engine had gebouwd. Die engine bezat een toolkit om landschappen en dorpen te maken. Zo had het ook alle nodige zaken voor tafels, stoelen, lampen, fakkels en weet ik veel wat nog meer. Het mooie was dat het ook gebruik maakte van realistische physics zodat alles bewoog alsof het echt was. Lichtobjecten werden onderbroken als er een deur of ander object voor stond om zo schaduwen op de muur te plaatsen. En fakkels met “bewegend” vuur gaven ook illusies van beweging op de muur dmv de schaduw. Dit alles zorgt er voor dat het overeenkomt met wat de Dungeonmaster vroeger mondeling overdroeg aan de spelers om zo de juiste sfeer te creeeren. Hoe moeilijk kan het zijn om de physics zo aan te passen dat het er voor kan zorgen dat objecten kunnen breken? En nog een stap verder om als het ware een Rulebook in de engine te bouwen. Zodat een gebroken object automatische waardes heeft mocht je het als een wapen willen gebruiken. Of dat afstanden die je kan afleggen dmv een sprong een automatische waarde heeft welk het personage aan moet voldoen om de sprong succesvol af te leggen e.d. Het lijkt mij relatief weinig werk en dan heb je toch een zeer dynamische variable omgeving met enorm veel vrijheid terwijl het tijd voor de grafische ontwerper bespaard.
Dat betekend dat men die vrij gekomen tijd dan kan spenderen aan het ontwerpen van een diepgaander verhaal. Om daar vervolgens meer diepgang en dynamiek in te verkrijgen. Het ontwikkelen van een AI zal nog vele jaren met zich meebrengen. Wat wel gedaan kan worden is dat je met bepaalde parameters speelt. Jou personage moet aan bepaalde zaken voldoen wil de NPC alle informatie geven dat het bezit. Blijkt dat je “Insight” te laag is dan zul je bijvoorbeeld niet zien dat de NPC zich ongemakkelijk voelt of vreemd gedraagd en iets verbergd. Aangezien je dat niet opmerkt kun je dan vervolgens niet verder doorvragen over bepaalde zaken. En zodoende kan er een verhaal ontstaan die elke keer ie**************** anders verloopt.
Maar goed zoals ik zei...wie ben ik...niks meer dan een dromer
Ik zie mogelijkheden, maar geen mogelijkheid hoe het waar te maken.Last edited by Falstyr; 18-12-2012, 19:58.
Comment
-
Falstyr, doe er wat mee. Anders heb je er later misschien spijt van. Niet geschoten is altijd mis.
Heb zelf eerst ook bepaalde ideeën gehad om een bedrijf op te zetten. Deze zomer heb ik van de in mijn ogen beste idee een ondernemingsplan geschreven. Om dingen op een rijtje te zetten. Het uitvoeren gaat echter pas van start als ik een geldschieter heb gevonden ."Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
-
Op papier zetten en eventueel verder uitwerken is niet zo'n probleem. Probeer maar eens anderen er van te overtuigen. Zou niet eens weten waar te beginnen wat dat betreft zonder dat je bij die figuren uitkomt die meteen gaan lachen als je "games" noemt. Zoals ik al zei. Heb er soort van vrede mee dat mijn ideeen nooit werkelijkheid zullen worden. Het zou wat zijn als je bij John de Mol kan aankloppen en dat je meteen van zijn expertise als programma maker gebruik kan maken :P
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 81kg 4x
- 81kg 5x
Deadlift:
- 160kg 1x
- 130kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
16 uur geleden -
-
door tim87If you're looking for a reliable solution to address erectile dysfunction, buy Cenforce 100mg. This oral medication is just what you need. Known for its...17 uur geleden
-
door justinsmith07Reiki Healing is such a transformative practice! Unlocking the power of energy healing can bring balance and harmony to life. If you want to deepen your...22 uur geleden
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 weken geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 85kg 1x
Paused safety bar squat:
- 90kg 4x
Wide grip bent over...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 weken geleden
-
Antwoord op The big data analytics coursedoor macautherUnlock the power of AI within your Salesforce exam questions ecosystem and propel your career forward with the Salesforce Certified AI Associate certification....
-
Kanaal: Algemeen
4 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment