Stelling.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stelling.

Ik maakte net een opmerking in het topic van Hakan over dat ik eerder iets aanneem van iemand die goede stats heeft.
    Stelling is dus......

Neem jij eerder iets aan van iemand die 100 kg bij 8% staat, als iemand die 75 k bij 20% staat? Zeggen deze stats wat over de kennis van een persoon?

Reden waarom ik dit wil weten is omdat er soms leden de grond in worden getrapt die goede stats hebben....

Mijn antwoord is ja, ik neem eerder iets aan van iemand die goede stats heeft...
    Die duidelijk goede resultaten heeft geboekt....Je kan wel goed in de theorie zijn maar de praktijk zegt vaak wat anders.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Ben het met je eens Ashley.

Comment

Ligt aan het onderwerp, mijn eigen kennis, het IQ van de persoon die op 100 bij 8% staat, de logica van zijn inbreng, de algehele kennis van deze persoon.

Ik hoor op mijn gym grote b0i'zz hele old skool dingen zeggen, of zooi die niet klopt.
      Tja, denk ik dan. Dan neem ik liever iets aan van GeneralIx met zn 35% BF op 60 kg bij 195 cm.
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
        Tja, denk ik dan. Dan neem ik liever iets aan van GeneralIx met zn 35% BF op 60 kg bij 195 cm.

Comment

Originally posted by Osterich View Post

Ik hoor op mijn gym grote b0i'zz hele old skool dingen zeggen, of zooi die niet klopt.

Maar ze zijn niet voor niks zo groot. Ze moeten toch iets goed doen....Groot worden/zijn is niet alleen een spuit in je reet stoppen en hard trainen....is ook een stuk kennis wat je moet hebben.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ik ben eerder geneigd te luisteren naar een goed getrainde vent van 100 met 8% iig dan van een vetklep die alleen maar sterk is of probeert te zijn.
            Die goed getrainde vent weet blijkbaar wat hij doet en wat werkt.

Toch, klakkeloos aannemen wat een ander zegt noway.
            Wel luisteren dus, analyseren en uitproberen kan nooit kwaad. Als iets klopt dan werkt het.
            Je kan altijd dingen nog nazoeken ook. Als dan 70% zegt het is zo dan kan je vaak wel annemen dat iets ook zo is.

Maar luisteren naar mensen die zelf net begonnen zijn en nog niets gepresteerd hebben, heb ik zelf ook wat moeite mee om naar te luisteren. Zeker als ze verkeerde adviezen geven keer op keer en keer op keer hetzelfde advies, op toch steeds andere personen.

@ Osterich, die oldskool dingen kloppen vaak wel, maar worden meestal erg zwart-wit neergezet en als onzin bestempeld omdat bewezen zou zijn dat,...en bla bla. Dan gaat het vaak over termen als innerchest of definitie oefeningen enz enz. Zwart-wit gezien klopt er idd geen reet van, technisch en in werking gezien weer wel.
            Maar goed, is dat dan zo belangrijk of Milos of Arnold het over inner of upperchest hebben? Of dat die oudjes definitie oefeningen doen? Het werkte toch? Ze stonden op de Mr O, dacht ik. Weet het niet zeker hoor, is maar een gokje.
            Mooiste is wel altijd dat de grootste tegenstanders dezelfde oefeningen zelf ook doen en op dezelfde manier met vaak ook dezelfde doelen meer en betere massa en daarmee meer definitie.

Dus Ashley,
            ik geef je gelijk.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Ashley View Post
              Maar ze zijn niet voor niks zo groot. Ze moeten toch iets goed doen....Groot worden/zijn is niet alleen een spuit in je reet stoppen en hard trainen....is ook een stuk kennis wat je moet hebben.

zie mijn reply hierboven mbt oldskool, dingen als innerchest, definitie oefeningen enz enz.
              Dat is wat zo'n onzin is vinden velen. Van 80% van de Mr O reuzen wordt gezegd, domme papagaaien, nietswetend en worden ook zwaar afgekraakt. Heb ik hier nog niet gezien maar op DBB volop. Meestal patserige scharminkeltjes die dat doen.
              Er zijn wat oude feitjes die niet correct blijken te zijn, toch is de training en benadering gewoon effectief, hoe dan ook. Hoe erg iemand er ook op tegen is.

Zonder die oudjes van toen had de tijd gewoon stil blijven staan en hier en daar wat kleine donkere kelders het domein geweest van gewichttrainingen, voor slechts een handjevol mensen. Bodynet of welk forum dan ook had niet bestaan, 99,9% van de krachtsporters had ws wat anders gedaan.

idd een spuit zetten maakt je niet groot, weten wat je doet maakt je groot.
              Keihard trainen en discipline maakt je groot, weten door ervaring en kennis maakt je groot. Die spuit is slechts een hulpmiddel en dan pas na jarenlang goed werken. Kennis en ervaring heb je pas na jarenlang effectief trainen, begint bij minimaal 5 jaar, vind ik. Dan zou je genoeg kennis kunnen hebben, eerder weet je niets, je hebt immers niets meegemaakt.

Las zeer kort geleden van eentje die gaf al les zonder zelf ooit knap te hebben getraind, wist niet wat synergisten doen in oefeningen, maar loopt wel continu iedereen te adviseren, zonder kennis van de oefeningen en spieren. Vond het erg raar dat een trainee de oefeningen ergens anders voelde dan waar de oefening voor zou zijn.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zonder twijfel

Net zoals ik nog steeds niet overtuigd ben van het feit dat inner upper chest niet geisoleerd kan worden en definitie oefeningen niet werken zoals marnop/ashley ook al aangeeft.

De grootste ripped mofo in de gym doet speciaal high incline fly's voor inner upper chest sinds een paar maanden en zweert erbij. En gezegd mag worden die kerel heeft badass inner upper chest. Denk ik dat het zo simpel is nee, veel incline werk zal sowieso zorgen voor meer inner chest simpelweg vanwege de massa. Maar die kerel doet en deed al veel incline werk en dat gaf niet het gewenste resultaat, wat hij nu doet wel. Is het afwisseling, misschien, maar feit blijft wel dat zijn inner chest goed is en de meeste mensen die aangeven dat je het niet kan trainen of benadrukken zelf vaak geen goede chest hebben.

Pr0's op de Mr. O doen het ook en zeggen het ook wel eens in hun training vids, nou zou het biologisch gezien niet mogelijk zijn, als alle pr0's dezelfde oefeningen doen, zelfs sommigen waarbij hier op het board gezegd wordt dat ze er niet voor werken, is toch reden om te twijfelen. Zelfde verhaal als met de legextensions en quad sweep waar de pr0's het wel eens over hebben. Persoonlijk boeit het me niet zo bijsterveel omdat ik nog lang niet hoef te denken aan meer quad sweep of meer definitief op me 2e quad of druppel. Maar wat ik dan weer compleet achterlijk vind is mensen die 60kg wegen en dan aankondigen dat het onzin is terwijl hun lichaam net zoveel weegt als de linker vastus lateralis van de pr0's in kwestie.

Dus in relatie tot de stelling, ik neem geen dieetadvies aan van fatboys en geen bulkadvies van (nog) skinny ecto's, ik leer niet squatten van een beachboy, maar van de experienced power/olympic lifter en ik ga ook geen 2x per week deadliften in de week bij een rippetoe schema, omdat ik anders geen dikke onderrug zou krijgen volgens de deurmatten op BN als de big boys me allemaal adviseren het bij 1x per week of minder te houden en de pr0's ook hyperextensions en reverse hypers doen (niet dat ik een reverse hyper heb ). Ik begin niet aan HIT, wat de sticky op BN ook zegt, want let's face it, geen enkele pr0 doet het, en niemand die fatsoenlijk benen traint kan het opbrengen om de volgende ochtend te sprinten op een stationairy bike, prowler pushes op benendag lijkt me dan weer wel badass. En wat hier op BN ook gezegd wordt, steady state cardio is lang niet zo schadelijk als hier beweerd wordt als ik de mensen die echt zwaar ripped met redelijk wat VVM rondlopen mag geloven (en dat doe ik) en die beginnen praktisch direct met cardio als ze de cut in gaan. Dat sommigen leven op tonijn en olijf/lijnzaad olie is bijzaak

Owh en tot slot, zeggen dat benen trainen noodzaak is om een groot UB te krijgen is ook de grootste mythe die er bestaat. Lopen genoeg mensen rond met een UB van iemand die met benen dik 100kg zou wegen, zijn nog te beroerd om wat leg extensions te doen. Is het nodig voor een goed fysiek ja, is het nodig voor een UB nee, gaat het sneller met, ik denk persoonlijk van wel, maar kijkend naar wat er verder rondloopt heb ik zo mijn twijfels soms.
                Last edited by Yawgmoth; 07-07-2010, 20:25.
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ja en nee. Vooropgesteld dat ik niks zou weten van bb: ja, dan zou ik, in het geval van hetzelfde verhaal, eerder de grote vertrouwen dan de dunne. Aan de andere kant: ik weet wel iets van bb. Ik leg wat mensen zeggen naast wat ik weet, vergelijk, bekijk of er enige logica in zit, en dan research ik verder indien een verhaal me enigszins plausibel lijkt. Research kan trouwens ook empirisch zijn (uittesten), niet alles gaat via pubmed.

@ Yaw
                  Je kunt zeggen wat je wilt, maar inner en outer chest bestaan gewoonweg niet. Het is fysiologisch gezien gewoon onmogelijk. Kijk maar hoe die spiervezels lopen. Het enige mogelijke zou zijn dat die pro's hun spiervezels een licht andere richting kennen (genetisch foutje, maar in dit geval voordeel), maar ook daar heb ik serieuze twijfels bij.
                  Last edited by GeneralIx; 07-07-2010, 20:29.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik gelloof me trainings maat waarom mijn massa niet zo hart gaat iede half uur zegt hij eten gvd das dus wat ik niet doe en hij wel.... daarom is hij mister big T . en ik dunne spriet maar iemand die heel dun is kan veel meer kennis hebben dan een supper groote gast....

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Ja en nee. Vooropgesteld dat ik niks zou weten van bb: ja, dan zou ik, in het geval van hetzelfde verhaal, eerder de grote vertrouwen dan de dunne. Aan de andere kant: ik weet wel iets van bb. Ik leg wat mensen zeggen naast wat ik weet, vergelijk, bekijk of er enige logica in zit, en dan research ik verder indien een verhaal me enigszins plausibel lijkt. Research kan trouwens ook empirisch zijn (uittesten), niet alles gaat via pubmed.

@ Yaw
                      Je kunt zeggen wat je wilt, maar inner en outer chest bestaan gewoonweg niet. Het is fysiologisch gezien gewoon onmogelijk. Kijk maar hoe die spiervezels lopen. Het enige mogelijke zou zijn dat die pro's hun spiervezels een licht andere richting kennen (genetisch foutje, maar in dit geval voordeel), maar ook daar heb ik serieuze twijfels bij.
                      Zeg ook niet dat ik direct CG incline BP's ga doen voor inner upper chest (verre van), ding blijft wel als de pr0's het doen en die met de beste chest rondlopen is er iets voor te zeggen, lijkt me niet dat alle pr0's met licht anders lopende upper pecs loopt?

Spreek je verder biologisch gezien ook niet tegen, maar empirisch gezien zit je dan wel met mensen die het verkondigen en het waarmaken, t.o.v. logische biologische/wetenschappelijke onderbouwingen die het tegendeel bewijzen. For now houdt ik het wel fijn bij flat en incline en laat ik inner en outer lekker met rust

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

En ik altijd maar luisteren naar FM
                        Daar lag het aan.

Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                        Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                          En ik altijd maar luisteren naar FM
                          Daar lag het aan.

Hoeso FM is big boy toch ofniedan?

Comment

Ja, op voorwaarde dat hij niet alleen zijn resultaten bereikt heeft puur door het hele jaar op AS te gainen. Ik neem sowieso niets aan voor ik het zelf gecheckt heb.
                            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

ik neem van bijna niemand meer iets aan. grotendeels lullen ze toch onzin. op DBB zit vol met dombo's en hier is het niet veel anders. als ik wat wil leren probeer ik het in de praktijk uit en kijk wat er gebeurd. dat gecombineerd met info van "pro's" van bijvoorbeeld west side barbel en olympisch gewichtheffers en dan zelf tot conclusies komen en nadenken. Leer je veel meer van dan anderen domweg na papegaaien.

ik ga dus niet snel uit van hoe iemand er uit ziet. In mijn optiek is iedereen dom en dusver is er nog geen 1x een gesprek geweest waarbij er nagedacht hoefde te worden. Alleen maar uitlachen die gast en weg lopen.

als ik van uiterlijk uit zou gaan... Ik luister niet naar mannetjes die minder dan 100kg wegen hoe ripped ze ook mogen zijn. Die gasten zijn hun beginner status nog niet eens voorbij in mijn ogen. Wat kunnen zij mij leren. Dusver heb ik pas 1x iemand om advies gevraagd waar ik ook echt wat aan had. Dat was Huggybear van DBB met uitleg hoe me bench te verbeteren. Ik vroeg hem omdat hij 220+ benched in een wedstrijd. Ik ga dan niet iemand vragen die net 150kg benched.
                              Last edited by Falstyr; 07-07-2010, 21:12.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X