FF opletten allemaal!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FF opletten allemaal!

Ik kreeg gisterenmorgen een email bericht van een BN menber. Zijn/haar e-mailadres staat ook bij mijn msn contacten.

Het bericht was in mijn ogen normaal maar het ging om een soort van beschermend bericht. Het ging erom dat ik mijn telefoonnummer moest intoetsen en ik dan instructies zou krijgen hoe ik het bericht kon lezen.

Maaaaaar, ik heb de persoon die mij "gemaild" had een terugmailtje gestuurd dat ik het geheime bericht niet kon openen en het anwtoord dat ik kreeg was verontrustend, namelijk "waar gaat dit over"?

Gelukkig achteraf had ik mijn nummer niet goed ingevuld.Er is verder ook (nog) niets afgeschreven van mijn beltgoed enz.

Dus het lijkt wel of er weer een soort van bende actief die mailasdressen uit je bestand plukt en deze gebruikt om andere mensen op te ligten. Althand hier lijkt het wel op.

Dus krijg je een soortgelijke mail toets dan niet zomaar je nummer in hoe goed je de afzender denkt te kennen. neem eerste contact op met de afzender.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan en wees gewaarschuwd!

The Phoenix

Ik heb er ook 1 gehad, gewoon aanmerken als ongewenst / afz. blokkeren en
    deleten.
    Dit is de mail:

Hey,

Ik heb je net een beschermd bericht gestuurd.
    Ik heb het expres op deze manier gedaan zodat het echt alleen tussen ons blijft.
    Graag wel even reageren.

http://www71.beschermd-bericht.com/?invite=u2g403i4v5f4a4j4u46424k534t4z526n5n4i4i4c4 g4o4r564i4p5q2a4x5d4g4g4h434x5n4o5g474e4t5k4e4z5l4 2463h4g4k4s534h4r5z3k5h4j4

-----------------------------------------------------------------------------------------
    Wat moet u doen om uw beschermd bericht te lezen?

1. - Kopieer en plak uw unieke link in uw webbrowser, http://www71.beschermd-bericht.com/?invite=u2g403i4v5f4a4j4u46424k534t4z526n5n4i4i4c4 g4o4r564i4p5q2a4x5d4g4g4h434x5n4o5g474e4t5k4e4z5l4 2463h4g4k4s534h4r5z3k5h4j4

2. - Vul uw mobiele nummer in en volg de instructies die volgen

3. - Lees uw beschermd bericht en verstuur zelf ook beschermde berichten

-----------------------------------------------------------------------------------------
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ja, ik heb hem ook gehad en gelijk verwijderd.
      De afzender zei me niets en ik hou niet van dit soort mails dus die gaan gelijk weg.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Ik heb er ook 1 gehad, gewoon aanmerken als ongewenst / afz. blokkeren en
        deleten.
        Dit is de mail:

Hey,

Ik heb je net een beschermd bericht gestuurd.
        Ik heb het expres op deze manier gedaan zodat het echt alleen tussen ons blijft.
        Graag wel even reageren.

http://www71.beschermd-bericht.com/?invite=u2g403i4v5f4a4j4u46424k534t4z526n5n4i4i4c4 g4o4r564i4p5q2a4x5d4g4g4h434x5n4o5g474e4t5k4e4z5l4 2463h4g4k4s534h4r5z3k5h4j4

Wat moet u doen om uw beschermd bericht te lezen?

1. - Kopieer en plak uw unieke link in uw webbrowser, http://www71.beschermd-bericht.com/?invite=u2g403i4v5f4a4j4u46424k534t4z526n5n4i4i4c4 g4o4r564i4p5q2a4x5d4g4g4h434x5n4o5g474e4t5k4e4z5l4 2463h4g4k4s534h4r5z3k5h4j4

2. - Vul uw mobiele nummer in en volg de instructies die volgen

3. - Lees uw beschermd bericht en verstuur zelf ook beschermde berichten

Shit!!!!!! dat is dezelfde. Maar ik heb de link geopend via mijn telefoon. Kan dat kwaad? zelfs al zouden ze nu mijn nummer hebben? Godver wat moet ik anders doen?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
          Shit!!!!!! dat is dezelfde. Maar ik heb de link geopend via mijn telefoon. Kan dat kwaad? zelfs al zouden ze nu mijn nummer hebben? Godver wat moet ik anders doen?
          Weet ik niet, maar volgende keer niets meer invullen en ook niets bellen of SMS'en.

Laatst nog een andere gehad (zie ook de spelling van titel van de mail)
          ennehhh ik ben geen ING klant, heb er ook geen aandelen van (helaas):

Belangerijk Mijn ING Nieuws

Beste gewaardeerde klant,
          U hebt een nieuwe beveiligingsupdate van ING. Alstublieft
          Log in op uw account om deze update te bevestigen
          Update your online bankieren
          ING Bank NV
          Handelsregister Leeuwarden nr. 33031431
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Weet ik niet, maar volgende keer niets meer invullen en ook niets bellen of SMS'en.

Laatst nog een andere gehad (zie ook de spelling van titel van de mail)
            ennehhh ik ben geen ING klant, heb er ook geen aandelen van (helaas):

Belangerijk Mijn ING Nieuws

Beste gewaardeerde klant,
            U hebt een nieuwe beveiligingsupdate van ING. Alstublieft
            Log in op uw account om deze update te bevestigen
            Update your online bankieren
            ING Bank NV

Handelsregister Leeuwarden nr. 33031431

Nee ik vul zeker niets meer in maar omdat ik deze jongen redelijk goed ken dacht ik dat het wel te vertrouwen was.

voorlopig merk ik niets wat betrefd afschrijving tegoed of zo.

Comment

zoiezo nooit iets invullen als je in een mail naar een website gestuurd word.....

Comment

Originally posted by djyeppi View Post
                zoiezo nooit iets invullen als je in een mail naar een website gestuurd word.....

Ja dat zal me ook geen tweede keer gebeuren. Maar als leek op gebied van dat soort zaken heb in mijn goed vertrouwen te snel gebruikt. Nou ja aldoende leert men.

Comment

Dat je daar ook nog zowat op reageert.. ongelovelijk hahaha

Comment

krijg zo vaak emails van contactpersonen die ze zelf niet verstuurd hebben. op mn zakelijke mail zelfs een van men eigen zakelijke account. haha.
                    ik open nooit van die onzin want ik lees echt alleen vragen oid.
                    doe nergens aan mee.
                    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X