Tsunami Japan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by niet_hier View Post
    Hier een korte update uit Tokio: het is nu zondag morgen. Het dagelijkse leven is weer gewoon hervat, zoals ik gisteren ook al meldde. Wel merkten m'n echtgenote en ik bij het boodschappen doen dat sommige vakken in de supermarkten helemaal leeg zijn. Dat zijn de schappen met "gemaksvoedsel": dingen als snacks, instant noedels enzovoorts zijn helemaal leeg. Maar er zijn nog genoeg andere dingen te eten, dus maak je geen zorgen dat ik onbedoeld in de cut terecht kom. En de gym schijnt ook weer gewoon geopend te zijn, dus dat ga ik later vandaag uitproberen.
    Wat een rare gewaarwording was, achteraf gezien, waren de enorme hoeveelheid lichten in kantoorgebouwen toen ik vrijdag 's avonds uit het raam van m'n woonkamer keek. Op zaterdagavond was alles donker, zoals ik dat gewend ben. Toen drong het tot me door dat al die lichten het gevolg waren van mensen die op vrijdag niet naar huis konden en de nacht op kantoor moesten doorbrengen. Toen op zaterdagmorgen de treinen weer begonnen te rijden kon iedereen weer naar huis. Ik hoorde dat een derde van mijn collega's ook op kantoor overnacht hebben. En je begint nu de verhalen te horen van collega's die meer dan 10 uur (!) gelopen hebben om thuis te komen.
    De mensen in het getroffen gebied hebben het echt slecht, geen eten en drink water of dan wel slecht te krijgen. Ik heb op het koreaanse nieuws vele beelden gezien die echt heel dicht bij de tsunami was opgenomen. Bizar gewoon. Het was een muur van water en zo snel.. 10 uur lopen naar naar is nogal wat. Ik kan me voorstellen dat je dat er wel voor over heb om bij je gezin te komen. Is alle goed met jou familie daar? En hebben ze in Tokio veel last van naschokken?
    een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Explosie in kerncentrale Fukushima

http://www.nu.nl/buitenland/2467517/...-in-tokio.html
      zware aardschokken in tokio
      Last edited by laurann; 14-03-2011, 07:21.
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Nu weer een explosie bij een tank waar je hem liever niet hebt,er zit namelijk geen uranium in zoals in de vorige,maar na wat blijkt plutonium!
        Als dit spul de aarde zal bereiken/contacten geeft dit duizenden keren meer schade als uranium,dit zou tot gevolg kunnen hebben dat er zo'n 1000jaar niemand meer zou kunnen wonen door stralingsgevaar,als het dus gebeurt dan is het bovenste gedeelte van Japan voorlopig onbewoonbaar!

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
          Ondanks dat het vervelend is voor de mensen, maak ik me toch meer zorgen om dit hier:

Nieuw probleem kerncentrale Fukushima - Regio - Stentor
          ofcourse vent 10k mensen omgekomen. echt serieus ga je mond spoelen, als je het verhaaltje goed hebt gelezen is er amper gevaar omdat de stalen behuizing niet is aangetast

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
            ofcourse vent 10k mensen omgekomen. echt serieus ga je mond spoelen, als je het verhaaltje goed hebt gelezen is er amper gevaar omdat de stalen behuizing niet is aangetast
            Dat ik me meer zorgen maak over de potentieële gevolgen van een kerncentrale waarbij de ene ontploffing na de andere plaatsvind, dan over de lokale gevolgen van een tsunami, mag ik rustig vinden lijkt me. Van de tsunami hoef ik me hier in Nederland immers geen zorgen te maken. De gevolgen kunnen immers véél grootschaliger, én langer zijn dan die van een tsunami. Dat jij het hier niet mee eens bent, mag ook jij rustig vinden, maar ik vraag jou net zo goed niet om je mond te spoelen.
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
              Dus jij neemt alles voor waar aan wat je leest,tja die schaapjes!!!!

Comment

Originally posted by Richard075 View Post
                Dus jij neemt alles voor waar aan wat je leest,tja die schaapjes!!!!
                Ghehe, 'think for yourself, question authority'. Het probleem is alleen dat je het zelf niet kunt controleren...

Comment

Ehh sean was bedoelt tegen janjaap die doet alsof er niks aan de hand is omdat de lokale overheden de schaapjes nog niet helemaal in paniek willen hebben he!

Comment

I know, en wat ik bedoelde te zeggen was dat ik jouw vizie op het geheel wel kan waarderen. Ik denk er namelijk ook wel zo over, alleen roep ik het niet hardop.

trouwens, kun je misschien eens uitleggen wat je met: Le intenbris luccens bedoelt? Me = curious

Comment

Okidoki!
                      Tja dacht dat er nog wel meer mensen waren die dit behoorlijk intreseerden,en de eventuele gigantische grote gevolgen van deze eventuele ramp voor de hele wereld zouden volgen op de voet.

Niet dus!!Hahahaha

Comment

Het interesseert me ook zeker wel maar niet die 10k mensen die dood zijn. Dit heeft maar heel weinig impact op Japan (Ik zeg niet dat ik het niet erg vind). maar meer over de nucleaire ramp die daar gaande is. Ik zie het best wel gebeuren dat daar dadelijk een meltdown ontstaat en een enorme ramp ontstaat. tsjernobyl 2 alleen dan een heel stuk groter.

Dit zou natuurlijk vreselijk zijn en ik hoop dat dat niet gaat gebeuren.
                        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by kees View Post
                          De mensen in het getroffen gebied hebben het echt slecht, geen eten en drink water of dan wel slecht te krijgen. Ik heb op het koreaanse nieuws vele beelden gezien die echt heel dicht bij de tsunami was opgenomen. Bizar gewoon. Het was een muur van water en zo snel.. 10 uur lopen naar naar is nogal wat. Ik kan me voorstellen dat je dat er wel voor over heb om bij je gezin te komen. Is alle goed met jou familie daar? En hebben ze in Tokio veel last van naschokken?
                          Hallo Kees, inderdaad staan de ongemakken hier in Tokio in geen enkele verhouding tot wat er in het noorden gebeurt. De TV toont de hele dag beelden van de situatie, beelden door mensen zelf gemaakt (soms met hun mobiele telefoon) en interviews met ooggetuigen. En natuurlijk is er de nodige aandacht voor de problemen met de reactoren bij Fukushima.
                          Hier in Tokio merken we met name de gevolgen van het serieuze tekort aan elektriciteit wat Japan nu heeft. Dat tekort is niet alleen veroorzaakt door de centrales bij Fukushima. Er zijn nogal wat andere centrales die ook afgeschakeld zijn door de aardbeving en/of de tsunami. Het tekort maakt dat iedereen probeert op velerlei manieren elektriciteit te sparen. Zo rijden vele treinlijnen niet, en de anderen met lagere frequentie (en zijn dus overvol). Winkels houden hun deuren dicht of verkorten de openingstijden om elektriciteit te sparen. Op kantoor hadden we minder dan de helft van de verlichting aan. En de elektriciteitsmaatschappij heeft ook het "uiterste redmiddel" moeten gebruiken: wijken en stadsdelen werden enkele uren afgeschakeld: geen elektriciteit. Het is onduidelijk hoelang dit tekort zal aanhouden, maar dit zou weken of zelfs maanden kunnen duren.
                          Een groot deel van alle fabrieken in Japan is stil komen te liggen: of door schade aan gebouwen en machines, of doordat toeleveranciers niet meer leveren kunnen, of doordat medewerkers niet op hun werk kunnen komen, of doordat de eindproducten niet geëxporteerd kunnen worden (vele havens zijn beschadigd). Japan wil natuurlijk graag de industrie weer op gang helpen, want dat levert geld op wat nodig is om alle schade in het land te herstellen.
                          Iedereen beseft dat de situatie zeer ernstig is en dus wordt er niet geklaagd. Integendeel, de Japanners proberen creatief te zijn en nog meer energie te sparen.
                          Oh ja, naschokken: die hebben we nog geregeld. Gedurende het weekend hadden we er velen, maar het werd geleidelijk minder. Vanmorgen (maandag) werden we echter weer eens stevig wakker geschud met een hevige aardbeving. Daarna volgden echter nog een paar kleinere schokken; dit zal nog wel een aantal dagen zo doorgaan.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

ma 14 mrt 2011, 13:26 | 67 reacties | lees voor
                            SGP'er: einde van de wereld nabij

Hoogeveen - Drents SGP-leider Willem van Hartskamp weet het zeker. De aardbeving in Japan is een sterke aanwijzing voor het einde van de wereld.

Willem van Hartskamp Foto: Twitter

"Het kan niemand zijn ontgaan: de wereld gaat voorbij en haar begeerlijkheid! Iedereen moet zijn ogen openen voor de terugkeer van Jezus!" schrijft het lid van de strengchristelijke partij. En : "aardbeving geeft aan: Het einde van de tijd is nabij! Geen 25 jaar meer..."
                            "PS het is geen bangmakerij van mijn kant, maar simpelweg de Bijbel die het allemaal heeft voorzegd!" Vol instemming citeert hij een tweet van evangelist Arjan Baan: "De Bijbel noemt aardbevingen een begin v/d weeën. (Matth. 24:8) Een vooraankondiging v/d persweeën; een voorspel van ergere gebeurtenissen!"

Wat vinden jullie hier van?

Comment

LOOOL

Serieus, hoe kan dat ten heden dagen nog in de Nederlandse politiek zitten?

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
                                ma 14 mrt 2011, 13:26 | 67 reacties | lees voor
                                SGP'er: einde van de wereld nabij

Hoogeveen - Drents SGP-leider Willem van Hartskamp weet het zeker. De aardbeving in Japan is een sterke aanwijzing voor het einde van de wereld.

Willem van Hartskamp Foto: Twitter

"Het kan niemand zijn ontgaan: de wereld gaat voorbij en haar begeerlijkheid! Iedereen moet zijn ogen openen voor de terugkeer van Jezus!" schrijft het lid van de strengchristelijke partij. En : "aardbeving geeft aan: Het einde van de tijd is nabij! Geen 25 jaar meer..."
                                "PS het is geen bangmakerij van mijn kant, maar simpelweg de Bijbel die het allemaal heeft voorzegd!" Vol instemming citeert hij een tweet van evangelist Arjan Baan: "De Bijbel noemt aardbevingen een begin v/d weeën. (Matth. 24:8) Een vooraankondiging v/d persweeën; een voorspel van ergere gebeurtenissen!"

Wat vinden jullie hier van?
                                Ik geloof niet in dat soort onzin. Ga dus ook geen discussie aan.
                                een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X