Totaal eens met Shanasse, Armstrong heeft gewoon vreselijk hard moeten werken om 6x de tour te winnen. Dat hij hier waarschijnlijk doping voor gebruikt heeft wil niets zeggen, vrijwel iedereen die deelneemt aan de tour gebruikt wel het een en ander, net zoals in vrijwel elke andere topsport.
Olympische spelen
Collapse
X
-
Hahahahahaaa, mijn plannetje is gelukt dat er een discussie zou van komen.
Ik heb deze al meerdere keren gevoerd met andere mensen en ik zal u ook vertellen Ms S waarom ik geen respect voor Dhr Armstrong kan opbrengen, ik weet niet of jullie de Tour de France of de wielerkoers in het algemeen volgen, ik wel, onze belgische Eddy Merck had de Trour 5 x gewonnen en dit werd nu verbroken door armstrong, enig verschil Eddy Merck koerste een heel sezoen,hij deed mee aan alle wedstrijden en won dan nog eens 5x de Tour , daarvoor moet je respect hebben, niet iemand die een heel jaar geen enkele maar dan ook geen enkele wedstrijd koerst,die enkele maanden voor de tour begint het parcour begint te verkennen en deze dan ook steen voor steen kent en zijn hele ploeg ernaar afstemt, oke je kan zeggen dit is slim gezien, maar geen enkele andere renner doet dit niet om de eenvoudige reden dat ze nog andere koersen willen doen. Laat ons stellen dat iedere renner dit zou doen, leven naar 1 wedstrijd toe dan hebben we godverdomme geen wielersezoen meer, want iedereen wilt zich voorbereiden op de Tour.
Armstrong rijdt geen enkele wedstrijd per jaar en dan wint hij nog maar soms 4-5 ritten in de Tour, voor iemand dat zijn ploeg minuut per minuut voorbereidt op de tour vindt ik dit maar een magere winst en vindt ik dat hij elke rit moet winnen.
Nu gaan we spreken over de doping, ik weet niet of jullie dat weten maar armstrong mag middelen gebruiken (test) die normaal op de verboden lijst staan en dit omdat hij ziek is geweest MAAR ook waarvan hij genezen is verklaard, dus waarom moet iemand nog middelen gebruiken als hij genezen verklaard is.
Ik heb alle respect voor de man dat hij de ziekte overwonnen heeft, maar voor zijn ziekte stelde armstong niks voor dan was hij een rennertje als iedereen, hij is ziek geworden,ervan hersteld komt terug in de wielersport en boem hij wint plots een tour
Grtzstil growing
Comment
-
Lieve mensen jullie halen 2 zaken door elkaar hier, je kunt respect voor een persoon hebben zonder respect te hebben voor de manier waarop hij bepaalde dingen doet..
Ofwel respect voor die Armstrong omdat hij die vreselijke ziekte heeft overwonnen en verder totaal geen respect ( waardering ) voor de manier waarop hij zijn overwinningen heeft behaald.
Greets...Growing is like sex you can never get enough...
Pain is temporary...pride is forever...
Comment
-
Ik weet nu in ieder geval één ding heel erg zeker Snipke en dat is dat jij de mentale impact van een levensveranderende situatie, zoals zo'n ziekte is, zwaar onderschat.
Zoiets kan iemand namelijk breken, maar ook vreselijk veel sterker maken als je er doorheen weet te komen.
Als voorbeeld: een bekende van mij heeft vroeger in een bedrijfsongeval een arm verloren, tot vlak onder het schoudergewricht. Deze jongen speelde handbal in het 3e team zonder veel uitzicht op hogerop geraken, omdat hij met name mentaal vaak te kort kwam.
Na dat ongeval heeft hij enorm moeten knokken voor héél veel dingen. Het gevolg was dat hij mentaal zoveel sterker is geworden dat hij later, met dus slechts één arm, zich moeiteloos staande wist te houden in het 2e team. Het niveau daarvan was ongeveer vergelijkbaar met de eerste divisie in het Nederlandse voetbal. Met handbal dus hè, een sport waar normaal gesproken twee handen toch wel een eerste vereiste is!
Om nu dus de kracht van Armstrong alleen op doping gebruik af te wenden vind ik een zwaktebod. Daarbij mag het overduidelijk zijn dat voor wat hij mag gebruiken (aangenomen dat het zo is) wel degelijk een zeer duidelijk aantoonbare medische reden moet zijn, de wielersport is strenger dan ooit dus er zal niets 'zomaar' worden toegelaten.
Nog los van het feit dat helemaal niet bewezen is dat hij illegale middelen gebruikt. Ook Armstrong wordt gedurende het jaar regelmatig aan controles onderworpen, echt niet alleen tijdens de Tour. En als hij die controles dan weet te beduvelen en toch gebruikt zullen heel veel andere renners dat ook kunnen en doen, dus trekt dat toch vanzelf weer gelijk?
En ja, het leven bestaat uit keuzes maken. Je hoeft het niet eens te zijn met de manier waarop Armstrong zijn seizoenen opbouwt, maar je hoeft hem er ook niet voor af te breken.
Je kunt aan alle kanten afbreuk willen doen aan de prestaties, maar 6x de Tour winnen blijft staan en dat is niet voor niets nog nooit gepresteerd.
Overigens komt het over alsof je denkt dat daar respect voor hebben afbreuk zou doen aan de prestatie van je landgenoot in het verleden.
Persoonlijk vind ik dat onzin, het zijn allebei op hun eigen manier wereldprestaties en dus verdienen ze ook gewoon allebei respect wat mij betreft.
Comment
-
Over het gebruik van doping wil ik me niet uitspreken ik weet enkel dat hij middelen het hele jaar mag gebruiken met name test dat een andere wielrenner niet mag gebuiken, maar zo zijn er wel meer gevallen bekend in de wielersport, en waarschijnlijk gebruikt iedereen daar wel want zie het anders niet zitten om zo een tour uit te rijden. En achter de tour nog te schitteren in één of andere klassieker (die armstron dan wel niet mee rijdt) .
De mentale inpact van zo een levensveranderende situatie ken ik zeker wel Ms S, heb een vriend die tijdens een motorongeluk zijn been is verloren en na zijn revalidatie is deze door vrienden meegenomen geweest naar de sportschool en die jongen heeft zich daar volledig op toegelegd dat hij europees kampioen gewichtheffen is geworden en nu een succes volle onderneming runt in de securitiesector.
Ergens moet je me toch verkeerd begrepen hebben want ik breek armstrong niet af omdat hij zijn sezoen zo indeelt, ik vindt gewoon dat daar niet zoveel waardering kan voor opgebracht worden dan bv voor een Eddy Merck, nu moet jij mij eens zeggen voor je de meeste sympathie zou hebben en wie het meeste moet werken ,iemand die een heel sezoen koerst en dan nog 5x de tour wint of iemand die zich concentreerd op de tour alleen en dan nog maar 4-5 dagen echt koerst want voor de rest moet de ploeg alles doen.
Laat een armstrong eens een volledig sezoen meerijden dan zullen we zien wat hij kan doen in de Tour en als hij dan de tour wint dan doe ik mijn hoed af voor hem, maar niet op deze manier met de eer gaan lopen en doen dat je de beste renner aller tijden bent
Wil er nog wel aan toevoegen dat ik respect heb voor uw mening Ms S en hoop dan ook dat u respect kan opbrengen voor mijn mening
Grtzstil growing
Comment
-
Ik kan zeker wel respect opbrengen voor je mening Snipke, zeker nu die zo langzamerhand wat genuanceerder lijkt te worden.
Ik begrijp echter niet waarom je me vraagt voor wie van de twee ik de meeste sympathie op kan brengen, alsof respect voor één van de twee niet mogelijk zou zijn zonder de ander minder te vinden.
Het is geen vergelijk, ze hebben beiden een top prestatie geleverd op hun eigen manier.
Waar ik een probleem mee heb is de opmerking dat Armstrong geen respect zou verdienen.
Helemaal los van alle randargumenten, hij weet wel gewoon 6x (!! de Tour te winnen en doet dat ook nog eens nádat hij zo'n ziekte heeft overwonnen.
Als je vindt dat zo iemand al geen respect verdient, wie dan nog wel?
Comment
-
Zijn hangende vrienden zijn bestraald en kapot dus, Snip.
Dus mag ie aan de HRT. En ja, dan kan je bijvoorbeeld wa goochelen met wat statistieken en lap je hebt constant de testwaardes van een 18-jarige... bijvoorbeeld...
Ik ben weeral 100% met Snip en niet omdat ie ook Belg is, maar omdat zijn argumenten nu net datgene zijn waar 90% van de wielerfans mee zitten...
Mindere goden vliegen uit de tour omwille van een 'cleane' tour... En andere mensen vervat in een lopend gerechtelijk onderzoek van het dopingschandaal via hun Italiaanse sportdokter, blijven rijden.
Vanuit commercieel Tour-belang begrijpelijk, maar het hele idee rond gerechtigheid is wel ver zoek...
Dus laat ze gewoon allemaal doperen ipv met twee maten en gewichten commerciele belangen te verdedigen...
En nog één ding... ivm het zogeheten kleine aandeel van doping in alle sporten whatsoever...
Ik lees vaak die line ivm genetische aanleg, talent, wilskracht en maar 5% doping... Mijn mening is dat dit utter BULL S H IT is... Laten we eerder stellen dat dit eerder ligt rond de 20-30%.
Vroeger reden mensen rond met EPO terwijl die andere dat niet kenden... Heb ergens gelezen dat iemand aan de EPO en hematocriet van 50 wel 50 km/uur gemiddeld rijdt en waar iemand met normaal hematocriet van 40 daar maar 40km/u presteert...
Da's dus een factor 0.8 verschil in snelheid tussen iemand die gebruikt en iemand die het bestaan er niet van kent...
Gegarandeerd zijn er nu net zo spullen die niemand kent, maar bepaalde personen wel via via.. Snappie...
En ivm Topbodybuilders... Ik hou van een gespierde fysiek zekers, maar bodybuilders moeten bij mij niet afkomen met die dope is maar 5% aandeel van mijn fysiek, hehe LOLOL....
Een dopingmiddel als GH, slin en as (EN Chad Nichols!!!! heeft een persoon als Coleman gebracht van 240 lbs droog paar jaar geleden naar nu waarschijnlijk 290-300 lbs droog...
En Ron is een beest in zijn trainingen zondermeer... Maar dat was ie paar jaar geleden ook al... En dan zeggen dat de middeltjes maar 5% zijn, hehe LOLOL. En ik ben Sinterklaas...
En nogmaals topbodybuilders leven voor hun sport 300% dag in dag uit.. maar ze kunnen dat ook. Een normaal alledaags persoon als ons allen hier op het forum kunnen dat niet.. Wij moeten ook gaan werken daarnaast... En ik heb hier foto's al gezien van personen die zonder die last (werk) ook zeeer ver zouden geraken mits die '5%' extra.
Mijn respect gaat nu eenmaal ook samen met enige mate van common sense en prietpraatverhaaltjes van atleten als zou dope bijna niets uitmaken, hehe... Nou ja, dan heb je mijn respect al uberhaupt niet, zowel bodybuilders als wielrenners niet... En denken dat je de grootste ter wereld bent al helemaal niet... Vraag maar aan Maurice Green met zijn GOAT tattoo... Hij is wel nummer drie geworden ehhe.. Op zulke momenten is Black happy... Hoogmoed voor de val weetjewel... Nu Armstrong nog
Dus mijn clue... laat ze toch allemaal gebruiken ipv de huidige schertsvertoningen rond oa één van de grootste klieren ter aarde...
Maar goed... nogmaals.. Who the #### am I?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...6 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
12 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: