Eurotrip 2013

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eurotrip 2013

Heee goedenmiddag,

wij zijn volgende zomer van plan met een groep vrienden een trip door Europa te maken met een oude afstandse camper ( moet nog gekocht worden ), ik zat eigenlijk te denken aan een trip van -Antwerpen, Parijs, Madrid, Barcelona, Monaco, Milaan, Munchen, en weer terug- Nu hebben we dit nog nooit eerder gedaan, en daarom vroeg ik me af hoeveel geld zoiets gaat kosten? en of het haalbaar is zoveel grote steden te bezoeken. Ik las ook dingen op internet over reizen naar Oostbloklanden, lijkt me ook leuk, maar de 'top' steden en het zomerse weer/strand trekt ons toch meer. dan kunnen we overdag lekker chillen/rijden en savonds stappen.

Er zal nog heel wat water door de zee moeten voor dat dit allemaal gebeurd
    we gaan namelijk eerst naar Sunny beach deze zomer,
    dus er mag eerst weer flink gespaard worden, en een Camper geregeld worden enzo. maar toch was ik wel benieuwd of er op dit forum ook mensen zijn die zoiets ooit gedaan hebben/gaan doen met vrienden?

samengevat:
    -oude camper scoren
    - ca. 5 jongens van een jaar of 20 tegen die tijd
    - grote steden aandoen, indien mogelijk
    -budget?
    - tijdsbestek van een week of 2-3

Ik ben dus heel benieuwd of er mensen zijn die hier wat over kunnen vertellen, of ervaring mee hebben !

Groetennnn
    18 jr/179cm/81kg/bf 11%
    SQ 1x90 BP 1x100 DL 1x140
    Living the dream that's called "my life"!

Kan een ander toch niet schatten.

Zie het plezier er ook niet van in om in een oude auto door de hitte te rijden

Comment

Een neef van me heeft dat vorig jaar gedaan. Die hadden een oud busje voor 12 man ofzo gekocht en zijn met zijn 5en gaan touren. Moet wel echt vet zijn, busje/camper naderhand gewoon weer proberen te verkopen met een beetje geluk ben je er dan maar een paar honderd euro aan kwijt. Brandstof e.d. zou ik niet weten, kun je ook niet echt inschatten.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

vind jullie aan de jonge kant voor zo iets.
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
          vind jullie aan de jonge kant voor zo iets.
          Jaa we zijn wat dat betreft ook vrij jong, maar ik had zoiets; van uitstel komt afstel, we zijn nu nog nergens aan gebonden, en hebben als student zijnde zomers alle tijd van de wereld.

Maargoed ik zie leeftijd niet echt als iets om zo'n reis uit te stellen ofzo,
          18 jr/179cm/81kg/bf 11%

Comment

Originally posted by mynameisbob View Post
            Jaa we zijn wat dat betreft ook vrij jong, maar ik had zoiets; van uitstel komt afstel, we zijn nu nog nergens aan gebonden, en hebben als student zijnde zomers alle tijd van de wereld.

Maargoed ik zie leeftijd niet echt als iets om zo'n reis uit te stellen ofzo,
            Ik doel meer op rij-ervaring. Is nogal wat om heel Europa rond de reizen...tis niet van hier naar Utrecht bijvoorbeeld. Komt veel bij kijken....maar iig wel toffe ervaring en zal er met zijn allen goed over nadenken om het te gaan doen.
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
              Ik doel meer op rij-ervaring. Is nogal wat om heel Europa rond de reizen...tis niet van hier naar Utrecht bijvoorbeeld. Komt veel bij kijken....maar iig wel toffe ervaring en zal er met zijn allen goed over nadenken om het te gaan doen.
              Jaa klopt , nouja we hebben nog even inderdaad.
              en we zijn allemaal wel in 't bezit van een rijbewijs, dus vaak wisselen zodat er niemand moe wordt enz.

we hebben ook nog geen 'vaste' groep, er zijn wel een paar die het heeel graag willen, dus we zien wel

het lijkt mij persoonlijk in ieder geval ge-weldig
              18 jr/179cm/81kg/bf 11%

Comment

Is gaaf, en aan te raden. Ik adviseer minimaal 2000 euro, maar dan loop je de kantjes eraf, meer is altijd beter! Ik denk overigens dat Kojak niet op moeheid doelde, maar over de rijcultuur van desbetreffende landen. De meeste ervaren chauffeurs rijden al niet met plezier door dat soort steden, dus laat staan onervaren

Comment

Kosten globaal:
                  camper die op z'n minst goedgekeurd moet zijn + verzekering + wegenbelasting + anwb lidmaatschap europa: minimaal 2500 euro en weer proberen te verkopen wat Kojak al zei om de kosten wat te dekken.
                  minimaal 4600 km voor een onzuinige aftandse camper: 1000 euro (afhankelijk wat de dieselprijs volgend jaar doet)
                  Tolwegen: omstreeks 400/500 euro of je mijd ze, maar dat is hel.....
                  Staanplaatsen: seizoen afhankelijk: op campings moet je rekenen op hoogseizoen ongeveer 60 euro per nacht, laagseizoen 30 euro. voor 3 weken is dat 1260 euro, of je gaat onbekende plaatsjes af bij de boeren ofzo......is risico, je weet niet of en wat er vrij is en no chickies behalve degene die toktok uitkramen...
                  En dan je natje en je droogje nog, vul zelf maar in......
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

Is zeker vet, maar duur ook. Denk dat je met 2 ruggen de neus nog laag zit. Is 10 rooitjes netto, minus een rijdende camper, diens verzekering, minus fucking veel geld voor diesel (denk dat ook daar 1000 laag geschat is in het kader van de omwegen, bergen, en het feit dat ik geen enkele 20'er ken die niet zo hard mogelijk rijdt met wat dan ook. Maar die kosten even conservatief geschat, 4500 camper+800 verz+1500 diesel=5800. Houd je over 4200/5=840 euro voor 2-3 weken=60-40 euro/dag. Is haalbaar, maar echte knalavonden worden erg zuinig doen de dagen erop. Vergeet niet dat er ongetwijfeld een keer iets onder die camper uit gaat pleuren, etc. Etc. Staplaats moet je ook nog hebbben inderdaad... Het lijkt me gruwelijk om te doen, maar denk dat je het onder de 3000 de neus niet hoeft te proberen en een echt lekker vakantiegevoel te houden.

Daar komt inderdaad rij-ervaring ook nog bij kijken. Snelwegen zijn allemaal niet zo boeiend, maar met gebergten wordt het link (de bewegwijzering in italie is was minder enthousiast dan in Nederland met borden nog als "kans op file"), en het rijden in steden als Milaan, Parijs etc. Vergt ook wel enige ondertiteling als je pas net rijdt.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Is zeker vet, maar duur ook. Denk dat je met 2 ruggen de neus nog laag zit. Is 10 rooitjes netto, minus een rijdende camper, diens verzekering, minus fucking veel geld voor diesel (denk dat ook daar 1000 laag geschat is in het kader van de omwegen, bergen, en het feit dat ik geen enkele 20'er ken die niet zo hard mogelijk rijdt met wat dan ook. Maar die kosten even conservatief geschat, 4500 camper+800 verz+1500 diesel=5800. Houd je over 4200/5=840 euro voor 2-3 weken=60-40 euro/dag. Is haalbaar, maar echte knalavonden worden erg zuinig doen de dagen erop. Vergeet niet dat er ongetwijfeld een keer iets onder die camper uit gaat pleuren, etc. Etc. Staplaats moet je ook nog hebbben inderdaad... Het lijkt me gruwelijk om te doen, maar denk dat je het onder de 3000 de neus niet hoeft te proberen en een echt lekker vakantiegevoel te houden.

Daar komt inderdaad rij-ervaring ook nog bij kijken. Snelwegen zijn allemaal niet zo boeiend, maar met gebergten wordt het link (de bewegwijzering in italie is was minder enthousiast dan in Nederland met borden nog als "kans op file"), en het rijden in steden als Milaan, Parijs etc. Vergt ook wel enige ondertiteling als je pas net rijdt.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Jaa vakanties tot nu toe zaten altijd rond de 1000euro, dus zal flink gespaard moeten worden idd, er zijn misschien vd 5 die tegen die tijd hun rijbewijs 2 jaar in bezit hebben (waaronder ikzelf), maar dat is dus qua ervaring nog te verwaarlozen. als het budget tegenvalt kan er natuurlijk altijd een kortere variant gekozen worden, maar het lijkt me toch wel vet om Spanje/italie aan te doen.

maar wat me het lastigste te regelen lijkt is een (veilige) goedkope sta/slaap plaats voor je camper in de steden. want met 5 man kun je inprincipe constant door blijven karren, maar als er een avondje gestapt of gechilled moet worden, moet je toch ergens veilig die kar achter kunnen laten:P

En natuurlijk zorgen voor een GOEIE camper
                        en een groot budget zoals al vermeld.. maargoed het is nog 1,5 jaar dus tijd zat om te sparen
                        18 jr/179cm/81kg/bf 11%

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                          Kan een ander toch niet schatten.

Zie het plezier er ook niet van in om in een oude auto door de hitte te rijden
                          Wauw..

Niets 'coolers' als met een oude auto door de hitte rijden!

Wat betreft rij-ervaring; je doet nergens zoveel rijervaring op als op zo'n roadtrip.
                          Zelf zou ik gewoon een budget stellen en proberen het daar zo lang mogelijk op te redden.
                          2/3 weken weg 2.500,- x 5 = 12.500 E

Maak er de sport van zo cheap mogelijk zo rijk mogelijk te leven.
                          Je kan elke avond gaan clubben, maar een fles drank op het strand met een paar chicks en de beats uit je camper...

Verder pak je de nationale wegen, koop en bereid zelf je eten en vrijkampeer je hier en daar.
                          Als je de ramen van je camper dicht verft of gewoon een beetje lowprofile busje haalt, zet je zo'n ding middenin Parijs neer!!

Waar alle witte hymlermobielen werden verwijderd stonden mijn ouders met hun gepimpte brandweerbus toch mooi op een P bij een rioolputdeksel tussen de jachten in Monaco.

Hoe cool camperen is dat!
                          Ssssmoking

Comment

Hahaha, ja, reserveer een rug voor een mooie geluidsset in die camper.

sigpic

Comment

Haha, Gen mooi verhaal!
                              Je moet een camper netjes onder de 120 houden, niet mee gaan blazen... al helemaal niet in de bergen!
                              Verzekering zit met jullie leeftijd op 150eu per maand(WA), wegenbelasting zal ook zoiets zijn, 300e per maand dus.. als je slim bent schors je hem zodra jullie er klaar mee zijn.
                              Zal hem wel APK laten keuren(als dat niet al gebeurd is) Heb je bij de verkoop ook wat aan.
                              Er zit een kennis van me met een nieuwe zaak die voornamelijk campers verkoopt in Gorredijk aan het nieuwe industrieterrein(Overtoom) Is te doen vanaf Groningen, heeft in alle prijsklassen wel wat staan.. en is een jonge gast(25 oid) die wel snapt dat jullie ermee op vakantie willen en daarna kwijt willen. dus misschien kun je hem na gebruik wel terug verkopen aan hem. Weet niet precies kan nooit kwaad ff te kijken, geeft in ieder geval wat zekerheid.

Voor de rest ben ik het met GEN eens qua kosten, gaat dik 2000 de man kosten.. ik zou proberen het met 6 of misschien wel 7 man te doen.. past wel in een camper toch? beetje normale zittafel kan 4 man hebben.. scheelt alweer paar 100e de neus
                              189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                              Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X