UFC topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Pren View Post
    Ja. De meest gemene trucjes worden tevoorschijn gehaald: ogen prikken, ballen schoppen, gemene plekjes... Je kunt het zo gek niet bedenken. Daarnaast wordt er ook aandacht besteed aan stoot- en traptechniek. Overigens ook aan het vermijden van geweld. Bijvoorbeeld hoe je een niet-agressieve houding aan kunt nemen, waarbij je je wel vrij snel kunt verdedigen. Als je een gevecht ziet aankomen, kun je dat toepassen en miss vermijd je dan een gevecht: Als je niet vecht, kun je ook niet verliezen
    We leren trouwens ook hoe je tegen meerdere mensen tegelijk moet vechten e.d. Ik vind het iig erg leuk en leerzaam. Denk dat ik inmiddels wel 75% van alle kroeggevechten zou moeten kunnen winnen, terwijl ik bepaald geen beer ben.
    Dat vind ik wel interessant. Ik ga ook altijd ruzie uit de weg. Spring wel altijd tussen een bar brawl. Ben 2x echt in een gevecht geweest en had toen wel wat fight skills kunnen gebruiken. Heb ze gelukkig allebei niet verloren
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Ik vecht bijna nooit, wel redelijk vaak sparren laatste tijd weer maar is anders. Ik zie het ook niet echt als vechten, meer als je skills verbeteren, je zwakheden aanpassen etc. Net als een computerspel. Je wordt wel veel en veel rustiger in een conflictsituatie die dreigt, die huge adrenalinestoot is weg zeg maar.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

• Ik merkte die adrenaline een hele tijd later pas. Kreeg ineens spierpijn aan mijn kin en kwam er toen pas achter dat mijn tegenstander wel raak heeft geslagen Bleef zelf vrij rustig op het heetste moment maar ik zie er genoeg die helemaal apeshit gaan. Denk dat het ook veel met je persoonlijkheid heeft te maken hoe je reageert op zo'n situatie maar veel oefenen zodat je op het 'moment supreme' rustig bent lijkt me wel goed

Comment

• Originally posted by Gus View Post
          Ik merkte die adrenaline een hele tijd later pas. Kreeg ineens spierpijn aan mijn kin en kwam er toen pas achter dat mijn tegenstander wel raak heeft geslagen Bleef zelf vrij rustig op het heetste moment maar ik zie er genoeg die helemaal apeshit gaan. Denk dat het ook veel met je persoonlijkheid heeft te maken hoe je reageert op zo'n situatie maar veel oefenen zodat je op het 'moment supreme' rustig bent lijkt me wel goed
          95% van de mensen gaat molenwieken en soort van worstelen, zo simpel is het. Daarom voor streetfights gewoon BJJ leren is echt t meest effectief. Ik ga ook altijd voor de choke als ik de kans krijg terwijl ik veel beter in boksen ben. 10 seconden en geen gezeik meer, once hooked in geen weg meer terug

Comment

Dat vind ik wel interessant. Ik ga ook altijd ruzie uit de weg. Spring wel altijd tussen een bar brawl. Ben 2x echt in een gevecht geweest en had toen wel wat fight skills kunnen gebruiken. Heb ze gelukkig allebei niet verloren
            Dan is het misschien wel interessant. Het is wel vrij prijzig als je nog geen vechtsportartikelen hebt. Tenminste... Bij ons raden ze beschermers aan voor de onderarmen en voor de schenen. Ik heb ze niet en kom altijd met blauwe armen thuis dus nuttig zijn ze zeker :P
            Ik doe een gok

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
              95% van de mensen gaat molenwieken en soort van worstelen, zo simpel is het. Daarom voor streetfights gewoon BJJ leren is echt t meest effectief. Ik ga ook altijd voor de choke als ik de kans krijg terwijl ik veel beter in boksen ben. 10 seconden en geen gezeik meer, once hooked in geen weg meer terug
              Molenwieken idd :') Simpele outside defence is voldoende. Dat is de eerste techniek die je leert :P
              Ik doe een gok

Comment

• Voor een straatgevecht met je vlakke hand doen alsof je door je haar gaat aan de zijkant van je hoofd en je schouder optrekken dan kun je instappen. Met handschoenen is anders veel makkelijker verdedigen. En niet met vuist naar ogen ofzo, mensen trekken instinctief hun kun omlaag, dan hak je vaak op de schedel, zelfde als je vuist tegen de muur rammen...

Comment

• Originally posted by Pren View Post
                  Dan is het misschien wel interessant. Het is wel vrij prijzig als je nog geen vechtsportartikelen hebt. Tenminste... Bij ons raden ze beschermers aan voor de onderarmen en voor de schenen. Ik heb ze niet en kom altijd met blauwe armen thuis dus nuttig zijn ze zeker :P
                  Scheenbeschermers van voetbal mogen zeker niet

Comment

• Je hebt complete gearsetjes, paar tientjes ben je wel klaar

Comment

• Waarom gaat iedere bar vechter altijd voor het hoofd? Zijn zoveel andere plekken waar je kan stoten. Zit daar een of andere psychologie achter?

Dit zijn trouwens wel twee jokers die nu bezig zijn

Comment

• Elliot sub R2! Let's go!

Comment

• Oh... Jammer dat ik dat nu pas hoor, want ik heb mijn spul via de vereniging gekocht en was zo'n ekkies kwijt. Voor een tok, een bitje, een broek en een t-shirt. Met die beschermers en handschoenen was je nog eens 60 euro kwijt, dus die heb ik nog niet gekocht.
                          Ik doe een gok

Comment

Waarom gaat iedere bar vechter altijd voor het hoofd? Zijn zoveel andere plekken waar je kan stoten. Zit daar een of andere psychologie achter?
                            Nou... ga maar eens op het lichaam van een afgetrainde vent stompen. Daar voelt hij waarschijnlijk minder van dan als hij een tik op zijn kaak krijgt Daar heb je immers geen spieren. Daarnaast ben je met een goede klap op je kop gwn KO... Of dood xD
                            Ik doe een gok

Comment

Waarom gaat iedere bar vechter altijd voor het hoofd? Zijn zoveel andere plekken waar je kan stoten. Zit daar een of andere psychologie achter?

Dit zijn trouwens wel twee jokers die nu bezig zijn
                              Denkt intuitief, en makkelijk te raken een hoofd he, daarnaast is kan een goeie tik genoeg zijn. Is echt super super moeilijk om goeie handen te krijgen wat betreft positionering en voetenwerk je kan niet zomaar ff kiezen waar je clean shots plaatst in een brawl. Vandaar dat dingen als kung-fu pure onzin zijn in een echt gevecht en dingen als teakwondo ook totaal waardeloos zijn als de tegenstander goeie handjes heeft.

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
                                Elliot sub R2! Let's go!
                                Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X