De ISIS , moslimbroederschap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Radbraken

Mensen die zeggen dat ze zich geradbraakt voelen weten waarschijnlijk niet waar die uitdrukking vandaan komt, want in de letterlijke betekenis zouden ze dan overleden moeten zijn. Radbraken was een martelmethode die zonder uitzondering door de dood werd gevolgd. Er komt dan ook nog een tweede uitdrukking vandaan: iemand de genadeslag geven. Radbraken ging namelijk als volgt. Het slachtoffer werd aan een houten wiel (rad) bevestigd, waarna de beul met een ijzeren staaf of hamer ieder bot in zijn ledematen brak. De ledematen konden dan door de spaken van het wiel worden gevlochten. Als dat was gebeurd kon de beul de genadeslag (meestal de negende slag) toedienen, waarbij hij op de hartstreek van het slachtoffer sloeg zodat deze overleed. Of niet, en dan stond het slachtoffer nog dagenlange ondraaglijke pijn te wachten tot hij uiteindelijk overleed aan zijn overige verwondingen. Radbraken was voorbehouden aan de zwaarste misdadigers; vandaar ook de uitdrukking “opgroeien voor galg en rad”. Het mag duidelijk zijn dat de galg in dat geval te prefereren was. Op de houtsnede linksonder wordt de executie van een Duitser in de zestiende eeuw middels radbraken afgebeeld; hij werd ervan verdacht een weerwolf te zijn.

Die lui zijn gek genoeg om mensen af te knallen, dus dan zal dit ook wel kunnen in hun land toch?
    Lijkt me een prima oplossing voor deze mensen

Comment

Ik heb al vanaf het begin van de 'arabische lente' de zittende 'dictators' gesteund. Niet dat zij zo fijn waren maar ze zijn imo het beste van 2 kwaden. Overal waar nu zogenaamd het volk aan de macht is gekomen, woedt er een semi-burgeroorlog. Ik snap niet waarom de NOS het nog heeft over rebellen die tegen de regering vechten. Het gros is compleet idiot en fundamentalistisch als de pest

Dit is trouwens in Aleppo en waarschijnlijk zal dit gajes geen natuurlijke dood sterven. Assad is terrein terug aan het pakken en hopelijk jaagt hij alle malloten over de kling
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Wow je steunt assad?
        Zijn priveleger sloeg baby's dood voor de ogen van moeders, de vrouwen werden vervolgens verkracht.
        ik vind die rebellen ziek maar assad is imo de grootste gek ter wereld..bah wat een engerd.

Comment

brillant zegt niets nog 2 dagen
          Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by brillant View Post
            brillant zegt niets nog 2 dagen
            Klopt,Wilders is de oplossing!
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Niet afgekeken, te ziek. Geen woorden voor, ik ben alleen blij dat ik niet daaro woon.
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by quibus View Post
                Wow je steunt assad?
                Zijn priveleger sloeg baby's dood voor de ogen van moeders, de vrouwen werden vervolgens verkracht.
                ik vind die rebellen ziek maar assad is imo de grootste gek ter wereld..bah wat een engerd.
                Nee ik steun hem niet maar het is kiezen uit 2 kwaden en syrie is meter af met hem dan hoe het er nu aan toe gaat
                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

pff.. damn.. mag wel even bij gezet worden dat het schokkende beelden zijn denk ik..

Comment

Originally posted by Gus View Post
                    Nee ik steun hem niet maar het is kiezen uit 2 kwaden en syrie is meter af met hem dan hoe het er nu aan toe gaat
                    Ja ok het maakt ook geen flikker uit kiezen tussen de duivel of ze tweelingbroer

Comment

Ik snap het wel een beetje.
                      Irak,Libie,Syrie.....sinds de dictators verdwenen zijn is het niet echt verbeterd.

Ik heb een syrische collega die liever had dat alles weer zoals vroeger was.
                      Absoluut niet ideaal,maar je wist wel waar je aan toe was en kon familie bezoeken.
                      Dat kan nu niet echt meer.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Is ook gewoon gaar in de naam van God beetje mensen afknallen ze wapperen met dezelfde vlag als de vriendelijk moslims die in Nederland demonstreren. Nog even en straks gebeurd die shit hier ook.

Comment

Originally posted by rainman View Post
                          Ik snap het wel een beetje.
                          Irak,Libie,Syrie.....sinds de dictators verdwenen zijn is het niet echt verbeterd.

Ik heb een syrische collega die liever had dat alles weer zoals vroeger was.
                          Absoluut niet ideaal,maar je wist wel waar je aan toe was en kon familie bezoeken.
                          Dat kan nu niet echt meer.
                          De reden waarom die gekken overal opduiken is juist vanwege die dictators. Het is een reactie op die regimes ervoor.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            De reden waarom die gekken overal opduiken is juist vanwege die dictators. Het is een reactie op die regimes ervoor.
                            Nee, ze springen in het machtsvacuĂĽm dat is ontstaan.
                            Purist
                            Verzuren zonder kuren
                            ...ilse weet alles...

Comment

Originally posted by Protasius View Post
                              Is ook gewoon gaar in de naam van God beetje mensen afknallen ze wapperen met dezelfde vlag als de vriendelijk moslims die in Nederland demonstreren. Nog even en straks gebeurd die shit hier ook.
                              Straks?
                              Die shit is hier al geweest kerel, en niet eens zo lang terug.
                              Wat dacht je van de mensen op brandstapels zetten en/of ze verzuipen of levend begraven in naam van God?
                              Voor het gemak werden ze dan maar ketters of heksen genoemd.

Zijn/waren wij wel zoveel beter?

Ik weet niet wat erger is?
                              Ze afschieten, of mensen langzaam vermoorden.....

Comment

Geloof, not even once
                                Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X