Ja ik zal foto's plaatsen, mn vriendin neemt deze al vanaf de aanschaf en van elk stukje dat het vordert.
Note:
Ik heb de 20kleps cilinderkop (5kleppen per cil) al laten flowen, en ben bezig deze uit te literen.
De carburateurs komen er niet op terug, het word een injectie waarvoor ik het motor management al heb aangepast. Ook het toerental is onbegrensd nu.
De cilinders heb ik al opgeboord en gehoond naar de nieuwe zuigers (bigbore Wiseco gesmede zuigers) met hetzelfde gewicht. De krukas is al opnieuw gebalanceerd.
Hetgeen ook gebeurd met de slipperclutch (koppeling) die ervoor gaat zorgen dat hij niet gaat stuiteren bij het gas terugnemen.
De kleppen en zittingen zijn gehard waarbij de geleiders zijn vernieuwd en aangepast voor betere/nieuwer type klepseals.
De UPS voorvork heb ik ook al aangepast met WP.
En ja, ik had voor veel minder energie en tijdbesparing een nieuwer en standaard sterker blok kunnen nemen.
Maar het is leuker als het een 92er betreft die zn achterlicht toont...
En zoals ik al zei, het is mn hobby waarvan ik mn werk had gemaakt. Ditzelfde deed ik ook al met de/mijn Harley's waarvan men nooit verwacht dat ze het achterlicht laten zien.
Ik geloof dat ik het al eens had geschreven hier op bn, dat ik uit Utrecht kwam opweg naar huis.
Er een Kawa zxr achter me had gezeten, die bij de benzine pomp toch wel even wilde zien en weten waarom en waardoor er een Harley voorbij kwam terwijl hij dacht toch aardig aan het gas te hangen.
En tot overmaat van ramp ik bij het voorbij gaan nog n keer schakelde naar een hogere versnelling, waardoor hij nog meer versnelde.
Hij vroeg toen ook, hoe hard deze wel niet kon en hoeveel vermogen er wel niet in zat... Daar hij ook het accelereren niet bij kon houden
Ik zei ik weet het niet, mn teller gaat maar tot 180, en een Harley (dit type) met het shovel blok heeft +- 50pk.
Hij heeft wel n half uur naar de motor staan staren, en had 100 vragen.
Pas toen ik hem liet zien dat het blokje van bj68 voorzien was van Patrick racing koppen (4kleps) met dragstrip cilinders en een close ratio 6 vernellingsbak begon er wat te dagen over zn cil inhoud. 1680cc.
Toen zag hij ook nog n tankje zitten, waarvan ik uitlegde dat dat een nitro set was om zeer kortstondig er een 190 achterwiel pk's uit te trekken. Maar dat ik het nooit gebruikt had op de weg daar deze al mn spaken uit het Acront (alu) wiel zou scheuren. En ik het originele frame (gietijzer tussenstukken) had vervangen door een zelfgemaakt frame dat ongeveer 25kg lichter was.
En dat ik bijna 2 jaar was bezig geweest om hem zo te maken, was hij tevreden.
Note:
Ik heb de 20kleps cilinderkop (5kleppen per cil) al laten flowen, en ben bezig deze uit te literen.
De carburateurs komen er niet op terug, het word een injectie waarvoor ik het motor management al heb aangepast. Ook het toerental is onbegrensd nu.
De cilinders heb ik al opgeboord en gehoond naar de nieuwe zuigers (bigbore Wiseco gesmede zuigers) met hetzelfde gewicht. De krukas is al opnieuw gebalanceerd.
Hetgeen ook gebeurd met de slipperclutch (koppeling) die ervoor gaat zorgen dat hij niet gaat stuiteren bij het gas terugnemen.
De kleppen en zittingen zijn gehard waarbij de geleiders zijn vernieuwd en aangepast voor betere/nieuwer type klepseals.
De UPS voorvork heb ik ook al aangepast met WP.
En ja, ik had voor veel minder energie en tijdbesparing een nieuwer en standaard sterker blok kunnen nemen.
Maar het is leuker als het een 92er betreft die zn achterlicht toont...
En zoals ik al zei, het is mn hobby waarvan ik mn werk had gemaakt. Ditzelfde deed ik ook al met de/mijn Harley's waarvan men nooit verwacht dat ze het achterlicht laten zien.
Ik geloof dat ik het al eens had geschreven hier op bn, dat ik uit Utrecht kwam opweg naar huis.
Er een Kawa zxr achter me had gezeten, die bij de benzine pomp toch wel even wilde zien en weten waarom en waardoor er een Harley voorbij kwam terwijl hij dacht toch aardig aan het gas te hangen.
En tot overmaat van ramp ik bij het voorbij gaan nog n keer schakelde naar een hogere versnelling, waardoor hij nog meer versnelde.
Hij vroeg toen ook, hoe hard deze wel niet kon en hoeveel vermogen er wel niet in zat... Daar hij ook het accelereren niet bij kon houden
Ik zei ik weet het niet, mn teller gaat maar tot 180, en een Harley (dit type) met het shovel blok heeft +- 50pk.
Hij heeft wel n half uur naar de motor staan staren, en had 100 vragen.
Pas toen ik hem liet zien dat het blokje van bj68 voorzien was van Patrick racing koppen (4kleps) met dragstrip cilinders en een close ratio 6 vernellingsbak begon er wat te dagen over zn cil inhoud. 1680cc.
Toen zag hij ook nog n tankje zitten, waarvan ik uitlegde dat dat een nitro set was om zeer kortstondig er een 190 achterwiel pk's uit te trekken. Maar dat ik het nooit gebruikt had op de weg daar deze al mn spaken uit het Acront (alu) wiel zou scheuren. En ik het originele frame (gietijzer tussenstukken) had vervangen door een zelfgemaakt frame dat ongeveer 25kg lichter was.
En dat ik bijna 2 jaar was bezig geweest om hem zo te maken, was hij tevreden.
Comment