Nieuw subframe maken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Vroeg uit de veren. Succes man! Ben benieuwd..

    Comment


    • #62
      PS:
      Als je nu denkt dat een tank glad is onder de fabriekslak?
      Denk dat er 250gram vulmiddel opzat en 5 lagen lak om dit te verbergen.
      Heb hem helemaal blank gemaakt en alle deuken eruit gehaald, natuurlijk moest er iets plamuur op sommige stukken waar ik op bezig ben geweest met kloppen, maar zal nu totaal 15 tot 20 gram zijn. De kleine krasjes haal je weg met de 2k pruimer (vullen) de vuldop moest er toch af dus heb deze gelijk maar gepolijst.
      In totaal zit er nu 150 gram pruimer op de kont en tank, die weer gepolijst moet worden met 1500 voor het aflakken. Toplak word 2k zwart hooglans. Klote kleur om te spuiten omdat je werkelijk alle foutjes erin ziet.
      Natuurlijk word deze na-gepolijst, na 1 week uitharden. De letters spuit ik er later op (2k airbrush) Hetgeen ik toch weer net iets meer vind hebben dan stickers vw de randen. Dan hoeft er ook geen blanke lak op die kan vergelen en een waas geeft, wat bij sommige kleuren een ramp is (denk aan rood/bladderen zilvergrijs/vergelen zwart/waas.. Of bij sommige kleuren zoals turquoise/groen word. Ligt niet aan de lak, maar aan de temperatuur die de kleur aanneemt in de zon en de reactie tussen de lakken.
      Bij gevulde of parelmoer lakken zal je wel moeten.

      Comment


      • #63
        Kleine update.
        Alles pas gemaakt en tank gespoten (ja buiten)

        IMG_2292.jpg

        Comment


        • #64
          Motor staat er nu zo bij.....
          Zadels zelf gemaakt van carbon en bekleed met alcantara....
          Moet nog spatbord maken van carbon en wat spul polijsten.

          IMG_2431.jpg

          Comment


          • #65
            Wow!

            Dat ziet er echt super uit.
            Mooie kleurencombinatie, het lijkt wel een nieuw model zo.
            Ik kom wel een keer kijken, ik rij dagelijks door je woonplaats momenteel.
            Last edited by rain; 28-10-2014, 09:24.
            DIVIDE ET IMPERA

            Comment


            • #66
              Ja Rain leuk geworden al he?
              Is nog niet klaar hoor, maar loopt al wel.
              Knalt zo naar 11000 toeren met n piepje gas (heel voorzichtig doen dus)... Kijk aangepast blokje van dichtbij.

              IMG_2435.jpg

              Comment


              • #67
                wow...ziet er fantastisch uit
                Winners are not those who never fail, but those who never quit!

                Comment


                • #68
                  Vakman ! Ziet er super gaaf uit Knul

                  Ruilen voor een zx9r ? :P

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by rain View Post
                    Wow!

                    Dat ziet er echt super uit.
                    Mooie kleurencombinatie, het lijkt wel een nieuw model zo.
                    Ik kom wel een keer kijken, ik rij dagelijks door je woonplaats momenteel.
                    Mag altijd kerel, wees welkom.
                    Motor en ik zijn in Arkel, bij m'n vriendin.
                    Er komen dagelijks kijkers (oude klanten) die proberen hem nu al over te nemen hihihi.
                    Sommige zal jij ook wel kennen.

                    Comment


                    • #70
                      Nice!!

                      Comment


                      • #71
                        Ziet er super sick uit

                        Comment


                        • #72
                          Is pas de basis he.. Ben nu de lak en alu aan het polijsten.
                          Heb nu ook de RVS stukken voor radiator bekleding. Nog ff in model maken.
                          Krijg vandaag ook de RVS basis fles 0,4ltr binnen.

                          Comment


                          • #73
                            Vet!
                            Staat ergen de motor specs?
                            Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                            Comment


                            • #74
                              Sorry dacht dat ik dat al had geplaatst, niet dus zie ik net...

                              Kan ik je geven, moet alleen helaas tot de test op de rollenbank het vermogen schuldig blijven.

                              Basis:
                              1002 cc
                              5 valves per cilinder
                              145pk (105,8kw) bij 10000rpm
                              5 versnellingen
                              topsnelheid 275kmh
                              Zuigerboring 75,5mm

                              Waar ik eerst een big bore set van wiseco voor wilde aanschaffen.
                              1040cc
                              zuigerboring 78mm
                              zou gaan kosten incl pakkingen +-1000
                              Of de 1120cc set.... ook niet geworden.

                              Wat heb ik nu dan?
                              Had n setje besteld van Wiseco voor de Hayabusa 1300cc
                              Zuigerboring 83mm
                              Per set de zuigerveren besteld ook van Wiseco. (was om vreemde reden goedkoper dan compleet per stuk)
                              Het opboren van de cilinders zelf gedaan.
                              De cilinderbussen besteld (iets afgedraaid) en erin geperst, en carters op maat gemaakt voor de nieuwe bussen.
                              Cilinders iets laten zakken, door onderkant cils af te vlakken en dus weer een nieuwe groef gemaakt voor O ringen. Anders had ik niet de juiste ruimte bovenin.
                              Krukas 310gr afgedraaid en helaas moeten laten balanceren en de maat voor de pistonpen aan laten passen (sorry kan ik niet zelf)
                              Cilinderkop en carbs had ik al aangepast (staat wel ergens)
                              Losse K&N filters geplaatst, ook 1 voor carter ontluchting. Zodat ik ruimte kreeg voor betere bedrading.
                              De CDI open gemaakt en de toerenbegrenzer verlegd van 11000 naar 14500rpm.
                              Dus buitenkant is nog oem Yamaha.. hihihi.
                              Ik kom niet aan de 1300cc, daar de slag iets anders is..
                              Maar mn compressie is knap hoger, 12,8:1. ipv de standaard 12.0:1....

                              Benzine verbruik zal schofterig zijn, maar ach t is n hobby. En t lijkt zo'n lief fietsje, kijk maar naar t zielige blokje. Whaaahahaha.

                              Comment


                              • #75
                                Heb hem op de testbank gehad.
                                Bij de begin run bracht het me een grijns van oor tot oor 168 awpk zag ik staan (ik al blij) en motormuizen eromheen verrast (huh, hoeveul uit dat ouwe blokkie?)
                                Voor de 2e werden er meer kabeltjes voor de koeling water/olie en ontsteking's spanning en moment aangesloten, die run is afgebroken! (door mijzelf)
                                Hij klom mooi in toeren maar werd te warm (voor de nieuwe spullen, zijn nog niet ingelopen) en de ontsteking staat 4 a 5 graden te laat over het totale toeren gebied... Dus heb vermogens verlies en is nog te tam.
                                Hij geeft meer energie af om warmte te ontwikkelen dan af te geven in werkelijk vermogen.....

                                Betekend even terug naar de tekentafel, opnieuw berekenen en aanpassen...
                                En opnieuw op de testbank natuurlijk, wil n mooie uitdraai op kenteken hebben. (met meer vermogen)
                                De sleutelaar kennende (hihihi ik zelf) zal het wel goed komen...

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X