Best ironisch: onderrug zit vast

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Best ironisch: onderrug zit vast

Na al die jaren lekker aan de gewichten trekken en sleuren, squatten, bendover rows etc...... heb ik nu, zoals we in belgie zeggen, verschot opgelopen aan mijn onderrug door.... Behangpapier aftrekken...

Eigenlijk ironisch, maar ja, ik zit er nu wel even mee... Ben net een ouwe bompa op het moment...

Overmorgen chiropracter, maar het is geen fijn gevoel als je je nog niet kan omdraaien zonder zo'n pijnscheut te krijgen... En op zo'n momenten merk je wel dat als één schakel niet werkt, je ganse organisme eigenlijk volledig mankloopt, zowel letterlijk als figuurlijk...

Oei, veel succes bij de chiropractor. Helpen rek en strek oefeningen niet, zoals hol en bol trekken van de rug? Misschien dat het iets kan verlichten...

Comment

Originally posted by kalajengkin View Post
      Oei, veel succes bij de chiropractor. Helpen rek en strek oefeningen niet, zoals hol en bol trekken van de rug? Misschien dat het iets kan verlichten...
      Nop, bol trekken van de onderrug is een gegarandeerde pijnsteek..

Ik ga niet teveel rekken of zo op het moment, ik vermoed dat een wervel licht verschoven is door het constant op en af stappen op een keukenstoel... tijdens het behangpapier verwijderen...

Ach ja, toch bedankt voor de tip

Comment

Was ik al bang voor, ik bedacht me nog dat je dat al wel geprobeerd zou hebben. Zwaar hè, behang. Heb ooit mijn vinger gekneusd of zo iets door te lang achtereen te schilderen, heeft maanden geduurd voor hij weer de oude was. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
        Beterschap.

Comment

Balen man, misschien moet je eens een massage proberen..
          iig veel succes.

ps. Hoe staat het nu met je behang??
          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Chiropraktor is idd de juiste oplossing. Die heeft er echt verstand van en zet de wervel(s) zo weer goed.

Zelf heb ik tijden onderrugklachten gehad. Ook bij een chiropraktor geweest en kom er nu om de 3 maanden ivm de belasting op de wervels die deze sport met zich meebrengt.

Wat bij mij heel erg goed helpt om alles los te houden is voor én na de training aan een stang te hangen. Je gaat hangen, trekt je knieën iets op en gaat met je benen rustig van links naar rechts draaien, en daarna wat ruwer.
            Wat je doet is de druk op je wervelkolom omdraaien. Normaal wordt van je hooft naar je heup druk uitgeoefend. Een drukkende kracht dus. Als je aan een stang hangt is de druk van onder naar boven, een trekkende kracht.
            Heel vaak schiet er na een paar keer draaien een wervel goed (knak hoor je dan), iets wat overigens niet schadelijk is.
            Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

ik kan van dit belgisch nie veel make alleen datje last van je rug heb gekrege met 't behangen suc6 ermee !
              on the road to get huge

Comment

Balen zeg, hoop dat de chiropractor je er binnen een sessie vanaf kan helpen.
                Blijft lullig hoe je veel van je lichaam kunt vragen zonder problemen en dan vervolgens door zoiets onnozels in de lappenmand komt te zitten...

Tip van KIR is trouwens een hele goede, doe zelf iedere dag wat oefeningen op een swiss-ball om alles soepel te houden. Heb lang bij een fysio gelopen maar heb inmiddels een techniek onder de knie waarmee ik de lagere wervels zelf even 'op zijn plek' kan zetten door met mijn duimen op de juiste plaats druk uit te oefenen tijdens het maken van bepaalde bewegingen. Alleen als het hoger vastslaat, zeg maar tussen de schouderbladen, moet de fysio er heel soms nog aan te pas komen.

Comment

Succes met herstel kerel!
                  We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

is echt een klote pijn die steek jah, heb het ook gehad ging na een paar dagen weer over

grtz
                    Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

1 a 2 dagen na de chiropractor is alles weer prima
                      je zal je miss er na wel misselijk en of duizelig voelen vermoeid en hoofdpijn kan ook nog maar de volgende dag is het over en ben je weer het mannetje

suc6 kerel
                      Who's the Chef

Comment

Heb ik ook gehad, van men bed op te maken :|

Comment

Laat even weten wat de chiro heeft gezegd, het lijkt mij namelijk sterk dat er echt een wervel verschoven is.
                          Life's what you make it!

Comment

Update...

Ben gister naar chiropracter geweest... Het was al serieus gebeterd trouwens, maar bij bepaalde bewegingen voelde ik toch nog pijnscheuten, dus er zat nog iets niet in de haak...

Chiro eerst gecheckt of ik ergens een zenuw gekneld had, mbv dat rubberen hamertje op je knieën en enkels, en dan kijken naar de reflex(en)... Daar was dus geen probleem...

Ik hem ook even verteld dat ik toch met een beenlengteverschil zit van 1 cm. Rechts is dus één centimetertje korter.. Dat had ie ook al gezien, maar het was toch een beetje meer dan 1 cm op het moment zei ie...

ik natuurlijk... Het bedroeg tussen de 2 a 2.5 cm op het moment, maar het was niet zozeer te wijten aan mijn benen, maar eerder aan een kanteling van het bekken en dit ter hoogte van de lage wervels... Hij vertelde me dat het dus mogelijk ook te wijten was aan een verkeerde houding bij het trainen... Dat behangpapier was de spreekwoordelijke druppel... Spieren waren dus volledig geblokkeerd en de lage wervels moesten ook 'geplaatst' worden... Dus dat was dus twee keer krak (linkerbeen strekken, rechter gebogen en dan nam ie dat gebogen been en plaatste het boven het gestrekte, kanteling bekken aldus en dan ram bij het uitademen ging ie met zijn gewicht erop... Krak en yip, dat voelde op het moment goed ... Zo één keer voor ieder been dus... Erna was het beenlengteverschil teruggelopen tot een luttele 0.5 cm... Ik stond erzelf versteld van dat je bekken zo scheef kan staan...

Dan nog een keer volle gewicht bij uitademen tussen de schouderbladen , met een 'krak' tot gevolg en ongelofelijk maar waar... mijn problemen met mijn linkerschouder (front raises zijn extreem moeilijk ermee) waren hiermee ook van de baan (zullen we strakjes checken tijdens trainen, ehhe)...

Hij gaf me als tip (alhoewel ie ook voor zijn eigen w inkel kan praten natuurlijk, ehhe) om bij ons soort trainingen toch je om de 4 a vijf maanden te laten 'corrigeren'... Wat ik dus ook ga doen

's avonds had ik nekpijn, maar ik liep/loop een stuk stabieler.. Donderdag moet ik teruggaan en benentraining is even tot dan van de baan... Dus vandaag gaan we wat beachboy bovenlichaam only trainen...

Zo...

Comment

Even rustig aan doen hoor, je kunt behoorlijk napijn krijgen van zulke grappen en je lichaam moet ook de kans krijgen om te wennen aan de nieuwe situatie.
                              Jezelf af en toe laten nakijken kan zeer zeker geen kwaad trouwens, al is overdrijven niet goed. Als je iedere week op dat bankje gaat liggen valt er meestal ook iedere keer wel wat te kraken, maar als het een gewoonte wordt kom je er nooit meer vanaf. Eens in de paar maanden zal eerder voordelen dan nadelen geven.

Mooi dat het zo goed gegaan is en hoop dat je iig voorlopig vrij van klachten bent.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X