'Nieuwe ontslagregels heel onredelijk'

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GeneralIx View Post
    @ falstyr
    Uitkering trekken? Denk eerder incentive om eerder uit de uitkering te komen door werk te zoeken
    1 probleem wat velen negeren. Er is niet bepaald veel werk dus dat incentief creeren is leuk en aardig voor die kleine groep die uitkering trekt. De rest die moeite stopt, wat de meerderheid is, wordt gewoon genaaid.

Leuk als je de mazzel hebt binnen 3 weken aan het werk te kunnen. Dan is die 1/4 maand per werk jaar voldoende. Maar we hebben nu een paar duizend man die solliciteren voor dezelfde functies. Het is in de huidige tijd niet vreemd dat je maandenlang thuis zit zonder werk ook al ben je druk bezig met zoeken en gesprekken voeren. Zoals het nu is ga je het echt niet redden om werk te vinden voor je financiele reserves op zijn.

Iemand dwingen te hersscholen en re-integratie traject...Leuk...hoe verwacht je van een kale kip te plukken? Die heeft niet eens veren over om rond te komen, laat staan te investeren om in een andere markt op zoek te gaan naar werk.

Daarnaast krijgen we ook steeds meer te maken met gasten uit andere EU-landen die hierheen komen voor werk te vinden. Het is echt niet meer alleen de oost-blokkers die hierheen komen, maar ook steeds meer zuid-europeanen die in hun eigen land niks meer hebben. Dus onze beperkte banenmarkt krijgt te maken met nog meer stress.

Dus als je er goed over nadenkt hebben we over een paar jaar nog meer werkelozen en daarboven op enorm veel lieden die diep in de schulden zitten.

Kan best begrijpen dat ik als belastingbetalen niet vrolijk wordt van het mee betalen aan de werklozen. Daarnaast gaan allerlei vaste lasten zoals gas, electra en zorg weer met een honderdje op jaarbasis omhoog. Nee dat is lekker. Ipv dat zulke bedrijven eens een pas op de plaats maakt zodat mensen ook daadwerkelijk rond kunnen komen en geld overhouden om her en der te kunnen investeren in zaken komt het misschien nog goed. Nu worden we aan elke kant besneden en langzaam doodgebloed dankzij hebberige bedrijven die meer willen dan wat er te geven is. Niet zo vreemd dat alles scheef groeit richting het negatieve als de balans totaal niet meer aanwezig is.

Flexibiele arbeids markt me reet. Daar hadden ze een decennia geleden mee moeten komen. Niet nu. Schuif dat idee maar weer terug onder het kleed tot we daadwerkelijk in de positie zitten om zulke ideeen uit te voeren.

Maar goed zoals vaker luisteren mensen pas naar me als het te laat is. Kijk dus niet vreemd op dat het nu weer zo zal zijn.

Comment

Dit is juist de tijd voor flexibiliteit: makkelijker ontslaan is makkelijker aannemen.

Verder zijn er genoeg banen. De reden dat de werkeloosheid zo hoog ligt is gewoon dat mensen niet onder hun niveau willen solliciteren, niet dat er geen baanaanbod is.

Nogmaals: het geld moeten steken in bijscholing is bullshit. De rest is prima. Een sluiptraject is onzinnig.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Verder zijn er genoeg banen. De reden dat de werkeloosheid zo hoog ligt is gewoon dat mensen niet onder hun niveau willen solliciteren, niet dat er geen baanaanbod is.
        uhm...nee er zijn niet genoeg banen. Het is waar dat velen niet onder hun niveau willen werken. Maar zoals ik al zei is er een enorme influx van zuid-europeanen die na lange tijd werkloos te zijn bereid zijn alles aan te pakken dat er is. De invasie van Polen stagneert omdat de economie en banenmarkt bij hen thuis enorm aantrekt en de salarisen steeds meer overeenkomt met west-europa. Dus wat we zien is dat 1 bevolkingsgroep minder aanwezig is terwijl we een enorme invasie van anderen te verwerken hebben.

Merk het ook bij mij op het werk. De meeste polen gaan weer naar huis en krijgen steeds meer spanjaarden en portugezen in dienst.

Zeggen dat er genoeg werk is...dat is zo niet meer van deze tijd :S

Comment

Dat zie je gewoon verkeerd, sorry. Er is werk genoeg, niet voor iedereen, maar genoeg om rond de 6% of minder te hangen. Het probleem is gewoon dat de euromunt wat hard staat, en dat is niet handig in crisistijd.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

@ beau
            Als je chronisch ouderen eruit lazert, zu je daar vast wel een mooie zaak van kunnen maken. Daarnaast is het dus de vraag of dat je salarissen maar moet blijven verhogen.

Gebeurt dit dan?
            Volgens mij verdien je vanaf je 23e toch gewoon hetzelfde, ongeacht je leeftijd.
            Ik verdien niet veel meer dan mijn collega van 25, hoor. En dat beetje meer is omdat ik er langer ben, niet zozeer omdat ik ouder ben. Maar goed, ik ben een simpele ziel en werk voor een laag loon waarschijnlijk en ben al blij als elk jaar de inflatie gecompenseerd wordt.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Dat zie je gewoon verkeerd, sorry. Er is werk genoeg, niet voor iedereen, maar genoeg om rond de 6% of minder te hangen. Het probleem is gewoon dat de euromunt wat hard staat, en dat is niet handig in crisistijd.
              Het probleem is gewoon dat steeds meer bedrijven buitenlandse arbeidskrachten aannemen of hun productieproces volledig verplaatsen naar Azie of voormalig oostbloklanden. Steeds meer geld "verdwijnt" uit het land en steeds minder laaggeschoolden vinden hier werk. O wacht...jij denkt zeker dat iedereen die in Nederland woont HBO of hoger heeft gestudeerd? Oeps....
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Het probleem is juist grappig genoeg dat veel mensen papiertjes halen, en dan niet meer aan het werk willen beneden dat niveau. Dat is lastig, want dat geeft nogal een werkeloosheid: zoveel banen hebben we niet op midden-hoog niveau.
                Daarnaast verkassen bedrijven naar azie omdat mensen daar harder werken voor minder. Dus dan kun je dwars liggen "ik vind dat onredelijk en wil twee keer per jaar gewoon op vakantie kunnen" of accepteren dat dat wellicht niet passend is als er voor jou 100 anderen zijn die het werk graag doen en nog voor minder ook. Dat is het probleem dat de globalisering geeft, waar iedereen aan moet gaan wennen. De lonen zullen op een zeker punt wereldwijd minder van elkaar gaan verschillen dan nu.

sigpic

Comment

Dat moeten we niet willen.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Daar valt niet aan te ontkomen.

sigpic

Comment

Het probleem is juist grappig genoeg dat veel mensen papiertjes halen, en dan niet meer aan het werk willen beneden dat niveau.
                      Dooddoener die niet meer van toepassing is op een zeer kleine groepering uitkeringstrekkers na. Maar blijf het vooral roepen.

Comment

Aan beide fronten: Gebruik statistieken van het CBR waar mogelijk, om jullie argumenten meer substantie te geven. Want 'veel mensen' en 'kleine groep' is natuurlijk niet duidelijk.

Ik ben het overigens grotendeels eens met GI, een overheid is er niet om werk te verschaffen (bijv Melkertbanen) maar om de economie zijn beloop te laten. In de afgelopen 25 jaar is het percentage lage inkomens van 20 naar 8 gedaald, dus zo slecht kan dat de (semi-)marktwerking toch niet zijn Tijden veranderen gelukkig en eisen een dynamischere instelling van burgers.
                        Laissez Faire

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Dooddoener die niet meer van toepassing is op een zeer kleine groepering uitkeringstrekkers na. Maar blijf het vooral roepen.
                          Zolang er werkeloosheid alhier is, maar er wel polen en zuid-europeanen aangenomen worden, is er blijkbaar een probleem met de arbeidsmentaliteit, niet met werkgelegenheid.

@ yawa
                          Het CBR lijkt me niet bijdragen.

sigpic

Comment

@ yawa
                            Het CBR lijkt me niet bijdragen.
                            Haha, ik bedoelde het CBS, of een andere bron :P
                            Denk dat ik met mijn gedachten bij rijbewijs A zat dat ik overweeg te halen.
                            Laissez Faire

Comment

Dat vermoeden had ik ook wel ja.

sigpic

Comment

Nog steeds weinig mensen die aan het nivo van general kunnen tippen zie ik, jammer, fallus hoe kom jij erbij dat er weinig banen zijn, in 2011 waren er bijna 1 miljoen vacatures, dit jaat verwacht 799.000.

Wist je dat veel nederlanders tegenwoordig naar turkije en brazillie gaan voor werk, gat in de markt daarzo om te werken.
                                Zoals polen hierheen komen kunnen wij ook ergens anders gaan zoeken naar werk als het hier niet wil lukken(wat me sterk lijkt)

Mochten er mensen werk zoeken, bij TATA steel zijn er honderden vacatures van VMBO tot universitair opgeleidde mensen, voltijd/deeltijd etc.

postbezorging in noordholland zoekt ook nog tig mensen, dus niet slap lullen en aan het werk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X