Originally posted by GeneralIx
View Post
Leuk als je de mazzel hebt binnen 3 weken aan het werk te kunnen. Dan is die 1/4 maand per werk jaar voldoende. Maar we hebben nu een paar duizend man die solliciteren voor dezelfde functies. Het is in de huidige tijd niet vreemd dat je maandenlang thuis zit zonder werk ook al ben je druk bezig met zoeken en gesprekken voeren. Zoals het nu is ga je het echt niet redden om werk te vinden voor je financiele reserves op zijn.
Iemand dwingen te hersscholen en re-integratie traject...Leuk...hoe verwacht je van een kale kip te plukken? Die heeft niet eens veren over om rond te komen, laat staan te investeren om in een andere markt op zoek te gaan naar werk.
Daarnaast krijgen we ook steeds meer te maken met gasten uit andere EU-landen die hierheen komen voor werk te vinden. Het is echt niet meer alleen de oost-blokkers die hierheen komen, maar ook steeds meer zuid-europeanen die in hun eigen land niks meer hebben. Dus onze beperkte banenmarkt krijgt te maken met nog meer stress.
Dus als je er goed over nadenkt hebben we over een paar jaar nog meer werkelozen en daarboven op enorm veel lieden die diep in de schulden zitten.
Kan best begrijpen dat ik als belastingbetalen niet vrolijk wordt van het mee betalen aan de werklozen. Daarnaast gaan allerlei vaste lasten zoals gas, electra en zorg weer met een honderdje op jaarbasis omhoog. Nee dat is lekker. Ipv dat zulke bedrijven eens een pas op de plaats maakt zodat mensen ook daadwerkelijk rond kunnen komen en geld overhouden om her en der te kunnen investeren in zaken komt het misschien nog goed. Nu worden we aan elke kant besneden en langzaam doodgebloed dankzij hebberige bedrijven die meer willen dan wat er te geven is. Niet zo vreemd dat alles scheef groeit richting het negatieve als de balans totaal niet meer aanwezig is.
Flexibiele arbeids markt me reet. Daar hadden ze een decennia geleden mee moeten komen. Niet nu. Schuif dat idee maar weer terug onder het kleed tot we daadwerkelijk in de positie zitten om zulke ideeen uit te voeren.
Maar goed zoals vaker luisteren mensen pas naar me als het te laat is. Kijk dus niet vreemd op dat het nu weer zo zal zijn.
Comment