Originally posted by GeneralIx
View Post
'Nieuwe ontslagregels heel onredelijk'
Collapse
X
-
Originally posted by quibus View PostNog steeds weinig mensen die aan het nivo van general kunnen tippen zie ik, jammer, fallus hoe kom jij erbij dat er weinig banen zijn, in 2011 waren er bijna 1 miljoen vacatures, dit jaat verwacht 799.000.
Wist je dat veel nederlanders tegenwoordig naar turkije en brazillie gaan voor werk, gat in de markt daarzo om te werken.
Zoals polen hierheen komen kunnen wij ook ergens anders gaan zoeken naar werk als het hier niet wil lukken(wat me sterk lijkt)
Mochten er mensen werk zoeken, bij TATA steel zijn er honderden vacatures van VMBO tot universitair opgeleidde mensen, voltijd/deeltijd etc.
postbezorging in noordholland zoekt ook nog tig mensen, dus niet slap lullen en aan het werk.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Snap ik ophaler, ik wil ook niet werken, maar het is of werken of droog brood eten, maar ak moest ik naar de maan verhuizen, ik zal zelf voor me kinderen en vrouw zorgen en pas me hand op houden als ik in een rolstoel zit en niks meer kan.
De mentaliteit is tegenwoordig gewoon naadje, mijn ouders woonden in haarlem, daar was geen werk dus gingen ze ergens anders heen, nu wil men werk dat leuk is, dichtbij os, goed betaald etc. kom op zeg zo zit de wereld niet in elkaar.
Ps alles goed met je, tijd niet gesproken.
Comment
-
Originally posted by quibus View PostSnap ik ophaler, ik wil ook niet werken, maar het is of werken of droog brood eten, maar ak moest ik naar de maan verhuizen, ik zal zelf voor me kinderen en vrouw zorgen en pas me hand op houden als ik in een rolstoel zit en niks meer kan.
De mentaliteit is tegenwoordig gewoon naadje, mijn ouders woonden in haarlem, daar was geen werk dus gingen ze ergens anders heen, nu wil men werk dat leuk is, dichtbij os, goed betaald etc. kom op zeg zo zit de wereld niet in elkaar.
Comment
-
Heerlijke post quibus. Zeer waar ook.
@ silk
Is een hele gezonde instelling, maar of deze nu ook nog normaal te noemen valt. Als je ziet hoe zeer we zelfs regels maken voor dingen die eigenlijk geen uitleg behoeven, is het niet meer dan logisch dat mensen steeds minder zelf willen doen en denken. Verder begrijp ik je "vol lof" zinsnede niet?"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Zoals alles met mate. Zo heb ik voor mezelf als grens gezet niet langer dan een uur heen en een uur terug te willen reizen. Dat heeft ook te maken dat ik gewoon een hekel heb als het op reizen zelf aankomt. Vindt het zo'n verspilling van tijd. We verspillen op zich al twee derde van ons leven met allerlei nodige zaken. Dan is het toch niet zo erg dat we de rest van onze tijd zo goed mogelijk willen gebruiken. Ik ga bijvoorbaat nergens heen als de reistijd langer is dan de tijd dat ik daadwerkelijk daar zal zijn.
Comment
-
Ik weet ook uit ervaring dat het nu gewoon belachelijk hoeveel je nog moet betalen voor een wernemer die niet functioneerd. Bepaalde tijd contract is het beste maar daarna kom je er erg moeilijk vanaf. En dat is ook geen goede zaak. Oudere werknemers ontslaan kost helemaal een godsvermogen, en ja die zijn vaak duurder (ja beau je wordt gewoon genaaid hahaha)
En wie moeten er dan maar uit, de jonkies met bepaalde tijd, want dat is makkelijker.
Maar dat van die scholing is echt bullshit. Als je ontslagen wordt ben je niet per se slecht opgeleid.
Dat zal voor een kleine groep handig zijn maarja in iedere tak is werkloosheid dus maakt geen zak uit.Ik ben niet dom... Alleen blond...
Comment
-
Originally posted by Danielle80 View PostOudere werknemers ontslaan kost helemaal een godsvermogen, en ja die zijn vaak duurder (ja beau je wordt gewoon genaaid hahaha)
.
Ach, word ik tenminste niet ontslagen omdat ik "te duur" ben en hou ik er per saldo toch meer aan over dan aan een uitkering. In elk geval qua voldoening.
Ik zou het helemaal niets vinden om van een uitkering te moeten leven en begrijp dan ook niet dat er zoveel mensen zijn die dat heel normaal vinden en lekker op de zak van de maatschappij teren."Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
-
Originally posted by quibus View PostSnap ik ophaler, ik wil ook niet werken, maar het is of werken of droog brood eten, maar ak moest ik naar de maan verhuizen, ik zal zelf voor me kinderen en vrouw zorgen en pas me hand op houden als ik in een rolstoel zit en niks meer kan.
Nogmaals, het is niet de gewoonste zaak van de wereld om maar ergens anders te gaan wonen en daar te werken. Het kan wel van je verwacht worden maar dat is heel wat anders dan dat graag willen. Stel, je hebt je droomhuis gevonden op de honk waar je oud wilt worden, en enkele jaren later verlies je je baan en is er alleen nog werk 400 km verderop. Zeg dan niet dat je zonder twijfel meteen daar naar toe gaat verkassen en een heel nieuw bestaan moet opbouwen.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Ik snap je punt, echter zijn we te verwend, iedereen wil dikke tv, auto etc. mijn ouders hadden dat niet, die werkten zich het apenzuur voor hun hypotheek.
Niet meer dan een uur willen reizen, haha ja snap ik, ik zou wel willen dat me baas naar mij kwam, sterker nog laat hem naar de gym komen, weken we daar.
Sommige vinden een uur van je werk belachelijk, in afrika lopen kinderen de hele dag voor een slok water.
Werk wat je leuk vind, in azie zijn naaiateliers waar men 24upd 7dpw 365 dpj werken, ze slapen onder hun naaimachine, maar hun kinderen of iig 1 kan naar school.
Het is mooi dat wij het goed hebben, het kon niet op, als ik ontslagen wordt kan mijn vrouw de lasten dragen, wij hebben geen tophypotheek, en van de overwaarde een boot gekocht.
Van al die mensen die in de shit zitten hebben er vele aan zichzelf te danken.
En dan je hand ophouden, lijkt mij ongepast, dus doe je maar simpeler werk.
En mocht het zo lopen dat je echt niks kan vinden, dat er geen baan voor je is of je ECHT niet kan werken, pas dan moet je een uitkering krijgen en die mag dan van mij wel omhoog ook.
@silk, als het vol lof overkwam, het was noet arrogant of wat dan ook bedoelt, en dat jij het normaal vind zegt niks over de 1000en die wel kunnen maar niet willen werken.Last edited by antma; 30-05-2012, 19:34.
Comment
-
Allemaal wel wat voor te zeggen. Maar..wij zijn geen ontwikkelingsland. Mensen hebben keuzes, het zijn de bedrijven die het mensen echter zo moeilijk maken omdat ze steeds goedkopere krachten aan nemen uit oostbloklanden. En heel vaak ook nog eens van malafide uitzendbureaus die het niet zo nauw nemen met de basisbehoeftes van mensen zoals huisvesting (veel poolse medewerkers die ik ken wonen met 16 man in 1 appartementje voor 4 mensen en moeten sanitair delen), vervoer en salaris. Ze krijgen ook nog een hoop rare "boetes" als ze bepaalde huisregels breken zoals bezoek ontvangen in het weekend of ziek worden. Nee zoals het nu gaat klopt er geen hol van. Dit is niet goed voor die mensen maar ook niet goed voor bijvoorbeeld ouderen op de arbeidsmarkt die zo helemaal weg geconcurreerd worden. Jonge mensen kunnen op deze manier ook geen contract voor onbepaalde tijd meer krijgen door de toenemende hoeveelheid flexwerkers uit andere landen en krijgen van de banken geen hypotheek meer zodat de woningmarkt ook alsmaar stroever gaat draaien. Nee heel fijn is dit allemaal. En wat zegt men dan? Ga maar ergens anders werken waar meer aanbod is. Heel leuk, nu wordt ons ook nog eens onze vrijheid afgepakt. Heel tof is Nederland aan het worden!Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Ophaler, dit is niet nederland, dit is de wereld, polenimmigratie is al op retour, je kan nu in polen ook beter betaald werk vinden, de roemenen doen nu het vuile werk in polen, het is een golfbeweging.
Eerst waren het, molukkers,spanjaarden, toen antis,suris, en turken en marokanen.
En straks komt er weer een nieuwe groep, ik denk dat j er best in nl kan blijven wonen, maar misschien niet met de baan waar je altijd van gedroomt hebt.
Ps ik vind ook dat alles steeds associaler word etc. maar ik zorg voor me eigen en maak me minder druk om anderen, ook associaal vermoedelijk, maar zoals ik zei me kinderen gaan voor.
Comment
-
Originally posted by quibus View PostOphaler, dit is niet nederland, dit is de wereld, polenimmigratie is al op retour, je kan nu in polen ook beter betaald werk vinden, de roemenen doen nu het vuile werk in polen, het is een golfbeweging.
Eerst waren het, molukkers,spanjaarden, toen antis,suris, en turken en marokanen.
En straks komt er weer een nieuwe groep, ik denk dat j er best in nl kan blijven wonen, maar misschien niet met de baan waar je altijd van gedroomt hebt.
Ps ik vind ook dat alles steeds associaler word etc. maar ik zorg voor me eigen en maak me minder druk om anderen, ook associaal vermoedelijk, maar zoals ik zei me kinderen gaan voor.
Mensen die geen werk vinden en bijv. 30jaar wel gewerkt hebben snap ik best dat ze geen zin hebben om opeens van 2000,- per maand naar 1200 per maand willen gaan en iets doen wat ze stuk minder leuk vinden.
maar goed op een gegeven moment moet je wel werken alleen als jij 50+ bent wilt echt niemand je meer aannemen, ik snap best dat ze dan wat langer geen werk hebben.Calisthenics / Street workout
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment