Eigen bijdrage per ligdag in het ziekenhuis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GeneralIx View Post
    .

De beste bezuiniging in de zorg is voornamelijk bezuinigen op weesziekten als Pompe en Fabry. Kost een paar ton per jaar per patient (80 mln/jaar), terwijl ze allemaal alsnog relatief snel extra zorg nodig hebben. Besef dat dit glad ijs is, maar soms is een mensenleven het geld niet waard.
    Zeer glad ijs......

Ik weet dat je behoorlijk rechts staat op de politieke schaal maar deze statement valt me zelfs van jou vies tegen.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
      Zeer glad ijs......

Ik weet dat je behoorlijk rechts staat op de politieke schaal maar deze statement valt me zelfs van jou vies tegen.
      Ik quote mezelf nu omdat ik even op mezelf wil reageren.
      Wat kost het eigelijk niet om een hoop mensen in leven te houden die liever zouden willen sterven maar die het recht op euthanasie geweigerd worden?
      Ik weet dat dat een sterk staaltje CHRISTELIJKE politiek is dus dat kan nu misschien eindelijk ook eens aangepakt worden om zo voor heel veel mensen een menswaardiger einde aan hun lijden te laten maken en zo een enorme en onnodige kostenpost van intensive care kosten te drukken.

En nog eens wat: waarom betalen alleen hondeneigenaren belasting over hun huisdier? En dat terwijl katten ook enorme overlast bezorgen. Zoniet meer dan honden. Katten schijten ongevraagd in andermans tuinen, vernielen vijvers en vissen ze leeg, vallen vogels in volieres lastig, bleren s'nachts op straat en staan soms ineens ongevraagd in je huiskamer omdat je een deur open hebt laten staan. Kattenbelasting invoeren den Haag. Meteen.

Comment

Originally posted by quibus View Post
        Omg snap je er echt niks van, hypotheek wordt duurder en je krijgt er niks voor terug?????
        ik snap er genoeg van om te weten dat ik van alle kanten genaaid word.

Comment

En nog eens wat: waarom betalen alleen hondeneigenaren belasting over hun huisdier? En dat terwijl katten ook enorme overlast bezorgen. Zoniet meer dan honden. Katten schijten ongevraagd in andermans tuinen, vernielen vijvers en vissen ze leeg, vallen vogels in volieres lastig, bleren s'nachts op straat en staan soms ineens ongevraagd in je huiskamer omdat je een deur open hebt laten staan. Kattenbelasting invoeren den Haag. Meteen.
          Een hond schijt altijd buiten.
          Katten heb je huis en buiten katten. Lastiger te controleren. En ik ga echt niet betalen voor mijn huiskat die op in zijn bak schijt alleen omdat er mensen zijn die hun buiten kat rond laten dolen en doen wat het wilt.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Een hond schijt altijd buiten.
            Katten heb je huis en buiten katten. Lastiger te controleren. En ik ga echt niet betalen voor mijn huiskat die op in zijn bak schijt alleen omdat er mensen zijn die hun buiten kat rond laten dolen en doen wat het wilt.
            Ik ben er altijd bij als mijn hond schijt zodat ik zijn rommel kan opruimen. Katten zijn solitaire dieren die er zelf rustig op uit trekken en dan hun behoefte in iemands tuin gaan zitten doen. Ik heb nog nooit een van die eigenaren langs zien komen om excuses te maken voor het ongemak en die rotzooi op te ruimen. Nee dat mag ik zelf doen. Ik moet ook gewoon belasting betalen, ook al ruim ik het op. De gemeente zegt dat dat bedrag besteeds word aan "het opruimen van de hondepoep.".. jaja...en dan blijft er nog zat over.
            Katteneigenaren betalen geen belasting en hun stront beland gewoon op straat en in andermans tuinen. Waar klinkt dit enigzins eerlijk??
            Overigens is kattenbakvulling zelf ook behoorlijke rommel die ook "verwerkt" moet worden.
            Last edited by de sterkste ophaler; 28-10-2012, 15:49.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              ik snap er genoeg van om te weten dat ik van alle kanten genaaid word.

Ja dat klopt, maar als de aftrek weggaat en de inkomstenbelasting omlaag ga je er toch op.vooruit?

Comment

@ dso
                80 mln aan een tiental patienten/jaar, mensen die veelal toch geen volwaardig leven kunnen leiden, is een substantieel bedrag. Ergens moeten we een lijn trekken, want alles tot in den treure behandelen zonder oog te hebben voor de bizarre kosten gaat ons alleen een gestoord hoge ziektekostenpolis opleveren.

Verder moet euthanasie inderdaad makkelijker kunnen.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ja dat klopt, maar als de aftrek weggaat en de inkomstenbelasting omlaag ga je er toch op.vooruit?
                  verlaagde inkomstenbelasting merk ik anders verdomd weinig terwijl me hypotheekrente teruggave wel gestaag verminderd word. Sterker nog...alle belastingen zijn nog van dezelfde hoogte en worden echt niet minder. Dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Misschien een politieke belofte waarvan we weten dat het er toch niet van gaat komen.

Comment

Nou mijn teruggave is nog niet minder, das net zo zeker als de inkomstenbelasting, maar ik denk dat jij oude kranten leest ofzo.

Comment

Nou mijn teruggave is nog niet minder, das net zo zeker als de inkomstenbelasting, maar ik denk dat jij oude kranten leest ofzo.
                      ik lees me bankrekening en salaris strookjes. Inkomstenbelasting is nog precies hetzelfde. Hypotheek rente aftrek is bijna gehalveerd in 2 jaar tijd. Niks met fabeltjes en jullie vage theorien te maken. Ik praat vanuit de werkelijkheid.

Comment

Pfff de hypotheekrenteaftrek gaat pas volgend jaat minderen, voor de hoogste inkomens(52%)daar zit jij niet in, de volgende schaal merkt het pas over 20 jaar.
                        Jouw probleem is waarschijnlijk je hypotheekvorm, als je namelijk al minder rente gaat betalen, krijg je ook minder terug.
                        Daarom is bv banksparen interessant, enfin als jij nou echt minder geld terug krijgt en wel evenveel rent betaald dan zou dat idd heel raar zijn.
                        Ik doe voor een asntal vrienden en kenissen hub aangiftes en iedereen krijgt elk jaar ongeveer hetzelfde terug, tenzij je opeens veel meer/minder gaat verdienen, of je een stomme hypotheekvorm hebt.

Maar jou kennende zal ke wel weer als enige in nl wat anders hebben en weet je zelf als enige hoe dat komt, je denkt zeker ook dat rutte en samson het twee weken over jou hebben gehad????
                        Kom op fallus, ga eens weg achter dat berldscherm en kijk hoe de echte wereld in elkaar zit, want zoals jij het brengt klopt voor geen meter.

Comment

Rente-aftrek kan gehalveerd zijn, als je hr gedaald is met 50%, je mag immers alleen de rente aftrekken. Zo'n gedaalde hra, zou echter alsnog meer geld op moeten leveren aan besteedbaar inkomen dan voorheen, gezien je besteedbaar inkomen stijgt mert de lagere rentelasten minus je belastingen.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Kom op fallus, ga eens weg achter dat berldscherm en kijk hoe de echte wereld in elkaar zit, want zoals jij het brengt klopt voor geen meter.
                            Elke keer als ik de tijd en moeite neem om te zien hoe de wereld in elkaar zit zie ik alleen maar meer redenen om me er van terug te trekken. in tegenstelling tot anderen heb ik niet zo'n behoefte om mee te doen aan al die overtrokken onzin. helaas word ik wel gedwongen. ik wil gewoon een rustig leven leiden, maar dat mag schijnbaar niet van de overheid.

Comment

@ dso
                              80 mln aan een tiental patienten/jaar, mensen die veelal toch geen volwaardig leven kunnen leiden, is een substantieel bedrag. Ergens moeten we een lijn trekken, want alles tot in den treure behandelen zonder oog te hebben voor de bizarre kosten gaat ons alleen een gestoord hoge ziektekostenpolis opleveren.

Verder moet euthanasie inderdaad makkelijker kunnen.
                              Dat is idd ook zo. De kosten rijzen de pan uit. Maar wat moet je tegen zulke mensen zeggen dan? U bent opgegeven? Leer er mee te leven en sterf waardig. Tot ziens.
                              Beetje cru vind je niet?

Comment

Echt, Fal, ik begrijp niet waarom jij nog niet ergens in een hutje in Noorwegen (of welk relatief rustig land dan ook). Dat je daar zorgt voor je eigen spullen, en eens in de zoveel tijd een vrouw neerknuppelt en meeneemt naar je hut.

Zoiets is pas enigszins controleerbaar als je een chip bij huisdieren verplicht zou maken. Maar de hele chips bij huisdieren zijn een wassen neus, omdat het erg simpel is om een dier op een andere naam te zetten. En dan nog; hoe wil je het controleren? Controleurs die katten vangen en controleren op een chip, om te kijken of de belasting betaald wordt? Menig kat laat zit lastiger vangen dan een hond. En als iemand een kat opjaagt en de kat daardoor verongelukt of een ongeluk veroorzaakt (uitwijkt en tegen een boom rijdt) is de opjager (dus iemand van de overheid) verantwoordelijk. Met deze wetgeving zou zoiets niet toepasbaar zijn.

Ik ben het wel met je eens hoor, dat het gek is dat je voor een kat geen belasting moet betalen. Maar het is niet realiseerbaar. En er zijn ook heel veel mensen (juist in de grotere steden) die doelbewust opzoek zijn naar katten die nooit naar buiten hoeven. En die katten zijn er best, maar er zijn ook genoeg katten die je niet binnen kán houden. En de manier van opgroeien speelt daarbij geen rol, het is de aard van het beestje.

Langstudeerboete is een schande.
                                Is de boete een schande, of de invulling van die regel een schande?
                                Last edited by Patriciaaa; 29-10-2012, 08:57.
                                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X