Het is nog niet zover. De hele oppositie is erop tegen, dus dan komt het niet door de eerste kamer. Er gaat dus nog wel wat veranderen wat betreft de zorg.
Eigen bijdrage per ligdag in het ziekenhuis
Collapse
X
-
Originally posted by Faabjan View PostHet is nog niet zover. De hele oppositie is erop tegen, dus dan komt het niet door de eerste kamer. Er gaat dus nog wel wat veranderen wat betreft de zorg.BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Originally posted by quibus View PostEn.dat siert je ophaler.Originally posted by de sterkste ophaler View PostDat wel misschien, maar het is wel zo dat ik soms zou willen dat ik harder kon zijn. Ik ben een softie. Ik weet het..Originally posted by GeneralIx View PostSiert zeker. Anderzijds zijn daarom ook de quibussen en de gens nodig om dan ergens in het midden uit te komen.
AMSTERDAM – Wie zijn brein analytisch gebruikt, onderdrukt zijn sociale vermogens en vice versa.
Foto: Thinkstock
Dat verklaart waarom ook heel intelligente mensen gemakkelijk zijn op te lichten en waarom bij complexe vraagstukken de menselijke kant vaak onderbelicht blijft.
Psychologen van drie Amerikaanse universiteiten publiceren de bevinding deze week in de online editie van Neuroimage.
Ze onderwierpen 45 studenten in een MRI-scanner aan een serie taken die een van twee vermogens aansprak: het zich kunnen verplaatsen in anderen en het inschatten van de eigenschappen van objecten.
Uit de MRI-beelden bleek dat de sociale problemen de hersengebieden deactiveerden die voor analytische vraagstukken nodig waren en andersom gold hetzelfde. Dit lijkt logisch, omdat het brein die gebieden niet nodig heeft, maar de activiteit in de onderdrukte gebieden was nog lager dan in rustfase, tussen de taken door.
Niet tegelijk
Het lijkt er niet op dat het brein alleen Ăłf empathisch, Ăłf analytisch werkt, maar dat de twee niet tegelijk optimaal kunnen functioneren. Dit zou kunnen verklaren waarom bij mensen met autisme het analytisch vermogen relatief vaak goed ontwikkeld is. Het wordt niet in de weg gezeten door empathie.
Omdat de onderzoekers geen taak voorschotelden die zowel maximale sociale als analytische vaardigheden vergde, konden ze niet aantonen of of de twee naast elkaar goed kunnen functioneren of dat de een de ander harder onderdrukt dan de ander. Ook konden ze niet naar onderlinge verschillen kijken, daarvoor hadden ze te weinig deelnemers.
Wisselen
De onderzoekers benadrukken dat het goed mogelijk is om te wisselen tussen de twee systemen, en raden dat ook aan. Veel mensen vertrouwen volgens hen te veel op een van de twee systemen.
Door: NU.nl/Jop de VriezeGeniet, en drink met maten!
Comment
-
Je zegt toch niet dat ik een autist ben he?!?
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Wel apart. Een nieuwe collega komt ook binnen via Baanbrekend drechtsteden. Dat is dus in Dordrecht en omgevingen voor de mensen die in de bijstand zitten. Mijn werkgever is best sociaal en gebruikt zulke zaken om mensen nieuwe kansen te geven.
Afijn de nieuwe collega heeft dus dezelfde ervaringen als zovelen. Je zit in de bijstand. Je hoort dus maandelijks een bedrag te krijgen van 850-900 euro ipv de 2000-2200 die we anders zouden krijgen via regulier werk. Probleem is alleen...Je krijgt het NIET! De mensen die bij die instanties werken proberen altijd tijd te rekken lijkt het wel om zelf rente te kunnen vangen over de vele uitstaande bedragen die niet overgeboekt worden naar de persoon waar het heen hoort te gaan. Ze willen dat je dan allerlei persoonlijke documentatie naar het doorstuurd, maar ALTIJD raken ze het "kwijt" of komen ze met allerlei domme opmerkingen die nergens op slaan. Opmerkingen zoals een loonstraakje van een maand waarin niet gewerkt is en wat je al meerdere malen hebt uitgelegd aan ze. MAar het komt er niet door heen ze blijven vasthouden dat ze gelijk hebben. Degene die daar werken hebben volgens mij nog niet eens het VBO weten af te ronden.
Het traject van her=intreding, her-scholing en andere zaken werkt totaal niet in Nederland. Heb een paar jaar terug ook in dat traject gezeten en je wordt van de kast naar de muur gestuurd. Een grote bureaucratische molen waarin ze proberen het je te laten duizelen voor de ogen. Hopend dat jij het opgeeft om te vragen voor geld en andere zaken waar je gewoon recht op hebt terwijl jij wel al je opgelegde verplichtingen na komt. Ik heb het toentertijd inderdaad opgegeven waardoor ik 2 maand uitkeringen dus niet heb gekregen. Beloftes zoals reiskosten vergoeding, BHV cursus en andere zaken heb ik nooit van ze gekregen ook al had ik er recht op. (gelukkig heeft me werkgever, die in die situatie al subsidie aan baanbrekend moet betalen, wel alles geregeld en vergoed uit hun eigen potje wat gewoon absurd is) En zo zijn er velen meer die door deze overheidsinstanties enorm genaaid worden.
Net zoals die collega kan ik me totaal indenken met de individuen die door dit soort maffiapraktijken financieel enorm knel komen te zitten terwijl het niet nodig is. Dat ze op den duur geen uitweg zien of het gewoon zat zijn. Mensen die dus met een geweer langsgaan met ons "sociaal" stelsel. Me collega zei met oud en nieuw een Tiger door het gebouw heen te jagen om het op te blazen. Het zou mijn plicht moeten zijn hem er van af te praten. Maar...serieus...ik kan hem geen ongelijk geven. Blaas die tering toko's op en hopelijk worden mensen dan wakker en wordt er iets gedaan aan die uitbaterij van mensen die al nauwelijks een kant meer op kunnen.Last edited by Falstyr; 02-11-2012, 17:24.
Comment
-
@ Fal, die norm bedragen wbt bijstand kloppen niet. Dit is wat je hoort te krijgen bij bijstand
U bent tussen de 21 en 65 jaar
U bent alleenstaande
€ 635,02
U bent een alleenstaande ouder
€ 889,02
U bent gehuwd
€ 1.270,03
Last edited by onderhandelen; 03-11-2012, 12:36.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
We like it
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Comment
-
Originally posted by onderhandelen View Post@ Fal, die norm bedragen wbt bijstand kloppen niet. Dit is wat je hoort te krijgen bij bijstand
Recht op Bijstand
Iemand in de bijstand die aan het werk komt is blij dat hij weer wat te doen heeft. Via Baanbrekend is het zo dat het bedrijf dan 2-3 maanden subsidie aan de overheid betaald om dan die persoon een volwaardig contract aan te bieden. Wat kan de persoon in kwestie doen als Baanbrekend e.d. instanties hun maandelijkse bedragen niet overboeken, maar wel blijven innen ten koste van jouw? Je kan dan zeggen dat je weigert te werken om zodoende de subsidie door hun neus te boren. Want waarom zou je werken als je er toch niks voor krijgt? Maar dan heb jij jezelf er op langer termijn ook meteen mee. En dat weten die eikelbijters bij de sociale dienst maar al te goed. Daarom dat ze je poot blijven uitdraaien en in feite gewoon misbruik van je maken.
Leg mij dan eens uit welke regeltjes met deze werkelijkheid overeenkomt? Dat wil ik dan wel eens weten van al die mooiweerpraters die alleen maar regeltjes via google kunnen citeren en geen weet hebben hoe het er echt aan toe gaat.Last edited by Falstyr; 03-11-2012, 13:03.
Comment
-
Documenten die je bij het inschrijven moet afgeven raken ze "kwijt" zodat ze lekker onder hun verplichtingen uit kunnen komen. Zelfs als je het dan meerdere malen opnieuw doorstuurd raken ze het "kwijt". En aangezien er dus op papier niks te vinden is mbt jouw persoontje kunnen hun doen en laten wat ze willen. Te krom voor woorden wat mij betreft.
Dus als je gewoon wilt waar je recht op hebt...pech gehad. Van de overheid en gemeente hoef je geen steun te verwachten. Leuk al die sociale vangnetten die we op papier hebben. In de praktijk werken ze niet.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostDocumenten die je bij het inschrijven moet afgeven raken ze "kwijt" zodat ze lekker onder hun verplichtingen uit kunnen komen. Zelfs als je het dan meerdere malen opnieuw doorstuurd raken ze het "kwijt". En aangezien er dus op papier niks te vinden is mbt jouw persoontje kunnen hun doen en laten wat ze willen. Te krom voor woorden wat mij betreft.
Dus als je gewoon wilt waar je recht op hebt...pech gehad. Van de overheid en gemeente hoef je geen steun te verwachten. Leuk al die sociale vangnetten die we op papier hebben. In de praktijk werken ze niet.
Helaas wordt dit fantastische systeem verziekt door mensen die niet willen werken maar wel hun handje willen ophouden!! Als ze die nou eens gaan aanpakken....."Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"
Comment
-
ze er alles aan doen om het je toch niet te geven.Dus als je gewoon wilt waar je recht op hebt...pech gehad.
Van de overheid en gemeente hoef je geen steun te verwachten. Dat wat er in theorie op papier staat wordt in de praktijk niet gedaan.Leg mij dan eens uit welke regeltjes met deze werkelijkheid overeenkomt? Dat wil ik dan wel eens weten van al die mooiweerpraters die alleen maar regeltjes via google kunnen citeren en geen weet hebben hoe het er echt aan toe gaat.
In theorie, al vanaf de jaren 90 was duidelijk dat ze de verzorgingsstaat wilde afbouwen tot.......Bijzonder dus dat jij je daarover verwondert, niets nieuws dus....ze doen wat ze van plan waren/ zijn.
Is dus geen mooi weer praters en eea via google citeren, maar behoort tot algemene kennis. Dingen die men dus behoort te weten en waar jij je dan tegen kan indekken. En ja de verschuiving naar zorgen voor je eigen hagje is zo, kijk maar VVD nu aan 2e termijn bezig eea past dus perfect in tijdsgeest, liberale gedachtegoed en wbt afbouw verzorgingsstaat.
Maar wat hebben wij als burgers om in te zetten als de overheid weigert hun verplichtingen na te komen?
Er zijn voldoende (juridische) middelen.... om eea te bewerkstelligen.Last edited by onderhandelen; 03-11-2012, 13:43.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
We like it
Comment
-
(das t kudde gedrag waardoor ze in Nederland eea heel makkelijk kunnen door drukken)
Originally posted by He-Man View PostWees blij dat wij een sociaalvangnet hebben in Nederland waar je geld krijgt om de periode te overbruggen dat je geen werk hebt. Ik wordt zo simple van al dat geklaag hierover. Ben je weleens in Afrika geweest?? Daar ga je gewoon dood als je geen geld hebt om eten te kopen, en een voedselbank kennen ze er ook niet.
Helaas wordt dit fantastische systeem verziekt door mensen die niet willen werken maar wel hun handje willen ophouden!! Als ze die nou eens gaan aanpakken.....Last edited by onderhandelen; 03-11-2012, 13:48.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
We like it
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
5 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...5 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
5 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment