Originally posted by okidoki71
View Post
Eigen bijdrage per ligdag in het ziekenhuis
Collapse
X
-
Originally posted by GeneralIx View Post@ oki:
Stel de belastingschaal op 100%: 30k/j, werken vanaf 18 tot 65=47 jr*30k=1,4 mln. Bij 100% belasting. Modaal salaris zal dus nooit in de buurt komen van dat geld, zeker niet na aftrek van subsidies.
Thnx, ik zou bijna stoppen met reageren in dit soort topics, als mensen nou eerst eems zouden nadenken, maar nee hier willen ze een punt scoren en klaar.
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View Post@ oki:
Stel de belastingschaal op 100%: 30k/j, werken vanaf 18 tot 65=47 jr*30k=1,4 mln. Bij 100% belasting. Modaal salaris zal dus nooit in de buurt komen van dat geld, zeker niet na aftrek van subsidies.aardig in de buurt.........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Originally posted by quibus View PostJa dat heb je, je betaalt geen 42% dat doe je maar over een deel, je belastingvrije deel komt eerst, dan loopt het op tot 50%.
Als je 180k verdient draag je geloof ik gemiddeld 42% af, dus over het hele salaris.
910000 - 60160 = 849840 euro = nog steeds in de buurt van de miljoen, daarbij zal je niet blijven steken op een salaris van 30k, met de inflatie erbij gerekend zal je meer dan waarschijnlijk over de miljoen komen.......nog iets quibus?.........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Originally posted by Beaudien View PostHmmm, die langstudeerboete had voor mij wel mogen blijven, hoor.
Bijv: ov jaar kaart inleveren enzo
Dus heet geen langstudeerboete meer maar is het wel, in uitzonderingsgevallen 1 jr extra....dus 4 jr.....max 5 .....n wassen neus dusLast edited by onderhandelen; 27-10-2012, 16:23.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
We like it
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Comment
-
@ Oki
42% over alles aan loon (=teveel dus) geeft 30k*47*0,42=6 ton. Tel daarbij op de 21% wat over blijft=600k+600k*0,21=720k. Gemeentelasten ed vervallen met te hoge afronding en te hoog belastingpercentage. Dat is al wat verder van een miljoen af. Haal er dan nog alle subsidies en AOW van af, en ik denk dat je er vlug achterkomt dat de totale belastingafdracht van jan modaal niet opweegt tegen alle kosten die er gemaakt worden.
Dit niettegenstaande dat onze belasting schandelijk hoog is.
@ Beau
Langstudeerboete is een schande. Maak studeren kostprijs voor alle internationals ipv dat onze staat toelegt op lieden die na de studie weer aufsaltzen. Sowieso zijn we een kenniseconomie, de rest zijn we namelijk allemaal niet. Daarom is een langstudeerboete invoeren volkomen debiel. Zeker gezien we een hele bak mogelijke bezuinigingen kunnen doorvoeren die geen weerslag hoeven hebben op onze maatschappij (ik neem immigratie, kunst, drempels, dat soort dingen even als voorbeeld).Last edited by GeneralIx; 27-10-2012, 16:35."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
En daarom ben ik geen econoom, ik wist wel idd dat we schandalig veel belasting betalen, als er nou nog wat zinnigs mee gedaan werd dan had ik er nog vrede mee......
Nog wat, mijn vrouw is chronisch ziek en daardoor gedoemd om extra te betalen aan zorg, nu krijgt ze oa ook calciumtabletten, 1000mg met vit d, nu had zij een herhalingrecept van 90 stuks, die dingen kosten 2 euro per stuk!, hebben ze een fout gemaakt bij de apotheek, geen 90 stuks maar 900 stuks!!, foutje van 810 x 2 euro = 1620 euro........dilemma, houden of terug?
Het systeem zorgt ervoor dat mensen als mijn vrouw beboet worden met eigen risico etc., dus zou je kunnen zeggen, fuck u all......aan de andere kant zorgt dat door oa deze fout ervoor dat de zorgkosten de pan uitrijzen.......associaal systeem maakt ons associaal, niet?.........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Terugbrengen kan nooit met medicatie. Verder is het eigen risico mijns inziens wel erg nuttig. Nu al zijn er hele volksstammen die zaterdag naar de huisartsenpost of SEH gaan, terwijl het geen spoed heeft, maar ze gewoon anders iets moeten schuiven in hun schema. Dat soort grappen kost klauwen met geld. Een eigen risico voorkomt dat soort idioterie in ieder geval tot het op is, anders zou je verzekeringspremie per jaar met meer toenemen dan het huidige eigen risico erbij opgeteld. Dat maakt het niet minder kut voor jou en je vrouw (zij had eiwitstapeling toch, de correcte term is me ontschoten?), maar anders was je per saldo alsnog meer kwijt.
De beste bezuiniging in de zorg is voornamelijk bezuinigen op weesziekten als Pompe en Fabry. Kost een paar ton per jaar per patient (80 mln/jaar), terwijl ze allemaal alsnog relatief snel extra zorg nodig hebben. Besef dat dit glad ijs is, maar soms is een mensenleven het geld niet waard."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
And here we go
Werkeloosheidsuitkering
VVD en PvdA willen het recht op een werkloosheidsuitkering beperken tot maximaal twaalf maanden.Daarna hebben werklozen nog recht op een uitkering op bijstandsniveau.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
We like it
Comment
-
12 maanden zou meer dan toereikend moeten zijn voor de meeste. 3-4 maanden is te kort. Zeker omdat je tegenwoordig voor elke positie een paar honderd sollicitanten hebt. Kans dat jij degene bent die aangenomen wordt is gewoon erg klein op de huidige markt. En zulke jonge gasten hebben echt nog geen 12 jaar gewerkt om die 12 maanden op te bouwen. Dus beetje onzin om het in te voeren eigenlijk.
Mensen die 30 maanden een uitkering krijgen omdat ze 30 jaar gewerkt hebben....gaat me beetje ver. Anderzijds zitten die ouderen wel in een nog lastiger pakket. Ervaring word niet echt naar gekeken op moment. Een jongere kracht met een papiertje is goedkoper en word eerder aangenomen. Dus ja wie zegt dat 12 maanden voor de ouderen wel toereikend is om een nieuwe baan te krijgen? Promotie/actie om ouderen snel aan het werk te krijgen is er ook niet echt op wat halfzachte "goodwill" pogingen na.
Bijstandsniveau...das leuk. Krijg je net 850euro of zo. En aangezien veel mensen een te hoge hypotheek hebben afgesloten begin 2000 toen de rente rond 3-4% lag...die gaan het leuk krijgen dan
Comment
-
WW is een verzekering he! betaal je elke maand geld voor (als t goed is).
in tegenstelling tot bijstand wat een sociale voorziening is betaal je niets voor.
Bijstand voor alleenstaande is € 635 btw
Kan je je herinneren hoe de ww vroegah was ?
En aangezien veel mensen een te hoge hypotheek hebben afgesloten begin 2000 toen de rente rond 3-4% lag...die gaan het leuk krijgen dan
Hoe hoog zijn de huren tegenwoordig 4,5 600 euro ?
Zorgverzekering er nog vanaf enz enz pffff problm.....
Welcome 2......▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
We like it
Comment
-
Vraag me eigenlijk af of het misschien niet handiger is om die WW "contributie" samen te voegen met je pensioen. Maakt mensen bewuster van hun pensioen of motiveerd ze in ieder geval er meer mee bezig te gaan. Kunnen ze hun hulp/zorg later ook makkelijker betalen. Heb je tijdens je leven af en toe aanspraak nodig omdat je tijdelijk zonder werk zit dan kun je er tijdelijk aanspraak op maken. En omdat je niet wilt dat er te veel van je pensioen af gesnoept wordt ben je automatisch gemotiveerder om sneller iets te regelen qua werk. Heb je herscholing nodig dan kun je dat ook gedeeltelijk zelf betalen aangevuld met subsidies van de overheid. En het mooie is dat je niet per se terug gezet wordt naar 1100 netto per maand. Je kan dan zelf beslissen hoeveel je van je opgebouwde eigen krediet gebruik wilt maken. Meer eigen inspraak van mensen dus.
Bijstand alleenstaande is echt geen 635euro. Daar kun je net de huur/hypotheek van betalen + boodschappen. No way dat je dan nog al die onnodige en opgedrongen verzekeringen en andere zaken kunt betalen. 2-3 jaar terug kreeg ik gewoon 850-860 euro. Zelfs met eventuele beslaglegging op je loon, waarbij ze alles afpakken tot aan bijstands niveau, nemen ze niet meer dan tot het punt dat je 850euro netto overhoudt. Heb dat ook een jaar gehad.
Huur geen idee hoeveel dat tegenwoordig is. Verschilt ook of je in de randstad zit of er net buiten natuurlijk. Maar je kan daar subsidies voor regelen. 5 kamer koop zit ik rond de 540 per maand. En mijn subsidie genaamd hypotheekrenteaftrek wordt beetje bij beetje afgepakt. Maar daartegenover staat helemaal niks ter compensatie. Koop wordt dus gewoon duurder en mensen worden indirect gedwongen om te gaan huren. En als je huurt kom je in die mooie wachtlijsten te staan.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door hivetechsolutionsOur Digital Marketing Company in Fort Worth TX, is dedicated to providing cutting-edge digital marketing solutions tailored to your business needs. We...
-
Kanaal: Algemeen
3 uur geleden -
-
At Appliance Repair Service, we specialize in providing expert repair services for a wide range of household appliances. Our team of highly trained technicians...
-
4 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 110kg 1x
- 80kg 2x4
Deadlift:
- 163kg 1x
- 120kg 5x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door roloffrobert986Vidalista pills are a trusted solution for treating erectile dysfunction (ED), offering various strengths to suit individual needs. Vidalista 20mg is...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzGister langs fysio geweest, overspannen pec minor is zijn diagnose > kan/mag gewoon alles doen, natuurlijk op geleide van eventuele pijn sensatie....
-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door Muhammad FarrukhAn Assignment Writing Service In Pakistan offer service to students that need help in their course works. These services provide uniquely researched,...
-
4 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
5 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
6 dagen geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment