kuiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kuiten

hey allemaal,

Ik ben best wel groot 1.94m en sinds mijn groeispurt een paar jaar geleden zijn mijn kuiten veel dunner geworden. Weten jullie misschien een paar top oefeningen om ze weer te laten groeien..??
    Vragen over bewegingswetenschappen / fitness zijn altijd welkom

Calf raises. Kuiten zijn moeilijke groeiers. Dus het kan even duren voor je echt resultaat gaat zien.

gr

Comment

bedankt aan jouw heb ik wat

Ik loop/ren tegenwoordig ook (6> steeds meer) op de loopband en voel me kuiten dan ook echt vol lopen. Is dit volgens jouw ook een goeie oefening?
      gr
      Vragen over bewegingswetenschappen / fitness zijn altijd welkom

Comment

dikke kuiten als je 194 bent vergeet het maar kerel.
        heb er zelf ook last van.
        Die dingen willen gewoon niet groeien hahaha.
        calfraise met veel reps weinig rust is een goede oef.
        Who's the Chef

Comment

Wat echt een supertraining is voor je kuiten is hardlopen in een heuvelachtig gebied(Bos, Heide, duinen er is vast wel iets in de buurt) Niet echt een fitnesstraining, maar het werkt echt supergoed..!
          Niet vooral op duur lopen, maar kleine sprintjes heuvelop. Mijn eerste bostraining was echt dodelijk
          My dog can run and my dog can jump, but hell my dog can't !

Comment

Kuiten zijn vreemde spieren. Sommige zweren bij hoge herhalingen, andere juist bij lage reps en anderen weer bij hardlopen (heuvels) of fietsen (denk aan mountainbiken de berg op).

De gastrocnemius kan je het best met lage reps trainen. De soleus het best met hogere reps.

Zelf heb ik geen grote kuiten, terwijl ik ze al wel jaren hard aanpak. Staande kuitraises hebben me behalve spierpijn vrijwel niks opgeleverd. Zittende kuitraises daarintegen wel, daar zijn mijn kuiten echt van gegroeid.
            Ik heb weinig massa op de kuiten, maar er zitten wel heel veel lijnen in, goede definitie. Vanaf de achterkant gezien zijn het nog latjes, maar van de zijkant zien ze er goed uit.
            Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Ik heb wel dikke kuiten. Dit komt omdat ik al vanaf mijn 5e voetbal. Een paar jaar geleden waren ze nog dikker. Vooral sprinten tegen een dijk en zware sprint oefeningen in de modder zijn verantwoordelijk voor de dikke kuiten.
              Ook mijn lichaamsbouw speelt mee. Mijn benen zijn erg kort in vergelijking met mijn rug waardoor de spiermassa zich op een betrekkelijk klein gebied bevind. Dus ik denk dat de dikte van de kuit spieren (M. Gluteus en de M. Soleus) grotendeels is bepaald door je lichaamsbouw en genetische aanleg.
              Trainen helpt natuurlijk ook

gr

Comment

Het heeft zeker met lichaamsbouw te maken. Bij lange mensen met langere benen, lopen de kuitspieren minder ver door naar beneden dan bij mensen met kortere benen. Hierdoor 'oogt' bij langere mensen de kuitspier slanker.

Als je een spier groter wilt maken, zul je ze moeten trainen waarbij hypertrophie centraal staat. Dus veel reps heeft dus geen zin, tenzij je spierconditie wilt bereiken, weinig reps ook niet, tenzij je spierkracht
                nastreeft. Reprange van 6/8 tot 10/12 zou een beter uitgangspunt zijn.

Mensen kiezen vaak voor meer reps, omdat ze bang zijn voor blessures, dit komt meestal door een verkeerde uitvoering; te snel, te schokkerig...
                Je kunt je kuitspier zwaar trainen (bij uitstrekking even het gewicht vasthouden en rustig terug naar beginstand), mits je deze rustig uitvoert, wel eerst een goed opwarmsetje. Meer reps met lichter gewicht kan ook goed werken, maar zou eerder kiezen voor 8-10 reps (je kunt je laatste setje bijvoorbeeld wel weer meer reps doen).

Bij de hardloop- of fietstraining, kun je het accent leggen op de tenen. Touwtje springen op de tenen werkt ook aardig.

Buiten dit alles, moet je wel enige aanleg hebben voor dikke kuiten.

Greetzz J.

Ps: let ook is op de stand van je voeten. Voeten naar binnen gericht, accent meer op de buitenkant kuitspier, voeten naar buiten gericht, accent meer op de binnenkant kuiten.
                Last edited by Ami-Amour; 24-04-2007, 23:57.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X