Bovenkant borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bovenkant borst

Ik vind dat de bovenkant van mn borst wat achterstallig is vergelijken met de rest, dit wil ik graag veranderen.

op het moment train ik mn borst:

benchpress: 4X (10,10,8,5)
    incline benchpress 4X (10,10,10,8,5)
    incline dumbell press 3X10

mijn vraag is: zou ik hier een extra oefening in de training gooien? of hebben jullie andere ideën?

grtz

Gooi incline dumbell press erbij en de barbell pullover, alhoewel dat laatste niet specifiek voor de bovenkant borst is, wordt je borst, dus ook de bovenkaant, er toch groter van! Bij mij werken deze oefeningen erg goed, bij mij is het juist de onderkant die een beetje achterloopt, maar daar wordt aan gewerkt

Comment

incline flyes en (seated) incline crossovers, zijn verruit de beste massabouwers voor bovenkant borst.
      the one and only tabata overlord

Comment

Ik ben van mening dat je in het begin niet kunt zeggen wat achterloopt.
        Gewoon trainen en alles trekt vanzelf bij..
        In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
        Squat 230 kilo
        Bankdrukken 137.5 kilo
        Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

ok bedankt voor de reacties

Comment

als je voor massa traint, zou ik er zowiezo een flye variant indrukken (in dit geval de incline flye dus)
            Trainingslog Farmboy:

Comment

Ik zou gewoon borst trainen, voornamelijk presses. Als je dan kiest voor incline zorg dan dat je hoek niet te groot is. Bij meer dan 30 graden ga je vooral je voorste schouders trainen.

Na 2 press oefeningen naar keuze zou ik incline (10-15%) dumbell fly's doen. Voor de juiste hoek kan je een paar schijven (2-3) op elkaar leggen en daar een vlak bankje aan 1 kant op zetten. Je moet de fly's dan in lijn van je voorhoofd doen, en let op dat je ellebogen ook richting je hoofd zijn.
              Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

ik zou inc press er afhalen en er een fly in stoppen.
                Who's the Chef

Comment

ik ga zometeen gelijk ff incline fly's proberen

Comment

Incline fly is zeker een goede oefening voor je bovenste borstspieren zo ook incline dumbell press maar wat je ook kan doen is om de close grip bench press en de cable crossover een tijdje erbij te doen.
                    “Dareka no sei ni shite wa nigekakure shiteru hibi ate ni naranai wa"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X