afwisseling trainingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afwisseling trainingen

Goedemiddag,

Ik heb deze vraag op mijn sportschool ook al gesteld en hier ook al aan het zoeken geweest maar weet het nog steeds niet.

Ik train nu al een tijdje hetzelfde. Het gewicht gaat omhoog MAAR ze hebben mij wijsgemaakt dat als je elke maand je training NIET omgooit je ook niet vooruitgaat qua massa. Klopt het dat je elke maand (of 6 weken) je training aan moet passen? en zo ja, moet je dan andere oefeningen doen of moet je de oefeningen anders uitvoeren (bijvoorbeeld januari snel (1sec up en 2sec down) en februari langzaam (3sec up 6sec down))?

Thanks voor het lezen en mocht je reageren, SUPER

Het heeft allemaal met het prikkelen van je spieren te maken.
    Als een spier tijdens een training niet (meer) gebrikkeld wordt zal deze nooit gaan groeien.
    Als je lange tijd hetzelfde doet is dit geen prikkel meer voor jou spieren.
    Who's the Chef

Comment

Thanks Been,

En hoe kan ik dan het beste afwisselen? Nieuwe oefeningen? of andere herhalingen?

Comment

ik verander ook altijd rond de 6weken mijn oefeningen. Kwestie van dat je spieren zich niet conditioneren aan bepaalde oefeningen. Door andere oefeningen te doen worden je spieren anders "geprikkeld" zoals been al zei, en kunnen die weer beginnen groeien.
        Zelfs gewoon de volgorde van de oefeningen omgooien kan ook al helpen.
        Als je juist begint heeft dat niet zoveel effect, het is pas na een tijdje, als je trage vooruitgang boekt dat je dat zeker in je trainingsschema moet ingooien.
        Dus, zou het zeker aanraden.

Comment

Originally posted by lj_tree View Post
          Thanks Been,

En hoe kan ik dan het beste afwisselen? Nieuwe oefeningen? of andere herhalingen?
          Er is niet echt een "beste" tis wat voor jou goed is kan dus verschillen per persoon.
          Ik doe wat ik lekker vind iig.
          Who's the Chef

Comment

Indicatie om te wisselen is als je geen vooruitgang meer boekt qua gewichten voor een langere tijd. Veel teveel mensen overtrainen zich.

Grtz

Comment

Het mag geen sleur worden hé. Om de 2 maand een nieuw schema vind ik ideaal.
              Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

om even op je vraag te antwoorden, je kan dan oefeningen vervangen door andere die voordien niet in je schema stonden.

Comment

Ik doe elke training andere oefeningen en andere volgorde werkt best goed.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X