lateral schoulder raises

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lateral schoulder raises

Als k deze oefening uitvoer voel k deze eerder in mijn biceps dan in mijn schouders. En dan voornamelijk als k met zware gewichten deze oefening uitvoer. Hoe voeren jullie deze uit?
    Of is het de bedoeling dat je echt je schouders aanspant en dan op deze manier de gewichten omhoog haalt ?

Het is een schouderoefening gericht op de laterale kop (zijkant), dus wat denk je zelf?
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

ja proberen met je schouder om hoog te werken.
      Maar als k met die halters in de handen stad heb k moeite om me op te spieren te concentreren en daarmee alle kracht te zetten.
      Daardoor trek k hem veel omhoog met arm ipv schouders..

Comment

lijkt me echt niet moeilijk.
        gewoon armen juist houden en als je ze niet juist kan houden eerder wat lager gaan in gewicht.

Comment

idd, probeer het ens met hele lichte gewichten tot je de beweging te pakken heb

Probeer je schouders laag te houden en alleen je arm omhoog te brengen tot ongeveer horizontaal (iets er onder) Hoger dan dit berekt de trapezus bij de beweging.

Wat mischien ook help is de dumbbells a-symetrisch vast te pakken, dus niet in het midden, maar met je pink tegen de schijven. Op die manier kanteld het gewicht een beetje waardoor je ellebogen de neiging hebben hoger te komen wat weer als gevolg heeft dat de bovenarm iets geroteerd word en de laterale kop van de schouder in een sterkere positie komt.

Probeer met je ellebogen te leiden, maw als je bovenarm (bijna) horizontaal is, moet je elleboog iets hoger zijn dan je handen.

Comment

Heb er ook geen probleem mee. Is toch die oef waarbij je 1 halter recht voor je uit en de andere opzij doet. Doe deze oef niet veel. Neem hem er soms eens bij.
            Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Originally posted by Tigra View Post
              Heb er ook geen probleem mee. Is toch die oef waarbij je 1 halter recht voor je uit en de andere opzij doet. Doe deze oef niet veel. Neem hem er soms eens bij.

Huh ? ?

Je doet bijde armen opzij.

Arm naar voren bewegen is een frontrais

een oefening die gericht is op de voorste schouderkop.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X