benchen...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• benchen...

ik vraag mij af wie er van jullie complete bewegingen maakt en wie de oefening maar "voor de helft doet".
    dus armen helemaal naar omhoog of niet bij het benchen.
    ben benieuwd.

Ik probeer juist me armen bewust niet helemaal te strekken met bankdrukken, dit om 2 redenen 1: om me ellebogen zo veel mogelijk te ontlasten
    2: omdat het volledig uitstrekken van de armen weinig meer met borst doet, meer triceps en schouders.
    Zakken; dat is een ander vehaal, het eerste stuk omhoog, dat is je borst!

Comment

Originally posted by zwaan View Post
      Ik probeer juist me armen bewust niet helemaal te strekken met bankdrukken, dit om 2 redenen 1: om me ellebogen zo veel mogelijk te ontlasten
      2: omdat het volledig uitstrekken van de armen weinig meer met borst doet, meer triceps en schouders.
      Ik ook

Comment

ik ga het ook eens zo proberen

Comment

Dat over je ellebogen klopt inderdaad. probeer er een klein knikje in te houden.
          En niet vergeten door te blijven ademen tijdens het trainen! ik heb een half jaar geleden een paar weken met gigantische koppijn gezeten tijdens het bankdrukken en andere zware oefeningen. Heb een beetje rondgekeken, en komt als het goed is doordat er een te hoge druk op je hoofd komt te staan als je je adem inhoud tijdens het krachtzetten.
          succes!
          23 jaar/ 77 kilo/ 1,80m/ 6-7% bf

Comment

Originally posted by DarkR4ge View Post
            Dat over je ellebogen klopt inderdaad. probeer er een klein knikje in te houden.
            En niet vergeten door te blijven ademen tijdens het trainen! ik heb een half jaar geleden een paar weken met gigantische koppijn gezeten tijdens het bankdrukken en andere zware oefeningen. Heb een beetje rondgekeken, en komt als het goed is doordat er een te hoge druk op je hoofd komt te staan als je je adem inhoud tijdens het krachtzetten.
            succes!
            je adem inhouden is alleen goed voor tijdens buikspieroefeningen.
            als je geen zuurstof naar je spieren stuurt zal je niet veel kunnen benchen vrees ik:P

Comment

Heelmaal
              Who's the Chef

Comment

Originally posted by sandero View Post
                je adem inhouden is alleen goed voor tijdens buikspieroefeningen.
                als je geen zuurstof naar je spieren stuurt zal je niet veel kunnen benchen vrees ik:P
                nope, adem inhouden zorgt voor intra-abdominale spanning(wat soms beter bekent staat als "Ki") en irradiatie van de spieren. Tijdens zware kortere sets zul je benchers niet zien ademen, tenzij het roepen is om de ki-kracht even te versterken. Nadeel van roepen= je bent je "ki" erna kwijt.

Bij langere sets kan dit wel niet, adem dan in en uit tijdens de lockout.
                the one and only tabata overlord

Comment

Correct.
                  getting back in shape...

Comment

Als je geen sterke triceps hebt zul je nooit een sterke bench krijgen. Meestal als je faald met benchen is het omdat je triceps niet sterk genoeg zijn en jullie raden dus aan om niet helemaal uit te stoten omdat het toch een 'borst oefening' is?

Kan iemand uitleggen waarom niet geheel strekken beter zou zijn voor de ellebogen?
                    Zodra je armen gestrekt zijn rust het gewicht toch op je botten, die veel sterker zijn dat je pezen/spieren?

Je schouders gebruiken heeft imo meer te maken met hoe je op de bank ligt dan hoever je uitdrukt.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                      Als je geen sterke triceps hebt zul je nooit een sterke bench krijgen. Meestal als je faald met benchen is het omdat je triceps niet sterk genoeg zijn en jullie raden dus aan om niet helemaal uit te stoten omdat het toch een 'borst oefening' is?

Kan iemand uitleggen waarom niet geheel strekken beter zou zijn voor de ellebogen?
                      Zodra je armen gestrekt zijn rust het gewicht toch op je botten, die veel sterker zijn dat je pezen/spieren?

Je schouders gebruiken heeft imo meer te maken met hoe je op de bank ligt dan hoever je uitdrukt.
                      triceps train je apart.
                      als je je armen geheel strekt rust het gewicht op je ellebogen zoals zwaan zei. (en daarom meer spieren moet gebruiken)
                      zelfs als je je borst vooruit steekt zal je altijd wel met je schouders meehelpen.

Comment

Dus jij beweerd dat als je geheel strekt dat het gewicht dan op je ellebogen rust? Een gestrekte elleboog is 10x zo sterk als een gebogen elleboog of ben je anders van mening? Snap echt niet waar je 't vandaan haalt daarom vroeg ik ook om uitleg die je blijkbaar niet hebt.

Doelde hierop met schouders gebruiken. Ligt er voor 90% aan hoe je op de bank ligt als in hoeverre je je schouders gebruikt. Niet hoever je uitdrukt.
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Doelde hierop met schouders gebruiken. Ligt er voor 90% aan hoe je op de bank ligt als in hoeverre je je schouders gebruikt. Niet hoever je uitdrukt.
                          hij heeft het over het laatste stukje dat je bencht, daar gebruik je meer triceps en schouders en als je dat laatste stuk niet doet belast je je ellebogen(en triceps) veel minder lijkt me.
                          Last edited by sandero; 05-08-2007, 12:25.

Comment

Lijkt jou....

Is er nu nog iemand met de uitleg van wat hierboven staat?
                            Allemaal beweren dat het slecht is voor ellebogen???? en dan vraag je om uitleg krijg je niets, stelletje retards..

Comment

Lijkt jou....

Is er nu nog iemand met de uitleg van wat hierboven staat?
                              Allemaal beweren dat het slecht is voor ellebogen???? en dan vraag je om uitleg krijg je niets, stelletje retards..
                              ik krijg echt genoeg van jou gezaag, is het niet duidelijk dat als je het laatste deel niet drukt, er minder druk op je ellebogen komt te staan.
                              als het aan mij lag, was je allang geband.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X