benchen...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Haha zegt een mannetje van 71 kg. bij 1.88 ga eerst eens zelf trainen voordat je anderen gaat vertellen hoe het allemaal in elkaar zit
    Er is niks duidelijk want er is niks uitgelegt.

Niet kwaad worden, maar je weet er geen kloot van. Dat geeft niet, maar hou dan ook je kop. En nee: ik zeg nu niet dat ik alles weet, ik vraag alleen om uitleg. Die jij niet kan geven dus ga gewoon weg uit dit topic als je hetzelfde antwoord blijft geven.

Ben nu wel benieuwd of er nog een goeie onderbouwing komt van mensen die wel weten waar zij het over hebben..
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
      Niet kwaad worden, maar je weet er geen kloot van. Dat geeft niet, maar hou dan ook je kop. En nee: ik zeg nu niet dat ik alles weet, ik vraag alleen om uitleg. Die jij niet kan geven dus ga gewoon weg uit dit topic als je hetzelfde antwoord blijft geven.

Ben nu wel benieuwd of er nog een goeie onderbouwing komt van mensen die wel weten waar zij het over hebben..
      omg, ik denk dat zelfs een debiel snapt dat je ellebogen dan minder belast worden.
      wat is jou uitleg dan? je elleboge gaan lekker relaxe als ze alleen gaan strekke??

en ik ben 15.
      ik denk niet dat jij evenveel kon benchen of evenveel woog als mij toen je 15 was.
      Last edited by sandero; 06-08-2007, 19:39.

Comment

Als je je ellebogen volledig strekt, bij het benchen komt het volledige(bijna) gewicht op je ellebogen, wat je zelf aangaf klopt dat dat bot is en dus veel kan hebben, maar om die elleboog gestrekt te houden heb je toch echt die pezen en banden nodig, en die worden vele malen meer belast als je elleboog gestrekt is; omdat dan nl bijna al het gewicht er op rust.

Je komt er eigenlijk het beste op 1 manier achter, wachten tot je een pijntje in je elleboog krijgt, eentje die je voelt tijdens oefeningen zoals benchen, dan zal je merken dat je hem vooral voelt als je hem uitstrekt, en dat dat een stuk minder wordt als je die slag iets korter houdt.

Heb je nu een bevredigend antwoord?!

Comment

De grote meerderheid van blessures bij bench zijn borst(inscheuring) en schouders(allerlei). Ik zou me zeker niet druk maken om lock-outs. Ik heb nog niemand een triceps zien scheuren tijdens de bench. Pijn aan de ellebogen komt niet door de lockout maar door de beweging op zich. Wil je die niet meer hebben, hou je ellebogen dan naast je lichaam.

Het enige nut van geen lockout te doen is volgens mij om je spanning hoog te houden, voor HIT-principes.

Daarnaast zie ik het nut niet in van te proberen isoleren tijdens een bench. Bench traint quasi je volledige bovenlichaam, behandel hem dan zo. Wil je isoleren doe je een andere oefening.

En doe een beetje normaal, als je wilt rellen moet je maar op bodybuilding.com gaan.
          Last edited by Genjuro; 06-08-2007, 22:17.
          the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
            De grote meerderheid van blessures bij bench zijn borst(inscheuring) en schouders(allerlei). Ik zou me zeker niet druk maken om lock-outs. Ik heb nog niemand een triceps zien scheuren tijdens de bench. Pijn aan de ellebogen komt niet door de lockout maar door de beweging op zich. Wil je die niet meer hebben, hou je ellebogen dan naast je lichaam.

Het enige nut van geen lockout te doen is volgens mij om je spanning hoog te houden, voor HIT-principes.

Daarnaast zie ik het nut niet in van te proberen isoleren tijdens een bench. Bench traint quasi je volledige bovenlichaam, behandel hem dan zo. Wil je isoleren doe je een andere oefening.

En doe een beetje normaal, als je wilt rellen moet je maar op bodybuilding.com gaan.

hier ben ik het volledig mee eens

Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Originally posted by sandero View Post
              je adem inhouden is alleen goed voor tijdens buikspieroefeningen.
              als je geen zuurstof naar je spieren stuurt zal je niet veel kunnen benchen vrees ik:P
              KT is anaerobisch, en waarschijnlijk nooit gehoord van de valsalva manoeuvre ? ? ?
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Yep. Gewoon armen strekken. En dat constante spanning, daar staat tegenover dat je een stuk minder gewicht aankan waardoor kleinere MU's aangesproken gaan worden en dus mischien wel meer pomp, maar minder massa oplevert

Comment

om even terug te komen op benchpress en blessures, toevallig heeft gisteren een trainingsmaatje van me zijn borst ingescheurd bij het benchen. Ik was er niet bij, ga hem wel vanavond zien, het ziet er verschrikkelijk goor uit naar het schijnt.

De dokter zei dat barbell benchpress al veel powerlifters en bodybuilders hun carriere heeft gekost, en het verruit de meest blessuregevoelige oefening die er bestaat is. Ingescheurde borst van barbell bp en ingescheurde quads van squatten staat op 100 vs 2 verhouding. Natuurlijk benchen er meer mensen dan sqautten, maar toch... Daarnaast komen ook nog eens verneukte rotator cuffs door barbell benchen, kan ook operatie zijn.

Flat Dumbell press is een al pak veiliger door de minder geforceerde beweging. Maw, ik ben diep geschokt, en hou gewone benchpress voor bekeken, Military press wordt mijn nieuwe topper. Dumbell press gaat maar tot 50kg in mn gym, dus dat word hoge aantal reps maken...

Hij moet nu eerst geopereerd worden en daarna lange tijd revalideren, en zal nooit meer benchpressen.
                  Last edited by Genjuro; 08-08-2007, 13:14.

Comment

om even terug te komen op benchpress en blessures, toevallig heeft gisteren een trainingsmaatje van me zijn borst ingescheurd bij het benchen. Ik was er niet bij, ga hem wel vanavond zien, het ziet er verschrikkelijk goor uit naar het schijnt.

De dokter zei dat barbell benchpress al veel powerlifters en bodybuilders hun carriere heeft gekost, en het verruit de meest blessuregevoelige oefening die er bestaat is. Ingescheurde borst van barbell bp en ingescheurde quads van squatten staat op 100 vs 2 verhouding. Natuurlijk benchen er meer mensen dan sqautten, maar toch... Daarnaast komen ook nog eens verneukte rotator cuffs door barbell benchen, kan ook operatie zijn.

Flat Dumbell press is een al pak veiliger door de minder geforceerde beweging. Maw, ik ben diep geschokt, en hou gewone benchpress voor bekeken, Military press wordt mijn nieuwe topper. Dumbell press gaat maar tot 50kg in mn gym, dus dat word hoge aantal reps maken...

Hij moet nu eerst geopereerd worden en daarna lange tijd revalideren, en zal nooit meer benchpressen.
                    pijnlijk ... :S
                    ik vind het lastig bij flat DB press als je terug recht moet komen.
                    zeker als je tot failure gaat vind ik het echt verschrikkelijk om terug recht te komen, daarom neem ik altijd incline met de kleinste hoek.

Comment

Originally posted by sandero View Post
                      pijnlijk ... :S
                      ik vind het lastig bij flat DB press als je terug recht moet komen.
                      zeker als je tot failure gaat vind ik het echt verschrikkelijk om terug recht te komen, daarom neem ik altijd incline met de kleinste hoek.
                      laat die dumbell gewoon vallen... Leg er een matje onder voor het geluid en mogelijke schade, doe ik altijd.

Anyway, borstscheur ziet er vreselijk goor uit. Blauw van aan zijn binnenkant van zijn borst tot en met zijn schouder, en een bult net voor zijn schouder. Wens ik niemand toe.

Hij was ook net aan het kuren, deca+test. Ik stel me dus terug vragen bij het feit of deca niet hetzelfde als winny doet met je collageen ipv het echt te verstevigen.

Comment

hoe benchen???

als jullie benchen strekken jullie de armen dus niet volledig
                        en bij het zakken????
                        komen julie met de stang tot op de borst of tot onder en bovenarm een hoek van 90° vormt??
                        of mss ergens tussenin
                        2 jaar training | 1m80 | van 58kg naar 80kg

Comment

ik tot onder en bovenarm 90° vormen. Zo hebben zij het me toch geleerd.

Comment

benchen

mij hebben ze geleerd tot op de borst en heb dit ook 7 maanden zo gedaan maar toen heb ik een kleine spierscheur gekregen waardoor ik 6 laserbehandelingen heb gekregen en 3 weken uit lag, sindsdien gwn een hoek tot 90°
                            maar ik wou eens weten wat de andere erover dachten

grtz
                            2 jaar training | 1m80 | van 58kg naar 80kg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Genjuro

Sorry maar kan iemand mij uitleggen wat dit betekend

Comment

barbell benchpress = bankdrukken met stang.

quads = voorkant bovenbeen (knie strekker),

squatten = kniebuigen.

rotator cuffs = pezen/aanhechtingen van een aantal kleine spieren die een rol spelen rotatie van de bovenarm (o.a).

Flat Dumbell = met dumbells (korte stang) op platte bank.

Military = word gebruikt om een bepaalde strikte manier van schouderdrukken aan te duiden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X