Bredere Nek (ja, u leest het goed)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bredere Nek (ja, u leest het goed)

Hoi allemaal,

Om maar direct met de deur in huis te vallen; hoe krijg ik mijn nek een stuk dikker.

Ik heb thuis een boek met dit soort afbeeldingen, maar heb nog geen geschikte oefening gevonden.

Wat ik wel train zijn schrugs (hoe je het ook schrijft).
    Op het moment moment dat ik de dumbells laat zakken kijk ik naar boven zodat alles net iets meer wordt uitgerekt .

Deze oefening doe ik ook met deze stang:

Alvast bedankt!

Dat is ook de manier daar krijg je dikke trap's van maar dat is niet echt je nek.
    bovenkant schouders maak je met die oefening dikker
    Who's the Chef

Comment

Bodybuilding.com - Exercise Guides Database.

deze oefeningen heb ik op 't internet gevonden voor de nekspieren, ziet er allemaal een beetje.. uhm.. raar uit.. maar ja
      An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Originally posted by Danko View Post
        Bodybuilding.com - Exercise Guides Database.

deze oefeningen heb ik op 't internet gevonden voor de nekspieren, ziet er allemaal een beetje.. uhm.. raar uit.. maar ja
        hahaha dan doe ik die thuis wel
        Bedankt voor de tips!

Comment

Heb zelf zo'n nek harnas gemaakt, is leuk maar gebruik het eigenlijk maar zelden...
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

heee,
            ik had het dus aan mijn trainer gevraagd in de sportschool hoe ik mijn nek het best kon trainen. hij vertelde mij dat het heel slecht voor je was.
            omdat er een spier is die dus gaat krimpen en na een lange tijd kan je heel erg last krijgen van hoofdpijn.
            ik weet niet of dit klopt, maar ik zeg het even.

gr kevin

Comment

deadliften
              the one and only tabata overlord

Comment

heee,
                ik had het dus aan mijn trainer gevraagd in de sportschool hoe ik mijn nek het best kon trainen. hij vertelde mij dat het heel slecht voor je was.
                omdat er een spier is die dus gaat krimpen en na een lange tijd kan je heel erg last krijgen van hoofdpijn.
                ik weet niet of dit klopt, maar ik zeg het even.

gr kevin

dat kan voorkomen als je hem heel vaak gaat trainen of verkeerd gaat trainen... als je hem goed trained dan kan je je nek wel dikker krijgen en idd dat kan je doormiddel van schruks en upright row maar dan pak je ook een klein stukje achterkant rug en de bovenkant van je schouders kijk maar na dit plaatje

http://users.telenet.be/mantichora/p...chouders5b.jpg

Comment

lijkt me zeer slecht om je nek extra te gaan traine.
                  er zijn zoveel mensen die problemen hebben met hun nek (40+).

Comment

is helemaal niet slecht om je nek te trainen, zorg dat je het goed doet dat is al.
                    Zelf train ik mijn nek al jaren en zeker 2maal per week.
                    Voor vechtsporters is het zeer belangrijk een goede nek hebben, vooral voor grondwerk waar er veel chokes en neckcranks worden gebruikt. Zal ook minder snel KO gaan als je een stoot op je hoofd krijgt en je hebt een goede fundering voor dat hoofdje!

Hier enkele basisoefeningen om daarna wat gevorderde oefeningen te doen.
                    Op je rug liggen, handen op je borst en vuisten maken, schouders optrekken en dan je nek op en neer bewegen (50maal), gewoon ja knikken.
                    Dan je hoofd beetje van de grond tillen en links en recht kijken (50maal)
                    Terug je hoofd van de grond en je linkeroor naar je linkerschouder brengen en dan hetzelfde met je rechtse oor naar je rechterschouder (50maal)
                    Dan de laatste 50keer gewoon roterende beweging zowel naar links als naar rechts.
                    Als je dit 3maal doet, ga je zeker voelen geloof me.

Je kan ook op je bed gaan liggen me je hoofd juist van het bed. Neem een broeksriem en hang er bijv. een gewicht van 5kg of minder, moet je zelf aan voelen, aan. Hang de broeksriem over je voorhoofd, en dan weer op en neer. Dat kan je traag doen alsook snel achtereen. Probeer herhalingen van 15 of meer te doen en de neerwaartse beweging iets trager te doen.
                    OPGEPAST; hier niet met overdrijven als het je eerste keer is en VOORAL je nek eerst goed op warmen!!

GEVORDERDE oef.;
                    Wat een basisoefening is voor worstelaars, Bridgen
                    Dus plat op je rug, op je hielen duwen dat je je rug kromt en enkel op je nek op en neer bewegen. Kan je ook voorwaarts doen, dus op je buik liggen en je handen op je rug.
                    Wat bijv, thaiboksers doen is met een handdoek een gewicht aan hangen, op de handdoek bijten, vooroverbuigen en hetzelfde op en neer.
                    Krijg je ook sterke kaakspieren van.

Zo ken ik er nog wel maar met deze moet je al genoeg hebben.

Succes

hier enkele links dat je je een beeld kan vormen;
                    YouTube - Neck & Spine=

YouTube - neck training=
                    Last edited by spacehunk; 13-08-2007, 13:31.

Comment

thanx voor de oefeningen en filmpjes!!!

Comment

wat je ook kan doen

pak rechte stang met flik wat kilo's 80+ ofzo
                        (weet niet wat je kan)

en dan gewoon de beweging maken van
                        IK weet niet

gewoon je schouder naar je oren ophalen

Comment

dat werd al gezegt en dat heet shrugs en train je je nek niet mee,
                          maar je traps
                          160kg squat
                          225kg deadlift
                          130kg benchpress

Comment

traps trainen via shrugs en deadlifts

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...