Biceps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Biceps

Had een kleine vraag i.v.m. trainen van de biceps.
    Welke oefeningen zijn hiervoor het meest doeltreffend om ze goed te laten groeien?
    Thx

curls isolaties

maar vooral rust niet elke dag breezaaah boy je biceps lopen knallen
    sommige rug oefeningen doen ook wonderen voor je biceps
    goed eten....
    en je triceps goed trainen...... voor als je het nog niet wist triceps maakt je arm groot niet biceps.

biceps is maar 1/3 van je arm tricep 2/3 het totale plaatje moet kloppen

dus hoop dat je hier wat aan hebt

mvg flexsports

Comment

bedankt voor de info,zal het toepassen .Triceps gaan goed, enkel de biceps is wat minder, daarmee de vraag.

Comment

Zoals flex vermelde; Triceps zijn 2/3 van je armen.
        Doe eens
        Biceps
        Barbell curl 10 8 6 4
        Preacher curl 10 8 6 4
        Serie de la mort dumbell curl

Tricpes
        Push downs 10 8 6 4
        Liggend curl met ez stang 10 8 6 4
        Dipsen 3 x max

Doe Bicep op Rug dag
        Doe Tricep op Borst dag
        of neem een dag apart voor je armen
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Ok wtf, toen ik een paar van je oefeningen opzocht zodat ik zeker was wat ze waren Tigra kwam ik hierop... How to Do Body Building Exercises : How to Do a Barbell Curl
          WTF IS DAT?!?! ik direct afgesloten, man ik was in shock :O

Edit: Voor de een of andere manier begint de pijn in mijn polsen na de preacher curl
          Kan er iemand mij even helpen d.m.v. een filmpje ofzo over de "serie de la mort dumbell curl", "liggend curl met ez stang" en "dipsen" kan zijn dat ik het al doe maar ik ken bijster weinig benamingen thanks
          Last edited by Snyder; 08-01-2008, 21:50.

Comment

Originally posted by Snyder View Post
            Ok wtf, toen ik een paar van je oefeningen opzocht zodat ik zeker was wat ze waren Tigra kwam ik hierop... How to Do Body Building Exercises : How to Do a Barbell Curl

Edit: Voor de een of andere manier begint de pijn in mijn polsen na de preacher curl
            Kan er iemand mij even helpen d.m.v. een filmpje ofzo over de "serie de la mort dumbell curl", "liggend curl met ez stang" en "dipsen" kan zijn dat ik het al doe maar ik ken bijster weinig benamingen thanks
            Pak een rechte stang, geen ez. Ik heb hetzelfde gehad, direct na de curls begonnen de buitenkanten van mijn onderarm belachelijk te branden, en dan niet het gevoel dat je traint, maar dat je beschadigt. Met een rechte stang heb ik er in ieder geval geen last van.
            Een serie de la mort is gewoon een paar dumbells (5 paar ofzo) en dan afbouwen tot faling. Bijvoorbeeld:
            12kg- faling, rust - 10kg - faling, rust - 8kg - faling, rust - 6kg - faling, rust - 4kg - faling.
            Dips:
            doe ze wel niet helemaal zoals deze kerel. Zorg dat je altijd een knikje in je ellebogen houdt om je gewrichten heel te houden, strek ze niet helemaal zoals hij wel doet.
            De liggende curl met ez stang klinkt als de French press(aka skull crusher):
            french press .
            Last edited by GeneralIx; 08-01-2008, 22:07.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Snyder View Post

wat vond je zo schokkerend aan dat filmpje dan, een gespierde vrouw??

Comment

Originally posted by Flex-sports View Post
                biceps is maar 1/3 van je arm tricep 2/3 het totale plaatje moet kloppen
                Originally posted by Tigra View Post
                Zoals flex vermelde; Triceps zijn 2/3 van je armen.
                En ja hoor, daar isie weer het 1/3 => 2/3 onzinverhaal

November nog langs geweest http://forum.bodynet.nl/oefeningen/2...tml#post365486 , maar nog maar een keer.

Bicep en triceps zij gewoon ongeveer even groot, alleen door de poses lijkt de triceps groter.

Bovenste foto is thv de schouder, onderste thv de elleboog
                Bovenzijde is borst/biceps, onderzijde is rug/triceps

Zoals je ziet is het vooral bovenaan (bij de schouder) waar de triceps meer massa bevat, en zit de meeste massa van de biceps wat lager (wat logisch is, om dat de spierbuik van de triceps hoger zit dan die van de biceps) Mar kijk je naar het geheel dan is de verdeling ongeveer gelijk (zal van persoon tot persoon iets verschillen)
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Blij dat je foto's hebt, geloofde er ook niet in maar wist niet waar de info te halen. Weer een mythe de wereld uit.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by quibus View Post
                    wat vond je zo schokkerend aan dat filmpje dan, een gespierde vrouw??
                    Err is dat een vrouw? :O shiiiit

En dank u wel voor al de hulp, heb er echt uit kunnen leren

Comment

Als ik die foto's zie krijg ik zin in een lekker stukje beenham hahahaha
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Comment

Het is 60% triceps en 40% biceps, en ook niet fifty-fifty of dat 2/3 verhaal(dus +/-66%)

Comment

Originally posted by zwaan View Post
                            Het is 60% triceps en 40% biceps, en ook niet fifty-fifty of dat 2/3 verhaal(dus +/-66%)
                            Denk dat je die mri even moet bekijken een pagina terug. Dan zie je dat het toch vrijwel 50/50 is hoor.

sigpic

Comment

Maar die fotos zijn alleen bovenaanzicht je zou ook de zijkanten moeten zien om te kunnen zeggen wat het volume is, en of ze dus even groot zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X