Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Lekkere bump van 3 jaar oud Maargoed ontopic: Crunches zijn echt overrated, ga lekker hanging leg raises doen of als dat nog zwaar is doe dan hanging knee raises. Die ga je echt hard voelen aan je abs
Current status: Bulkin' and gainin'
"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."
Haha ja ik weet ouwe bump :P kwam hier via google xd
Maar ik heb niet echt iets om aan te hangen, behalve dan bij me deur, maar daar kan ik waarschijnlijk niet langer dan 20-30 secs hangen odmat ik momenteel wegglij ;/ wellicht nog andere voorbeeld ipv situp/crunches?
ff snel 1 vraagje, als ik toch door train met crunches, en toch constant wel wat aan me nek voel.. Zal dat voor permanente schade zorgen of moet je nek er gewoon aan wennen?
ff snel 1 vraagje, als ik toch door train met crunches, en toch constant wel wat aan me nek voel.. Zal dat voor permanente schade zorgen of moet je nek er gewoon aan wennen?
dat kan, maar daar kunnen wij hier niet over oordelen, voor het zelfde geval ben je bij geboorte uit je wieg geflikkerd en heb je daarom nu last van je nek door die crunch beweging
probeer anders core training
zoek dat maar even op youtube, en de rest wijst voor zich!
Haha leuk voorbeeld, me ma heeft me wel keer late vallen van een kast toen ik 1/2 was miss daardoor.. haha :P
Maar core training.. Daar had ik nog niet aangedacht alhoewel ik al wel bezig ben met 1 oefening voor core van een routine die ik volg van youtube. de plank alst goed is..
Zou dit filmpje een goed voorbeeld zijn van goede core work outs? die ik zou kunnen volgen elke paar keer in de week?
Ik heb al gelezen over dat core goed is voor de onder rugspieren, maar als je core oefeningen doet, worden dan ook nog je buik/rug spieren zichtbaar? of is het echt alleen maar om klachten te voorkomen?
Goed voor klachten, maar ook om de spieren te gebruiken die tussen je buik en rug zitten. Een grotere oefening die ik vaak doe is 'houthakken'. Ik denk niet dat je van deze oefeningen grote spieren krijgt, maar het is wel fijn om te doen
Weet iemand waarom ik alsnog last heb van crunches doen, ook al doe ik alles wat er gezegt word?
De eerste paar crunches voel ik niet echt wat in me nek, maar na een stuk of 5-10 crunches, begin ik me nek al wel te voelen, maar na bij de 3de set, stop ik eerder omdat ik het aan me nek voel dan aan me buikspieren
Is het normaal om het in je nek te voelen na een paar crunches?
Ik leg altijd mijn handen op mijn borst, waarbij je schoudes naar achter duwt, hierdoor heb je meer spanning op je buik en dit voel je ook 3x zo goed! Zoek een punt uit op het dak, en kijk heel de oefening naar dat punt, beweeg je bovenlicham dan recht, en gaat niet je rug liggen krommen. Als een plank omhoog komen!
@Tjerrelt, Thanks man Ik heb net ff 10x geprobeert en had bijna geen last van me nek, en voelde het aan me buikspieren al 10x zo snel :P kvind het lekker dat je zelf kan bepalen hoeveel je zelf op je schouders drukt voor weerstand :P thx
Maar als je core toch doet zal dat een beetje vormgeven aan je lichaam? :P als je mixt met andere buikspieren?
Ik vouw bij crunches mijn handen achter mijn hoofd in elkaar voor steun in de nek. Dit wordt vaak afgeraden omdat men dan aan het hoofd gaat trekken om omhoog te komen. Maar ik let daar goed op en geef het in deze versie ook aan mijn damesgroepen omdat ze daar ook regelmatig last van de nek krijgen.
Ellebogen wijd houden en niet aan je hoofd trekken, het doet dan in elk geval geen pijn in je nek.
"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
ik voel het ook aan men nek maar duw met men vingertoppen men nek mee, dan voel je het nietmeer in je nek en je helpt (miss heeeeel klein beetje) niet egt mee met de oef
Ik vind crunches ook niks. Werkt voor geen meter. Je kan er zo een stuk of 100 doen zonder dat je de spieren voelt. Althans in mijn geval.
Vind sit-ups op een halve medicijn bal prettiger. Je kan zelf kijken hoe hoog je op de bal zit om zo een grotere ROM te krijgen en dus meer intensiteit. Daarna db's of gewichten op je borst voor hogere weerstand. Me handen leg ik op me buik zodat ik die kan controleren dat het niet mee beweegt en de spanning komt door naar boven te komen als het ware.
Bosu heet zo'n halve bal.
Wanneer je je buikspieren vol aanspant en de beweging rustig uitvoert ga je er echt niet zo makkelijk 100 halen zonder iets te voelen.
@Tjerrelt, Thanks man Ik heb net ff 10x geprobeert en had bijna geen last van me nek, en voelde het aan me buikspieren al 10x zo snel :P kvind het lekker dat je zelf kan bepalen hoeveel je zelf op je schouders drukt voor weerstand :P thx
Maar als je core toch doet zal dat een beetje vormgeven aan je lichaam? :P als je mixt met andere buikspieren?
Je core is de binnekant van je lichaam en de binnenste spieren dus, en ja als je dat traint gaat dat uiteraard door zetten naar je andere spieren
een sterke core is de basis van alles..
voorbeeld: een sporter traint alle lossen spieren in zn armen benen borst noem maar op, maar vergeet echter zijn core, dan zullen alle andere spieren indien ze moeten gaan samen werken om iets voor elkaar te krijgen minder goed werken!
het is de verbinding van alle spieren, dus erg belangrijk!
CBD Gummies Tiger Woods From reducing tension and promoting rest to relieving ache and enhancing sleep, cbd has speedy received a popularity as a natural...
Baroque Chantelle 13 is a stunning representation of elegance, luxury, and timeless fashion. This exquisite ensemble is crafted with premium fabrics,...
Semaglutide injection for weight loss has emerged as a revolutionary treatment for individuals with type 2 diabetes and obesity, offering hope for enhanced...
Semaglutide injection is a glucagon-like peptide-1 receptor agonist (GLP-1 RA) primarily designed for managing type 2 diabetes but also widely recognized...
Cenforce est un médicament principalement utilisé pour traiter la dysfonction érectile chez les hommes. Il contient du sildénafil, l'ingrédient actif...
Vidalista est un médicament principalement utilisé pour traiter la dysfonction érectile chez les hommes. Il contient du tadalafil, l'ingrédient actif...
Comment