Last van me schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Last van me schouders

1e post trouwens

Nouja iig mijn probleem zit zo: Als ik oefeningen doe zoals side raise maar ook opdrukken voel ik het krijg ik een soort steek in een spier bij mijn schouders, het loopt ongeveer tot de helft van mijn biceps en zit tussen mijn bi/triceps in. Niet de soort pijn die je krijgt als een oefening te veel van je vraagt maar echt een ander soort pijn, en heb het ook echt alleen hierbij.

Ik heb een aantal jaren geleden mijn sleutelbeen is gebroken dus ben ik een beetje wezen zoeken op het web met mensen met het soortgelijke probleem en heb wel iets kunnen vinden, namelijk dat ik mijn ''Rotator Cuffs" moest trainen met een bepaalde oefening dat ik mijn arm optilde tot dat die recht doorliep over mijn schouders/nek en dat mijn arm in een hoek van 90 graden zat. Daarna moest ik dan met een dumbell van een gewicht dat goed voelde en dan mijn onderarm omhoog en omlaag moest doen terwijl mijn bovenarm gelijk bleef. Dit doe ik nu al zo een 2 weken maar het voelt toch niet goed, het gaat heel verrot, het ziet er niet echt vloeiend uit als ik de oefening doe.

Dus vroeg ik me af of iemand hier misschien nog iets wist wat ik hieraan zou kunnen doen voordat ik de fysio ga bezoeken.

Zou zoiezo de fysio eens een keer bezoeken voor meer inzicht, maar ik zou gewoon de military press gaan doen voor je schouders. Meer gerecruteerde motor units, meer cns, meer resultaat. Daarnaast is het ook gewoon een lekkere oefening. Kijk eens of dat wel voor je werkt, maar ga hoe dan ook naar de fysio, je wil geen blessures, laat staan blessures aan je schouders.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Geen risico mee nemen.

Gewoon even naar de fysio zoals general al zegt.

Overtraind, geirriteerd, ontstoken, verrekt, vergroeid... hij zal wel vertellen wat het probleem is en hoe je het beste kunt handelen.
      Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Zal wel de pees zijn qua overbelasting. Zit ik op het moment ook mee. Eerste 2-3 weken moeten je schouders volledige rust hebben en daarna 6-8 weken op 50-60% trainen eer je weer kan gaan proberen te knallen.

Comment

ik had daar ook last van maar gelukkig kwam bij mij de kerst en oud en nieuw dus 2 weekjes rust gehad en nu is het weg thank god dus wat ik zou zeggen is gewoon ff weekie of wat complete rust en dan een x opnieuw proberen hoe kut het ook is die 2 weekjes rust suc6

Comment

omdat je na 2 weken rust niks meer voelt betekend niet dat het weg is. Het is minder, maar nog steeds daar. Fatsoenlijk herstel duurt langer.

Comment

Het is geen overbelasting, ik heb vaak genoeg rust genomen en ik laat zelfs sommige oefeningen zitten omdat ik het het niet waard vind met die steek.

Maar ik zal dan binnenkort wel even naar de fysio gaan.

Comment

Originally posted by DamienLdrp View Post
                Het is geen overbelasting, ik heb vaak genoeg rust genomen en ik laat zelfs sommige oefeningen zitten omdat ik het het niet waard vind met die steek.

Maar ik zal dan binnenkort wel even naar de fysio gaan.
                Rust betekent minimaal twee weken niets doen aan trainen, niet de oefeningen laten zitten waarbij je een steek krijgt. Ik ben benieuwd wat de fysio zegt.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  omdat je na 2 weken rust niks meer voelt betekend niet dat het weg is. Het is minder, maar nog steeds daar. Fatsoenlijk herstel duurt langer.
                  nou ja het gaat nu goed voel het nie meer ook al heb ik weer stvig getraind en ik had nie echt steken maar ik voelde gewoon me aanhechtingspunten denk ik het voelde nie goed in ieder geval maar om nou te zeggen steken nou neej vandaar da ik er misschien nu al na 2 weekjes rust er van af ben

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Rust betekent minimaal twee weken niets doen aan trainen, niet de oefeningen laten zitten waarbij je een steek krijgt. Ik ben benieuwd wat de fysio zegt.
                    Ok dat wist ik dus niet maar is het dan niet vreemd dat ik al vanaf dag 1 hier last van heb, en ook al voordat ik sportte me kan herinneren dat ik af en toe hier last van had wanneer ik dus speciale handelingen die deze spieren gebruiken aansprak(maar het toen nog niet serieus nam omdat ik me nergens in verdiept had).

Ik ga inderdaad iig eerst met de fysio praten

Comment

Originally posted by DamienLdrp View Post
                      Ok dat wist ik dus niet maar is het dan niet vreemd dat ik al vanaf dag 1 hier last van heb, en ook al voordat ik sportte me kan herinneren dat ik af en toe hier last van had wanneer ik dus speciale handelingen die deze spieren gebruiken aansprak(maar het toen nog niet serieus nam omdat ik me nergens in verdiept had).

Ik ga inderdaad iig eerst met de fysio praten
                      Ik zou dan denken richting ontsteking, maar hoe je daar dan aankomt... Vertel maar wat je fysio zei, ben nu erg benieuwd.

sigpic

Comment

Ik heb ook last van mijn schouder,zijn de aanhechtingen van je spieren.
                        Tenminste dat is bij mij het geval,is bij mij chronisch helaas

Comment

De fysio zal kijken of het een myogeen of artrogeen probleem is, ofwel dat het in de spier zit of in het gewricht.

Vraag eens aan iemand of die je wil helpen.

Jij gaat zitten en ontspant je schouder, laat diegene je schouder omhoog bewegen, voor je lichaam langs, naar buiten brengen, achter je rug langs, laat hem je schouder naar binnen draaien en naar buiten.
                          Jij bent dus ontspannen en doet helemaal niks met je gehele arm.

Doet dit geen pijn doe dan het volgende om te onderzoeken waar het zit.
                          Je zit nog steeds hetzelfde, laat diegene zijn hand op je elleboog doen en hij moet weersand geven. Vervolgens breng jij je arm naar buiten.
                          Probeer dit in zoveel mogelijk standen. Hier moet jij dus actief je spier bewegen. Dus laat hem je arm zo houden dat je je schouder naar binnen moet draaien en naar buiten. En recht van je lichaam af, op je rug doen, voor je zelf langs.

Heb je bij het eerste verhaaltje pijn, dan zou ik zeker naar de fysio gaan, niet trainen maar gelijk fysio.

Heb je pijn als jij je spier actief moet bewegen tegen weerstand, dan is er iets mis met je spier en/of pees. Probeer hem zelfs een te palperen in verschillende standen (of iemand anders), dus voelen, waar doet het pijn.

In dit geval moet je rust houden, het is zeker geen overbelasting, waarschijnlijk een pees die niet goed is hersteld of beschadigd is.
                          Met rust zou het op kunnen houden, maar een bezoekje aan de fysio kan echt geen kwaad.

Je zal hier waarschijnlijk (indien het onderhuids ligt) stroom door je schouder krijgen waardoor die opgepept word en geprikkeld in een poging tot zelf herstel.

Ik wens je succes

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Ik zou dan denken richting ontsteking, maar hoe je daar dan aankomt....

Heb in het verleden mijn polsen overbelast, dokter zei toen dat als ik ze nie liet rusten het zou kúnnen overslaan in een ontsteking.Meer weet ik ook nie :S

Hopen dat et nie zover is..
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ben dus bij de fysio geweest en die legde me uit dat het toch iets met mijn rotator cuff te maken heeft, iets met een gescheurde pees of iets dergelijks.

Heeft me een paar manieren uitgelegd hoe ik dezelfde oefening kan doen zonder pijn, zoals me handpalmen een andere richting op laten wijzen e.d.

Ga er morgen weer langs voor wat meer informatie maar het is dus niks serieus en het valt te verhelpen, en het had dus ook met mijn sleutelbeen breuk van een aantal jaren geleden te maken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X