Buikspieroefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikspieroefeningen

Hey allemaal,

Had laatst een discussie met een vriend van mij hoe je nu het beste je buikspieren kunt trainen.

Ik train normaal gesproken zonder gewichten mijn buikspieren. Meestal 30 x sit ups, dan 30 x sit ups met dan benen naar een kant zeg maar voor de schuine buikspieren (links en rechts dus ieder 30 x) en dan 30 x met de rug op de grond en de benen omhoog voor de onderste buikspieren(sorry weet niet hoe de oefeningen precies heten).

Nu vertelde die vriend van mij dus dat als je echt keiharde buikspieren wilt en een sixpack dat je beter met zware gewichten kunt trainen en dan weinig reps. doen. Dus 3 x 10 of 4 x 8 met zwaar gewicht ipv wat ik dus doe.

Wat denken jullie?

Ciao Fernand

Ik ben het met die vriend eens. Ik train altijd met gewichten. Dus waarom niet voor de buik? Het is een spiergroep net als de anderen. Zwaar trainen dus!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

ik heb nog nooit gewichten gebruikt bij het trainen van de buiskpieren en ze komen er toch al door alhoewel ik normaal nog te hoog in mn vet zit.

Maar je voelt ze al wel zeer duidelijk en hard.

Moet er wel bijzeggen dat ik eigenlijk altijd al zeer goed voelbare en staalharde buikspieren heb gehad zelfs vooraleer ik ooit maar 1 situp had gedaan

Comment

In het begin zonder en dan setjes van 12-15. Zodra dat lukte ben ik niet 30reps gaan doen. Das leuk als je van die uithoudingsspieren wil, maar niet echt dikke massa wilt.

Tegenwoordig doe ik Decline DB Press en vervolgens leg ik 1 db weg en gebruik de ander om buikoefeningen te doen tussen sets. En dan meteen verder met volgende set Decline DB Press.

Moest improviseren bij ons. Decline bankje is dat ding waar je normaal je voeten bovenin tussen 2 rolles legt en dan omhoog komt voor buikspieren. Dus dacht het zo te combineren als ik er toch al lig.

Comment

Pak er zelf ook gewicht bij. Ook wat statische oefeningen. Volgens de hst makers mag je buik gewoon 2x20 trainen altijd, maar ik ga buik gewoon trainen zoals de rest. De rectus abdominis is een spier zoals alle andere, daaorm moet je hem ook zo behandelen voor de beste groei.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik doe sets met gewicht, tussen 3-15 Reps.

Voornamelijk Russian Twists en Decline Sit Ups.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Pak er zelf ook gewicht bij. Ook wat statische oefeningen. Volgens de hst makers mag je buik gewoon 2x20 trainen altijd, maar ik ga buik gewoon trainen zoals de rest. De rectus abdominis is een spier zoals alle andere, daaorm moet je hem ook zo behandelen voor de beste groei.
              ik heb altijd gelezen tot nu toe dat de buikspieren het type spieren zijn die niet kunnen groeien?

Comment

Niet? Da's nieuw voor mij dat spieren niet kunnen groeien. Zelfs de hartspier groeit mee als je traint...waarom de buikspieren dan niet?
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Buikspieren kunnen zeker wel groeien. Kijk maar naar de gemiddelde ecto voor training (ik pak een ecto omdat je daar de abdominus rectus al ziet zitten zonder training) en na een jaar trainen met behoorlijke buikspieroefeningen. Dan zie je toch echt wel dat die abs zijn gegroeid hoor.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

denk dat hij bedoelt dat, wanneer je een bf van boven de 15 hebt, je ze bijna niet kunt zien.
                    Trainingslog Farmboy:

Comment

nee ik heb ergens letterlijk gelezen om een site:

"de reden dat je je buikspieren niet zichtbaar zijn tenzij je heel laag in je BF gaat zitten is omdat buikspieren het type spieren zijn die niet groeien, je kan alleen de definitie verhogen door ze te trainen" of zoiets in die aard toch alleszinds. Het leek me een aannemelijke theorie in de zin van. Zelfs al is je BF >20% als je borstspieren zeer goed ontwikkeld zijn zul je die zien. Je buikspieren echter niet

Comment

Originally posted by Spectral View Post
                        nee ik heb ergens letterlijk gelezen om een site:

"de reden dat je je buikspieren niet zichtbaar zijn tenzij je heel laag in je BF gaat zitten is omdat buikspieren het type spieren zijn die niet groeien, je kan alleen de definitie verhogen door ze te trainen" of zoiets in die aard toch alleszinds. Het leek me een aannemelijke theorie in de zin van. Zelfs al is je BF >20% als je borstspieren zeer goed ontwikkeld zijn zul je die zien. Je buikspieren echter niet
                        Daar heb ik dus ervaring mee, Train ze nu om de dag tot failure echt, en zit nu ook op 14% BF nu zie je als ik ze goed aanspan licht 4 blokjes, en bij de 17% BF zag je 2 blokjes, het heeft echt een hecht verband met je BF en de zichtbaarheid van je 6pack!
                        Success is more attitude than aptitude

Comment

Originally posted by Mari0 View Post
                          Daar heb ik dus ervaring mee, Train ze nu om de dag tot failure echt, en zit nu ook op 14% BF nu zie je als ik ze goed aanspan licht 4 blokjes, en bij de 17% BF zag je 2 blokjes, het heeft echt een hecht verband met je BF en de zichtbaarheid van je 6pack!
                          Eens.
                          Maar het is niet zo dat ze niet kunnen groeien.
                          Ik pak sinds 3 weken mn buikspieren anders aan en ik moet zeggen, ze zijn staalhard en steken blokje bij blokje uit.
                          Nu nog 2 % vet eraf en je ziet ze gedefinieerd zitten.

Moet wel zeggen dat je je obligues (zijbuikspieren) ook zo moet trainen, anders wordt de rectus abdominus (rechte buikspier) er niet mooier op.
                          En voelt toch goed, staalhard ipv gewoon hard?
                          Last edited by Twisters; 30-01-2008, 23:08.

Comment

Originally posted by Twisters View Post
                            Eens.
                            Maar het is niet zo dat ze niet kunnen groeien.
                            Ik pak sinds 3 weken mn buikspieren anders aan en ik moet zeggen, ze zijn staalhard en steken blokje bij blokje uit.
                            Nu nog 2 % vet eraf en je ziet ze gedefinieerd zitten.

Moet wel zeggen dat je je obligues (zijbuikspieren) ook zo moet trainen, anders wordt de rectus abdominus (rechte buikspier) er niet mooier op.
                            En voelt toch goed, staalhard ipv gewoon hard?
                            leg dan ff uit aan de topic starter hoe je ze trained
                            en ja ik wil ook graag weten hoe jij ze trained hehe

welke oef etc/ reps/sets

Comment

Ik train ze altijd als volgt.

Ik train ze 2 keer in de week, altijd als laatste.

Ik begin met Decline Reverse Crunch
                              4x12 herhalingen. Met gewicht tussen voeten.

Daarna Decline Oblique Crunch

5x12 herhalingen.

Dan flat bench lying leg raise

4x12 herhalingen. Ook met gewicht

Alle oefeningen zeer traat uitvoeren, maar wel de hele ROM maken.

Zo train ik ze, wil niet zeggen dat iedereen hier op groeit, ik vind dit het fijnste trainen.
                              Last edited by GeneralIx; 06-02-2008, 22:44.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X