Buikspieroefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

als je eens variatie wilt in je buikspier oefeningen kun je de dragon flag eens proberen.

tis wel moeilijk het lukt mezelf niet,maar je kan het eens proberen.

grtz
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

buikspieroefeningen

Ik train ze 3x in de sportschool met gewichten.

Op de dag dat ik ze niet zwaar train, trian ik ze thuis licht met veel herhalingen...........
      Leven, meervoud van lef!

Comment

Beetje vaak...ik zou ze niet meer dan 2 keer per week trainen. Je traint je benen toch ook niet 3 keer per week?
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Uhm...als je full body 3x in de week doet doe je 3x je benen :P Als je een 3 daagse split laat door roteren heb je om de week 3x in de week je benen. Dus als je 3x in de week je buik wilt doen...doe het

Comment

Goed...maar ik vergeet telkens dat jullie nadat jullie getraint hebben geen fysiek werk meer hoeven te doen. Ik moet dat wel dus ik train elke spiergroep maar 1 keer per week en buik maar 2 keer. Als ik meer ga doen verlies ik spiermassa. Cootje weet daar ook alles van.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Ben nu begonnen met het trainen van mijn buik met gewichten. Is zeg maar die oefening waar bij je met je knieen gebogen staat en dan met de kleine stand in je nek gewicht omlaag trekt (heeft die oefening trouwens ook een naam? Kan hem niet in een van mijn boeken vinden...). Dit doe ik 3 x 20 met steeds meer gewicht (35-40-45kg). Zijkant buikspieren doe ik nu ook met dumbells.

Ben benieuwd of dit een beter resultaat geeft, maar denk dat ik toch echt eerst een % of 2 vet kwijt moet wil ik een sixpack krijgen.....

Och ja vanavond maar weer flink trainen.

Ciao Fernand

Comment

Ik zelf doe de russische twist, dan ga je dus gewoon liggen, hoe op het strand ligt, dus gesteund op je ellebogen en onderarmen (alsof je een lekkere wijf ziet lopen en je checkt haar liggend uit). En dan je benen lichtelijk gebogen en je hielen op de grond. En dan pak je een gewicht (dus een plaat van bv 10 kg) en dan ga je van links naar rechts en terug. Aangezien je lichaam onder een bepaalde hoek is, voel je deze zo ie zo in je schuine buikspieren en onderste buikspieren. Over het algemeen pak je met deze oefening de meeste buikspieren. Geloof me en deze voel je zwaar.

Hopelijk heb ik je hiermee geholpen..

Comment

Originally posted by Spectral View Post
                  nee ik heb ergens letterlijk gelezen om een site:

"de reden dat je je buikspieren niet zichtbaar zijn tenzij je heel laag in je BF gaat zitten is omdat buikspieren het type spieren zijn die niet groeien, je kan alleen de definitie verhogen door ze te trainen" of zoiets in die aard toch alleszinds. Het leek me een aannemelijke theorie in de zin van. Zelfs al is je BF >20% als je borstspieren zeer goed ontwikkeld zijn zul je die zien. Je buikspieren echter niet
                  Wilde hier nog even op in haken met mijn visie.
                  1. Een spier is een spier. Zijn potentiele dikte is afgeleid van zijn lengte tussen de peesaanhechtingen. Dit heeft te maken met de ruimte voor samentrekking van de spier.

2. Buikspieren kun je trainen. Ze moeten meer massa pakken zodat de pezen tussen de spieren worden getrokken, waardoor de blokjes ontstaan. Door de massa wordt het ook steviger/sterker waardoor je de "Stalen Buik" kunt krijgen. Vergeleken met andere spieren zal de buik voor het oog minder massa kunnen pakken dan een borst of biceps. Als je kijkt zie je dat elke "blokje" vrij smal is...een smalle spier die maar een kleine ruimte heeft om samen te trekken...ergo het kan voor het oog niet mega dik worden.

3. Zichtbaarheid van de buikspieren is afhankelijk van je vet% en in de mate dat je buikspieren getraind zijn. Heb je ver ontwikkelde buikspieren zul je ze eerder door het vet zien verschijnen dan als ze matig tot slecht zijn ontwikkeld. Net zoals dat je bij de borst definitie ziet verschijnen afhankelijk van het vet en de mate waarin het getraint is.

Comment

hehe ok, zo zie je maar dat elk artikel geloven niet per sé waar is.

ik dacht dat ik nog moest zakken in mn vet omdat mn buikspieren nog niet super zichtbaar waren. Maar volgens jullie zit ik dus al laag genoeg in mn vet moet ik ze gewoon nog wat langer/harder trainen.

buikspieren pakken dus ook meer massa eenmaal ik een keer gebulked heb?

Comment

Vet% is nog steeds belangrijk hoor, maar als je rond de 9-10% zit moet je ze gewoon zien. En met bulken kan je ze meer massa geven net zolang tot ze hun maximum qua groeipotentieel hebben behaald.

Comment

buikspieren trainen

als aanvulling een opmerking/ vraag over je houding tijdens buikspier training.
                        bij de grondoefeningen heb ik vrijwel direct last van mijn onderrug.
                        nu hoorde ik van iemand dat dit mogelijk komt door een verkeerde houding.
                        ik spande de spieren altijd aan tijdens de hoogste druk bij een oefening.
                        daardoor krijg je een beetje 'bolle' buik zeg maar.
                        gevolg daarvan lijkt een holle rug te zijn, waardoor je hier last van krijgt.
                        een tip van iemand was: je navel 'intrekken' richting je rugwervel.
                        ik heb dit geprobeerd, en werkt geweldig.
                        ik voel mijn rug niet, en eindelijk voel ik dat mijn buikspieren weer lekker branden.(deze worden nu veel meer belast, ipv de rug?)

waarom kom je eigenlijk nooit iets tegen over de juiste houding/ intrekken van je navel om meer effect te hebben en rugklachten te voorkomen?

of doen de meeste mensen dit vanzelf al goed?
                        ik heb er veel aan gehad, maar een collega verklaart me nog nét niet voor gek. klopt het wat ik hierboven zeg, of ben ik écht gek?

Comment

Rug klachten ontstaan ook door het onbewust druk uitoefenen op je nek en naar je knieen trekken bovenin. Zelf kijk ik naar 1 punt op het plafond, hou me rug recht en duw mezelf naar dat punt op het plafond. Bovenin span ik me buikspieren nog eens extra en hou het 2 tellen vast eer ik me rustig laat zakken. Voer me sit-ups liever op een medicijnbal ofzo uit ipv op een vlakke vloer. Dit omdat je dan een grotere bewegingsbaan hebt wat ook meer kracht vereist. Op een rand van het bed is het ook redelijk te doen als je kan zorgen niet weg te zakken van de rand hehe.

Andere reden van rugklachten is dat het een zwakke schakel is. Je buik en onderrug werken samen als antagonist/synergist.
                          Last edited by Falstyr; 28-02-2008, 13:18.

Comment

nou volgens jullie zit ik op mn foto op 10% maar echt duidelijk zie je ze nog niet. Op die foto zelf valt het mee maar ik moet echte een goede lichtinval zoeken dan. Als ik dichter naar de spiegel ga staan en er schijnt minder licht op dan zie je ze bijna niet.

dus bij mij ligt dit aan het feit dat ik ze nog wat moet ontwikkelen dan?

Comment

ik doe 3x in de week mijn buikspieren op een bankje en mijn benen tss iets en dan zo diep mogelijk over hellen en naar boven gaan met 10kilo op de borst en zo reeksen van 4x 15

en mijn sixpack is na 1maand er goe aant doorkomen en de buik staat goe hard

Comment

Aan het eind van elke work-out:
                                4x20 Leg raises
                                3x10 Hanging leg raises

Doe dit nu 2 weken en het gaat als een tiet!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X