Buikspieroefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Is het wel verstandig om je buikspieren echt hard en vaak te trainen??
    je gebruikt je buikspieren behoorlijk op een dag dus echt aan rust komen ze niet toe toch?

nu heb ik een vraag die ik stel voor mijn moeder

Ze wil graag haar buikspieren trainen maar dat moet volgens de dokter heel voorzichtig!!
    ze heeft buikspieren die niks voorstellen.
    Komt omdat ze zowel mij als mijn broer met keizersnede heeft gehad, en haar buikspieren zijn dus 2 maal door gesneden.

hoe kan ze het beste trainen zonder te overbelasten, maar toch op te bouwen??

hoor het graag jongens of dames
    Sometimes you need a second chance, because time wasn't ready for the first one

Comment

Volgens mij zal een normale crunch niks beschadigen, maar mocht dat niet kunnen heb je in de sportschool altijd wel toestellen die je heel ligt kunt zetten of rekjes die de intensiteit van de oefening ook verminderen. Wat me overigens beter lijkt is gewoon te gaan squatten en deadliften. Die bouw je rustig aan op, en echt zwaar zal ze niet kunnen beginnen. Dat zijn gewoon topoefeningen, ook voor je sixpack.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

oke zal het dr eens voorleggen
        Sometimes you need a second chance, because time wasn't ready for the first one

Comment

Al met al: 2 a 3x per week, aan het einde van de training de buik meepakken. Hiervoor ongeveer 3 oefeningen, mét gewicht. BF onder de 10 houden: dan komt het allemaal wel goed mensen
          Life is 2 short 2 be small !

Comment

bump..
            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Valt mee.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Als beginnende kan je beter zonder gewicht doen denk ik

Comment

Als beginner moet je alles rustig opbouwen dus lijkt me logisch dat je zonder gewicht begint.

Maar zoals gezegd. Je gebruikt de buikspieren, net zoals de kuiten, de hele dag door. Wil je ze laten groeien moet je ze zwaar met lage reps trainen i.t.t. de lage intensiteit duur activiteit die ze de hele dag door leveren. Shock the system.

Voor de moeder...normale crunches en elite sit-ups lijken me het beste. Je trekt niet krom of wat dan ook en gebruikt de hele buik. Begin licht, laag in het vet en de intensiteit opvoeren naar gelang het goed blijft aanvoelen. Nu ik lager in het vet zit voel ik me onder buikspieren enorm werken bij o.a. hardlopen en de dag er na nog spierpijn. Wellicht een idee dit te doen ipv specifieke isolatie oefeningen zodra de ma laag genoeg in het vet zit?

Comment

Originally posted by Twisters View Post
                    Ik train ze altijd als volgt.

Ik train ze 2 keer in de week, altijd als laatste.

Ik begin met Decline Reverse Crunch
                    4x12 herhalingen. Met gewicht tussen voeten.

Daarna Decline Oblique Crunch

5x12 herhalingen.

Dan flat bench lying leg raise

4x12 herhalingen. Ook met gewicht

Alle oefeningen zeer traat uitvoeren, maar wel de hele ROM maken.

Zo train ik ze, wil niet zeggen dat iedereen hier op groeit, ik vind dit het fijnste trainen.

OMG die laatste ziet er echt gevaarlijk uit, stel dat die dumbbels glijden. Lekker gecastreerd xD

Comment

gelukkig gebruikte ik daarvoor redelijk grote schijven ;p
                      Dus die niet zo makkelijk weg gleden

Anders zou k het ook nooit doen

Comment

zelf heb ik heel lang gedaan max wat ik kon dat paar x met 30sec rust.
                        nu doe ik zelfde maar dan met 6kilo op mijn borst.

idd die laatste ziet er eng uit!
                        Calisthenics / Street workout

Comment

En wat deed je dan?

Ik hoor overal om me heen iedereen die 100 situps doet voor het slapen gaan enzo. Maar je buikspieren zijn hetzelfde als al je andere spieren (dat ze kleiner zijn, en uiteraard ook klein ogen) dus waarom deze op een andere manier trainen?
                          Ze moeten juist groeien eer je ze wilt zien, wat natuurlijk ook weer tot in relatie met vet% zoals zovaak gezegd.

Dus gewoon knallen met die dingen, wat betreft spierpijn, ja je gebruikt je buikspieren de ganse dag wel, maar met name om te stabiliseren (lopen staan bukken en dergelijke!), die kracht die je er dan op uitoefent is niet zodanig dat je ze nog erger beschadigd, je moet dan wel heel instensief bezig zijn wil dat gebeuren.

Dit laatste is gebaseerd op mijn ervaring en van vrienden/bekenden.

Comment

Buikspieren kan je zo vaak trainen als je wilt. deze spier heeft niet echt rust nodig.
                            Ik train ze zowel met gewichten als zonder gewichten. Als ik met gewichten train dan idd. sets. 4x 15 bv.

Zonder gewichten lekker veel herhalingen.. tot het goed gaat branden en daarna nog 10 herhalingen extra. Je zult zien dat dat zeker resultaat geeft.

Uiteraard komt ook het etens patroon weer om de hoek kijken. succes
                            1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Originally posted by Bonobo30 View Post
                              Buikspieren kan je zo vaak trainen als je wilt. deze spier heeft niet echt rust nodig.
                              Bullshit.

sigpic

Comment

Mee eens.

Je kan je buik wel vaker belasten als de rest maar niet altijd..
                                Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X