Wat is je max met de arnold press?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is je max met de arnold press?

De arnold press is dat je 2 dumbells in je handen hebt, palmen naar je toegericht en omhoog pressen en tegelijkertijd je palmen naar buiten draaien (dus uitgebreide versie van dumbell shoulder press zeg maar).

Ik ben heel benieuwd wat jullie hier zoals doen, omdat het wel een vrij coördinatieve oefening is die wel wat techniek vereist. ik heb zelf net 10 - 8 - 8 - 6 herhalingen gedaan met respectievelijk 2x: 14 - 16 - 18 - 20 kg per dumbell. Volgende keer 16-18-18-20 of 16-18-20-22 ofzo
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Geen idee, heb hem nog nooit gedaan om de eenvoudige reden dat ik geen flauw idee heb waar dat draaitje goed voor zou zijn.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

tsja ik kan wel 2 redenen bedenken voor de draai: iets betere coördinatie van de spieren omdat de draai gecombineerd moet worden met omhoog pressen, en omdat je met je ellebogen voor je begint en naast je eindigt, pak je volgens mij ook iets meer voorkant schouders -> meer spieren per beweging -> grotere compound???
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

vind t een prima oefening! heb m ook weer sinds kort in mn schema..doe m dan in de piramide vorm...kan erg lekker branden..

geen idee wat mn max is ...net mee begonnen

Comment

oke dan! met welke gewichten doe je hem?

Comment

Ik doe hem ter afwisseling van de normale dumbell press. Vind het wel een lekkere feel hebben. Max bij dumbell press is bij mij 30 kg, bij de arnold press is mijn max 18 kg.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik heb echt niks met die oefening en zou hem vanwege de blessuregevoeligheid van de schouders ook afraden. Dat gedraai is imo nergens goed voor.

Comment

Vind die draai ook nutteloos dus nee doe hem niet meer.

Comment

Ik vind die draai ook niet echt gezond aanvoelen en doe hem daarom eigenlijk ook nooit.

Comment

en omdat het juist een zwak punt is, of blessuregevoelige oefening, zou je hem dan niet juist moeten trainen idz van langzaam opbouwen om ze je schouders tegen nog meer narigheid te trainen/beschermen en sterker te maken?

Comment

Nee want het is een onnatuurlijke beweging. Voor de schouders kun je beter losse schouderoefeningen pakken. Voor- en achterkoppen pak je met borst/rug oefeningen al dus met wat militairy press en side raises heb je de hele schouder gedaan.

Comment

onnatuurlijke beweging? hoe zit het dan met cable crossovers? dat is toch ook helemaal geen functionele beweging (behalve als je in een fanfare loopt met 2 van die grote ijzeren platen die je tegen elkaar moet slaan )

Comment

Die cross overs doe ik ook niet dus ben je snel klaar mee. Er is een verschil tussen "onnatuurlijk" en wat iets toevoegd en iets wat "onnatuurlijk en absurd" is wat niks toevoegd behalve vergrote kans op blessures.

Comment

Zolang je het over de volgende oefening hebt:
                            je hebt je armen gebogen voor je met de polsen naar je borst, draait vervolgens je armen naar buiten tot je polsen naar voren wijzen en strekt dan beide armen naar boven tot de dumbells elkaar bijna raken...
                            Deze oefening doe ik wekelijks. ik doe 4 sets;

10 herhalingen met 20 kg,
                            8 herhalingen met 24 kg,
                            8 herhalingen met 28 kg,
                            6 herhalingen met 32 kg.

Wat je zegt over de techniek dat klopt, maar als je die eenmaal goed door hebt (ik voer de oefening al 2 jaar uit) vlieg je opeens vooruit met de kg's die je drukt. (Bij de normale versie pak ik max 38 kg, ook sprongen van 4 kg.)

Overigens kan ik niet precies verklaren waarom die draai beter is, ik weet dat ik deze altijd vele malen erger voel branden dan de normale versie. Ik heb er veel vooruitgang mee geboekt!
                            Je de hele week de pleuris trainen/eten om je niet zo schuldig te voelen over het weekend.

Comment

tnhx magnus

gaan de dumbells bij jullie tot meer dan 32? Bij ons is het maximale 30 kg...

moet je trouwens niet strekken en draaien tegelijkertijd? of eerst draaien en dan strekken?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X